• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 23 °C

148 km.lik bağlantı tüneli yapımı sürüyor

148 km.lik bağlantı tüneli yapımı sürüyor
Türkiye’yi kuzeyinden güneyine en kestirme yollardan bağlamak için yapılan çalışmalara bir yenisi daha eklendi.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar çerçevesinde toplam uzunluğu 148 kilometreyi bulan tünel inşaatı yapılıyor. Cankurtaran Tüneli ile Hopa’dan Artvin’i takip ederek Ardahan ve Van’ birbirine bağlayacak. Ovit Tüneli marifetiyle Erzurum ve oradan Diyarbakır – Mardin ve Ortadoğu hattına bağlanmış olacak. Salmankaş Tüneli ile Bayburt- Erzurum ve Zigana’ya ikinci bir hat ile kuzey-güney aksları gerçekleşmiş olacak.

Türk Parlamenterler Birliği Genel Başkanı Nevzat Pakdil, Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan’ı ziyaret etti. Ziyaretinde karayollarının çalışmalarından övgüyle bahseden Pakdil, ülke genelinde son 10 yılda karayolları ağının iyileştirilmesi noktasında güzel adımlar atıldığını belirtti. AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili olan Nevzat Pakdil, “İnsanlarımızın beklentileri yükselmiştir. Çalışmalar artık bu beklentilere göre yeniden dizayn edilmeli.” temennisinde bulundu. Bir bölgenin kalkınmasında en önemli unsurun ulaşım olduğunu ifade ederken de “Türkiye özel konumu nedeniyle Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan ana yollar üzerinde yer almakta. Bu durumumuzu yakın bir zamana kadar kullanamadık. Fakat son yıllarda karayollarımıza yapılan yatırımlar sebebiyle hem ticaretimiz hem de sanayimiz gelişmeye başladı.” diye konuştu.
 
DOĞU-BATI AĞI BÜYÜK ÖLÇÜDE BİTTİ
 
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan da konuşmsında yaptıkları çalışmalardan bahsetti. Türkiye genelinde şu anda 148 kilometrelik tünel inşaatının devam ettiğini belirten Turhan, karayolları altyapısı açısından şu anda kuzey-güney akslarına önem verdiklerini vurguladı. Doğu-batı karayolu ulaşım ağının neredeyse tamamlandığını kaydetti. Turhan, şöyle konuştu:
“Şimdi ise kuzey-güney aksları yapılmakta. Bu yollarımızın yapılmasında en önemli unsur tünel inşaatları. Bu akslardan kasıt başta Cankurtaran tüneli ile Hopa’dan Artvin’i takip ederek Ardahan ve Van, Ovit Tüneli marifetiyle Erzurum ve oradan Diyarbakır – Mardin ve Ortadoğu hattına bağlanmış olacaktır. Yine Salmankaş Tüneli ile Bayburt- Erzurum ve Zigana’ya ikinci bir tünel ile kuzey-güney aksları gerçekleşmiş olacak. Kısacası ülkemiz hem yatay hem de dikey olarak hem Kafkaslarla, hem Rusya ile hem de Ortadoğu ile ulaşım ağını sağlayan bir ülke konumuna gelmekte. Bu projelerin en önemlilerinden bir tanesi olan Ovit Tüneli’nin bitirilmesiyle güneyden kuzeye gelecek olan karayolu ulaşımında önemli kesişme noktalarından birisi olan Rize- Trabzon arasındaki lojistik merkezin kurulması, Trabzon ve Rize başta olmak üzere bölgemize çok ciddi anlamda katkı sağlayacaktır.”
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim