• BIST 90.383
  • Altın 144,263
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 6 °C

15. yarışı olan Suzuka en hızlı pisti öne çıkardı

15. yarışı olan Suzuka en hızlı pisti öne çıkardı
2012 Formula 1 sezonunun 15. yarışı olan Suzuka sezonun en hızlı pistlerinden biri olmasıyla öne çıkıyor.

 

Pirelli’nin tüm hazırlıklarını tamamladığı Japonya Grand Prix’sinde PZero Yellow (yumuşak) ve PZero Silver (sert) görev yapacak. Japonya Grand Prix’si 7 Ekim 2012 Pazar günü Türkiye saati ile 15:00’te koşulacak. 
 
Japonya Grand Prix’si 7 Ekim 2012 Pazar günü Türkiye saati ile 15:00’te koşulacak. 
 
Türk Pirelli İzmit fabrikasında ürettiği F1 PZero ve Cinturato ile dünyanın en çok izlenen motorsporları etkinliği Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, sezonun 15. yarışı olan Japonya Grand Prix’si hazırlıklarını tamamladı. Takımlar, 05-07 Ekim 2012 hafta sonu Suzuka pistinde koşulacak olan ve sezonun en hızlı yarışlarından biri olan Japonya Grand Prix’sinde PZero Yellow (yumuşak) ve PZero Silver (sert) ile edecek. 
 
Geçen sene Suzuka’da orta sert ve yumuşak lastikler kullanırken, Pirelli ve takımlar bu sene yumuşak ve sert lastiklerin kullanılmasına karar verdi. Alınan bu karar yarış içerisinde takımların uygulayacakları stratejinin önemini daha da arttırıyor. Bu yılki lastiklerin genel olarak geçen yıl ki lastiklere oranla daha yumuşak olması araçların tutunma limitlerini arttırırken, 2012 sezon regülasyonları gereğince araçların hızları da geçen seneye oranla yavaşlamış durumda. Daha yüksek tutunma limitlerine sahip olan bu sezonun lastikleri için Suzuka bir anlamda önemli bir sınav niteliğini de taşıyor. Sezonun en yüksek kuvvetinin ölçüldüğü Barselona’da dayanıklılıklarını kanıtlayan PZero’lar sezonun en hızlı pistlerinden biri olan Suzuka’da ise yüksek hız performansını kanıtlamış olacak. 130R veya Spoon olmak üzere oldukça hızlı virajları bünyesinde barındıran Suzuka pistinde 130R isimli virajı araçlar 310 km/s hızla geçiyor. Bu ise lastiklerin yere basma kuvveti, viraj ve hızlanma olmak üzere birden fazla açıdan baskı altına alınması anlamına geliyor. Örneğin 130R isimli virajda 3,1 g yanal kuvvete maruz kalan lastikler buna karşılık 7. virajda ise 3,4 g kuvvete maruz kalıyor. Ardı ardına gelen virajların olduğu bölümde tutunma limitini iyice kaybeden lastiklerin buna karşılık 11. virajın çıkışında çok yüksek bir tutunma performansı sergilemesi gerekiyor.  Japonya Grand Prix’sinde özellikle sağ ön lastiğe yük biniyor. Örneğin 310 km/s hızla dönülen 130R virajında sağ ön lastik 800 kg’a eşdeğer bir kuvvete maruz kalıyor. 
 
Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Bence Suzuka, Formula 1 sezonunun en önemli pistlerinden biri. Sadece teknik yapısıyla değil Formula 1 tutkunlarına sunduğu atmosferle de Suzuka çok özel bir pist. Aslında yapı olarak da biraz klasik sürücülere uygun bir pist. Hatta bazı yönleriyle Spa veya Monza’yı bile andırıyor. Tamam, geçen yıla oranla bu yıl daha sert lastiklerle Suzuka’ya geldik, ancak unutmamak gerekir ki bu lastiklerin bileşeni geçen yıla oranla daha yumuşak. Gerek pistin yapısı, gerekse de lastik seçimimiz birden fazla strateji olasılığını beraberinde getiriyor. Dolayısıyla takımların tercih edeceği stratejinin zafere etkisi büyük olacaktır. İşin daha da ilginç yapı strateji kombinasyonları o kadar geniş ki, takımlar karar vermekte zorlanabilir.” dedi.
 
0.20121004140705.jpg
 
1.20121004140712.jpg
 
2.20121004140721.jpg
 
3.20121004140731.jpg
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim