• BIST 90.009
  • Altın 145,788
  • Dolar 3,6175
  • Euro 3,9278
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 7 °C

2 yılda 90 bin kişiye iş kapısı açacak

2 yılda 90 bin kişiye iş kapısı açacak
BMD Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ek ciro artışıyla 40 milyar dolar ciro, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedeflediklerin açıkladı.

2 yılda 90 bin kişiye iş kapısı açacak

BMD Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ek ciro artışıyla 40 milyar dolar ciro, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedeflediklerin açıkladı.

Yılmaz, hazırgiyim ve kumaş sektörüne getirilen ek vergiler dolayısı ile Mayıs ayında hazırgiyimde enflasyonu biraz yüksek beklediğini söyledi.

 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ek ciro artışıyla 40 milyar dolar ciro, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedeflediklerini açıkladı.

Türkiye’de 150 şirketin 500’e yakın markasının üye olduğu BMD’nin yeni yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla düzenlediği ilk basın toplantısında konuşan Yılmaz, 2014 yılına kadar hayata geçirilmesi planlanan projeleri açıkladı. BMD’de ikinci kez başkanlık görevini üstlenen Yılmaz, yönetim kurulu sayısının 24’ten 30’a çıkartıldığını söyledi. Türkiye’yi 2023’e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak istediklerini belirten Yılmaz, İstanbul’u “markalar merkezi” haline getirmek gibi bir vizyon üstlendiklerini, misyonlarının ise markaların gücünü ve perakende yetkinliğini artırarak, Türkiye’nin marka ekonomisine dönüşümünü sağlamak olduğunu söyledi.

“MARKALARIMIZLA DÜNYA PERAKENDE LİGİNDE ZİRVEYE KOŞUYORUZ”

BMD’nin Türkiye’ye ekonomik, akademik ve sosyal katkıları bulunduğunun altını çizen Yılmaz, iş dünyasının en etkin ve üretken sivil toplum örgütlerinden biri olduklarını dile getirdi. Dünya perakende liginde Türkiye’nin BMD markaları ile zirveye koştuğunu söyleyen Yılmaz, göreve geldikleri Mart 2010 yılında, yurtiçinde BMD markalarının 40 bin mağaza, 170 bin kişi istihdam, 2.3 milyon metrekare satış alanı, 24 milyar dolar cirosu gerçekleştirdiğini bildirdi.
 
“CİRO HEDEFİ 40 MİLYAR DOLAR”
 
Bu rakamların Nisan 2012 yılı itibariyle, sırasıyla 50 bin mağaza, 220 bin kişi istihdam, 3 milyon metre kare satış alanı ve 30 milyar dolar ciroya çıktığının altını çizen Yılmaz, şöyle devam etti: “İki yıllık yeni görev süremizin bitiş tarihi olan 2014’te ise 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3.7 milyon metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yine Mart 2010’da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012’ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014’te ise 100’ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bu rakamları bir başka şekilde ifade edecek olursak, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ciro artışı, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedefliyoruz.”
 
“EXİMBANK “MARKA KREDİSİ” UYGULAMASI BAŞLATTI”
 
Yılmaz, BMD’nin marka odaklı geliştirdiği ekosistemin, ekonominin diğer aktörlerini de çekim alanına aldığını, bu kapsamda Eximbank’ın “Marka Kredisi” uygulamasını hayata geçirdiğini bildirdi. Yılmaz, bu çerçevede, 2023 yılında öngörülen 500 milyar dolarlık ihracat hedefine de destek olmak üzere, yurtdışında var olan markaların satın alınması ve Türk markalarının yurtdışına açılmaları konularında finansman desteği sağlanması için Eximbank Marka Kredisi’ni hayata geçirdiğini hatırlattı. Yılmaz, krediye ilişkin olarak şu bilgileri verdi: “Marka Kredisi programı kapsamında kullandırılacak kredilerin azami vadesi 10 yıl olacak. 2 yıl geri ödemesiz toplam 7 yıl vadeli Euro kredilerde EURIBOR+ 4,50, dolar kredilerde ise LIBOR+5,00 faiz oranı uygulanacak. 3 yıl geri ödemesiz toplam 10 yıl vadeli Euro kredilerde EURIBOR+ 4,75, dolar kredilerde ise LIBOR+5,25 faiz oranı uygulanacak.”
 
“ISF’DE HEDEF 21 GÜNDE 7 MİLYAR TL”
 
BMD’nin geliştirdiği projelere de değinen Yılmaz, bu kapsamda düzenlenen İstanbul Shoping Fast’in (İSF) gündem yarattığını belirtti. Geçen yıl 40 gün süren ilk İstanbul Shoping Fast’te kentin toplam perakende satışında yüzde 26’lık artış yakaladıklarını ve 8 milyar TL ciro gerçekleştirdiklerinin altını çizen Yılmaz, “Bu yıl 9-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek olan ikinci ISF’de, 21 günde 7 milyar TL ciro hedefliyoruz” dedi.
 
BMD, AVM’LERİN “RATİNGLERİNİ” ÖLÇECEK
 
BMD’nin başlattığı bir başka proje olan “Kira, Ciro ve Performans Endeksi” çalışması ile AVM’lerin metrekare verimliliği ve kiraların ciroya oranı konularında "ratinglerini" ölçeceklerini söyleyen Yılmaz, Nielsen ile yürütülen endeks çalışmasına markaların yoğun ilgi gösterdiğini, ilk sonuçların Temmuz 2012’de açıklanacağını bildirdi. Türkiye’ye ekonomik olduğu kadar akademik fayda sağlamak için de projeler geliştirdiklerinin altını çizen Yılmaz, “2023’e giden süreçte 'Made in Turkey’den Turkish Brands’e' dönüşüm başladı. Türkiye’nin geleceğinin markalı ekonomide olduğuna inanıyoruz. Markalı ekonomiye geçişle yaratılacak ek katma değer 2030 yılında milli geliri 2.75 trilyon dolara çıkaracak" dedi.
 
“MARKA DEĞERİNİN ASETLERE YANSIMAMASINI ÇOK DERT ETMİYORUM”
 
Soruları da yanıtlayan Yılmaz, marka değerinin asetlere yansımasının önemli olduğunu, 10 yıllık gelişmelere bakıldığında 10 kattan fazla ortalama bir büyüme olduğunu, birçok markanın durumunun böyle olduğunu söyledi. Yılmaz, “Bunu çok önemli bir problem diye görmüyorum. Türk markalarına dünyanın dört bir yanından yatırımcılar, bu değeri fazlasıyla veriyorlar. Eğer markanın paraya çevrilmesi söz konusu olduğunda, hepimiz bu değeri alıyoruz” dedi.

“AVRUPA’YI DİKKATLİ DEĞERLENDİRİN”
 
Yılmaz, markalar yurtdışında büyümesi açısından büyümenin tıkanıp tıkanmadığına ilişkin bir soru üzerine, “Bence, BMD markaları açısından tıkanmadı. Türkiye’nin Kuzeyi’nde, Doğusu’nda, Güneyi’nde, Körfez Bölgesi’nde, Kuzey Irak’ta, Rusya’da, Kazakistan’da çok büyük büyüme potansiyeli var. Avrupa’da da var ancak, biz markalarımıza Avrupa’yı biraz dikkatli değerlendirmelerini öneriyoruz. Çünkü doymuş ve şu anda sıkıntıda olan pazarlar. Bahsettiğimiz pazarlarda ise bir tıkanma söz konusu değil” yanıtını verdi.

“PERAKENDE SEKTÖRÜMÜZ, 2012’DE YÜZDE 15-20 BÜYÜR”
 
Yılmaz, 2012 yılında perakende sektöründe yüzde 15-20 büyüme hedefleri olduğunun hatırlatılarak, “Bu büyümeyi gıda dışı perakende için de bekliyor musunuz. Dünyadaki olumsuzluklar ve ek vergiler göz önüne alındığında?” şeklindeki bir başka soru üzerine, şu karşılığı verdi: “Türkiye perakendesinde büyüme dinamikleri birkaç tane. Bunlardan en önemlisi organize perakende, organize olmayan perakendeden pay alıyor. İkincisi, Türkiye çok genç bir ülke, tüketime her gün yeni nesiller katılıyor. Dolayısıyla bu Türkiye’nin büyümesinin üzerinde perakendeye katkısı var. Örneğin Türkiye, geçen yıl yüzde 8.5 büyürken, hazır giyim perakendesi yüzde 27 büyüdü. 2012 için de bu dinamiklerin etkisi ile yüzde 15-20 büyüme bekliyoruz.”
 
“VERGİYLE, MAYIS’TA HAZIRGİYİM ENFLASYONUNU YÜKSEK BEKLİYORUM”
 
Yılmaz, ayrıca hazırgiyim ve kumaş sektörüne ek vergiler getirildiğini hatırlatarak, Mayıs ayında hazır giyim enflasyonunu yüksek beklediklerini söyledi. Yılmaz, “Derdimizi herhalde iyi anlatamadık ki bu vergiyi önleyemedik. O nedenle Mayıs ayında, hazırgiyimde biraz yüksek enflasyon bekliyorum. Ancak bu yanlıştan dönülmesi için yönetim olarak elimizden geleni yapacağız” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim