• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 11 °C

100 bin Brezilyalı turist Türkiye'ye gelecek

100 bin Brezilyalı turist Türkiye'ye gelecek
Brezilya'dan 100 bin turist beklenirken, THY'nin, Brezilya uçuş seferlerindeki artışına paralel olarak, ülkemize gelecek turist sayısında artış olacağı öngörüldü.

100 bin Brezilyalı turist Türkiye'ye gelecek

TUROB, 'BRAZTOA 2011 Turizm Sonuç Raporu'nu açıkladı. Rapora göre, Brezilya'dan 100 bin turist beklenirken, THY'nin, Brezilya uçuş seferlerindeki artışına paralel olarak, ülkemize gelecek turist sayısında artış olacağı öngörüldü.

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB), 24 ile 25 Mart 2011 tarihleri arasında, Brezilya'nın Sao Paulo şehrinde 35. kez düzenlenen BRAZTOA 2011 Turizm Fuarı'na katıldı. Fuar sırasında standı ziyaret edenlere; İstanbul Guide (Portekizce), İstanbul CD, Portekizce Flyer, Portekizce Türkiye katalogu ve çeşitli promosyonel malzemeler verildi.

Brezilyalı turistler, İstanbul, Kapadokya, İzmir'e yoğun ilgi gösteriyor ve Brezilya'dan ülkemize gelen turist sayısı her geçen gün artıyor. Bu artışın en önemli sebeplerinden biri, Türk Hava Yolları'nın Sao Paulo'ya olan direk uçuşlarını haftada 4'e çıkarması ve Boeing 777 uçakları ile kapasitesini %65 artırması. Bununla beraber, THY uçuşlarını 7 güne çıkarmayı ve bu yolla Arjantin ve Buenos Aires'e bağlantılı uçuşlar yapmayı planlamakta. Brezilya'dan ülkemize, bu yıl 100 bine yakın turistin gelmesi beklenmekte.

TUROB'un BRAZTOA 2011 Turizm Fuarı Sonuç Raporu

24 ile 25 Mart 2011 tarihleri arasında, Brezilya'nın Sao Paulo şehrinde 35. kez düzenlenen BRAZTOA Turizm Fuarı'na (Brezilya Tur Operatörleri Birliği Ticari Toplantısı) THY ve TUROB ortak katılımı ile 18m2'lik Türkiye standı ile ülkemiz adına ilk kez katılım sağlandı.

Fuar, sadece profesyonellerin katıldığı halka kapalı bir ticari toplantı niteliğinde gerçekleştiriliyor. Mart ve Eylül'de Sao Paulo'da, Nisan'da ise Rio de Janeiro ve Porto Alegre'de olmak üzere yılda 4 kez organize ediliyor. Bu ticari toplantıların amacı, BRAZTOA üyesi tur operatörleri ve dünya genelindeki turizm profesyonellerini bir araya getirmek ve olası işbirliklerini arttırmak.

6 bin 700 metrekare alan üzerine kurulu fuar, 150'yi aşkın katılımcıyı ağırlarken 2000'in üzerinde de Seyahat Acentesi tarafından ziyaret ediliyor. Fuar idaresinden alınan bilgilere göre, katılımcıların %96'sı fuara gelecek yıllarda da katılmayı planlamakta ve %82'si fuar esnasında yeni işbirlikleri geliştirdiklerini ifade etmekte.

Brezilya'da Turizm

Turizm, Brezilya'da giderek gelişen bir sektör olarak göze çarpmakta. Yılda, yaklaşık 5 milyon ziyaretçi alan ve 5 milyar doları aşkın gelir elde eden ülke, Güney Amerika'da ilk, Latin Amerika'da Meksika'dan sonra ikinci ana destinasyon olarak karşımıza çıkmakta. Doğal kaynaklar açısından, dünyanın üçüncü ülkesi olan Brezilya'nın en zayıf noktaları ise, bilgi ve iletişim sistemlerindeki altyapı eksikliği (58'inci), ulaşım altyapısı (95'inci) ve güvenlik (128'inci) olarak görülmekte

Okyanus aşırı tatil yapan Brezilyalı turist sayısı ise, 2003 yılından beri düzenli olarak artmakta olup, yurt dışı turizm harcamaları yıllık ortalama 4 milyar doları buluyor.

Brezilya Turizm Pazarı

2010 yılında ülkemizi 65 bin 246 Brezilyalı turist ziyaret etmiş olup, 2009 yılı ile kıyaslandığında %21'lik bir artış gözlemlenmekte. Bu rakamın, 2011 yılı için 100 bini bulması bekleniyor. Bu beklentini ardındaki en önemli sebep ise, Türk Hava Yolları'nın Sao Paulo'ya olan direk uçuşlarını haftada 4'e çıkarması ve Boeing 777 uçakları ile kapasitesini %65 artırması olarak tanımlanabilir. Bununla beraber, THY uçuşlarını 7 güne çıkarmayı ve bu yolla Arjantin ve Buenos Aires'e bağlantılı uçuşlar yapmayı planlamakta.

Okyanus aşırı seyahatlerinde, özellikle farklı kültürleri tanımaya yatkın olan Brezilya'lı turistler; ülkemizde en çok, İstanbul, Kapadokya ve İzmir bölgelerine ilgi göstermektedir. Uzak bir destinasyon olması sebebiyle kalış günleri, en az 10 gün olarak planlayan ve üst sınıf bir profile sahip olan Brezilyalı turistin harcamalarının da yüksek olduğu aşikâr.

Sonuç

*Fuar süresince, Tur Operatörleri ve seyahat acentelerinin Türkiye'ye yoğun bir ilgisi olmuştur. Hali hazırda, birçoğu İstanbul ile çalışmakta olan operatörlerin temel ilgisi üst sınıf kitleye hitap eden paketler düzenlemeye yöneliktir.

*THY sefer artışlarıyla, Brezilya Pazarında yaşanan canlılık, uzak destinasyonlara yönelik tanıtımlarda en önemli desteğin ulaşım ayağının sağlam olması gerektiğine en önemli örnektir.

*Fuara ilk kez katılınmış olması, Türkiye'nin pazarda varlığını göstermesi açısından oldukça önemli bir adım olup, ziyaretçilerden alınan geri bildirimler son derece olumlu olmuştur.

*Brezilyalı Turizm basını ile yapılan görüşmelerde, çoğunun Mayıs ayı içerisinde özel bir İstanbul bölümü ayırmayı planladığı öğrenilmiş olup, tanıtım ve ilgiyi arttırmak açısından faydalı olacaktır.

*Ana diline bağlı ve İngilizce kullanımının zayıf olduğu ülkede, tanıtım faaliyetlerinde ve basılı yayınlarda Portekizce kullanımı önem teşkil etmektedir.

*Bir turizm fuarından ziyade sadece profesyonellerin ve ilgili alıcının katıldığı fuara devam eden yıllarda da iştirak ederek istikrar sağlamak faydalı olacaktır.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim