• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 22 °C

200 milyon $'ı olmayan ihaleye giremiyor

200 milyon $'ı olmayan ihaleye giremiyor
Özelleştirmenin bu yıl prestij ihaleleri arasında yer alan köprü ve otoyolların ihalesinde, rekor teminat istendi.

200 milyon doları olmayan köprüye giremiyecek

Özelleştirmenin bu yıl prestij ihaleleri arasında yer alan köprü ve otoyolların ihalesinde, rekor teminat istendi.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), elektrik dağıtım ihalelerinde yaşanan kredi sıkıntısını köprü ve otoyolların ihalesinde de yaşamamak için, ihaleye katılırken yatırılması zorunlu olan teminat tutarını 200 milyon dolar olarak belirledi.

Buna göre, ihalelere katılmak isteyenlerin 200 milyon dolar teminatı ihaleden önce ÖİB’ye sunması gerekiyor. İhaleyi kazanamayan firmaların teminatları ise çözülüyor. Eğer ihaleyi kazanan firma, kredi bulamazsa 200 milyon doları yanacak.

Banka banka dolaşıyorlar

Yıllardır köprü ve otoyollarının özelleştirmesine hazırlanan yerli ve yabancı firmalar ise rekor teminat şoku yaşıyor.

Şirket yetkilileri, bugüne kadar özelleştirme ihalelerinde istenilen en yüksek teminatın köprü ve otoyollar için talep edildiğini belirterek, teminat tutarının Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün 400 milyon dolarlık bedelinin yarısına karşılık geldiğine dikkat çektiler.

Köprü ve otoyol özelleştirilmesinde son teklif verme süresi 15 Aralık’ta doluyor. 200 milyon dolarlık teminatı riske atmak istemeyen firmalar teklif vermeden önce, kredi görüşmelerine başladılar. Bu kapsamda Türkiye’nin bütün bankaları ile teminat ve kredi konusunda görüşme yapıldı. Yapılan görüşmelerden bir sonuç elde edemeyen firmaların  Körfez sermayesine yöneldiği bildirildi. Kamu bankaları yöneticileri ise, kredi ve teminat konusunda her hafta bir firmadan talep geldiğini kaydettiler.

15 grup fizibilite çalışması yapıyor

Köprü ve otoyol özelleştirmesi yerli ve yabancı bir çok firmanın iştahını kabartıyor. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’ndan edinilen bilgiye göre, ihaleyle yerli ve yabancı yaklaşık 15 firma ilgileniyor. Bu arada özelleştirme kulislerinde, köprü otoyol özelleştirmeleri için, Türkiye’nin önde gelen tüm firmalarının fizibilite çalışması yaptırdığı konuşuluyor. Fizibilite çalışması yapan grupların başında ise Koç, Sabancı, Çukurova gruplarının dışında, Fiba, Nurol, Yıldızlar, Türkerler, Anadolu, Ciner Grubu geliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim