• BIST 9712.86
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 27 °C

2010, Mercedes için rekorlar yılı oldu

2010, Mercedes için rekorlar yılı oldu
Otomotiv sektöründe 43. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2010 yılını tarihi bir rekorla kapattı.

2010 Mercedes-Benz Türk için rekorlar yılı oldu

Otomotiv sektöründe 43. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2010 yılını tarihi bir rekorla kapattı.

Mercedes Benz Türk'ün 2010 yılı değerlendirmesi ve 2011 hedeflerinin açıklanması amacıyla Ortaköy Feriye Lokantası'nda bir basın toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurz, 2010 yılında 30 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirterek, "2011 yılının yatırımları 35 milyon Euro civarında tutacak" açıklamasında bulundu.

Mercedes Benz Türk'ün, 2010 yılında, tüm ürün grupları dahil toplamda 29 bin 663 adetlik araç satışı ile tarihi bir rekor kırdığını söyledi. Türkiye'de 43 yıllık geçmişi olan şirketin 1976'den beri 670 milyon Euro yatırım yaptığını, geçen 43 yılda toplam 59 bin otobüs ve 132 bin kamyon üretimi gerçekleştirdiği bilgisini veren Kurz, "Türkiye'de kök salmış durumdayız. Buradaki en büyük yabancı yatırımlardan birisiyiz, en fazla kurumlar vergisi ödeyen şirketiz. Yine Türkiye'nin 22. en büyük şirketi ve 16'ncı en büyük ihracatçısı konumundayız" dedi.

2010 yılında otobüs ve kamyonda pazar liderliğini sürdürdüklerini dile getiren Kurz, Türkiye'deki fabrikalarda yatırım yapmaya devam edeceklerini, ürün portföyünü müşteri ihtiyacına göre artırmayı sürdüreceklerini, özel spesifik ürünler de yapacaklarını açıkladı.

Satış sonrasında 157 milyon ciroya ulaşıldı

Kurz, 2010 yılından Türkiye'de Daimler araştırma geliştirmedeki payını artırmaya başladıklarını, ayrıca kullanılmış araç işini geliştirdiklerini, satış sonrasında ise şirket tarihinin en yüksek cirosuna 157 milyon Euro ile ulaştıklarını söyledi. 2010 yılında otomotiv pazarında önemli büyümeler yaşandığını, piyasalardaki hareketlenmelerin çok büyük olduğuna dikkati çeken Kurz, "Mercedes Benz Türk olarak yaklaşık 30 bin satış yaptık. Bu da en iyi yılımıza göre yüzde 43 başarı elde ettik. 11 bin 400 kamyon, 12 bin 300 binek otomobil, 5 bin 300 van, bin 100 adet de ikinci el araç sattık" dedi.
Kurz, satış başarısında bayilerin ve Mercedes Benz Finans hizmetlerinin de etkisi olduğunu, satılan her üç araçtan birinin Mercedes Benz Finans tarafından finanse edildiğini bildirdi.

Otobüs ihracatı yüzde 31 azlaırken, kamyonda yüzde 71 artış sağlandı

Avrupa'da yaşanan sıkıntıların halen tam olarak düzelmemesi nedeni ile otobüs üretiminin yüzde 11 düşüşle 2 bin 500 olduğunu, otobüs ihracatının ise yüzde 31 azaldığını, diğer taraftan kamyon üretiminin 2010'da 3 katına çıkarak 12 bin adetten fazla kamyon ürettiklerini ve kamyon ihracatının yüzde 71 arttığına dikkat çeken Kurz, "Bir önceki yıla göre bin 700 ekstra kamyon ürettik" dedi.

Kurz, Ar-Ge faaliyetlerini de artırdıklarını, araştırmacı sayısını 230'dan 280'e çıkardıklarını belirterek, "Bütçemizi 20 milyon Euro'ya çıkardık" dedi. Mercedes Benz Türk'ün 2010 yılında 30 milyon Euro yatırım gerçekleştirdiğini, 2011'de hemen hemen bu yatırımın biraz üzerine çıkılacağını belirten Kruz, 2010-2015 yıllarını kapsayan süreçte 130 milyon Euro'luk yatırım planları olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi:

"2010'da daha çok Hoşdere'deki otobüs fabrikamıza yatırım yaptık. Şimdi Aksaray'daki kamyon fabrikamızı geliştireceğiz. Aktors kamyon ile üretime başladık. Bizim 130 milyon Euro'luk yatırımın, 25 milyon Euro'luk kısmını kamyon fabrikamıza yatıracağız. Hoşdere'nin yatırımları var olan seviyede devam edecek. Burada 5 milyon Euro düşünüyoruz. Ar-Ge bütçemiz de artacak. Buda çok büyük yatırım. 3-5 milyon Euro'su saf yatırım olacak. 2011 yılının yatırımları 35 milyon Euro civarında tutacak."

Türk otomotiv pazarı 2011'de yüzde 12-13 büyüyecek

Türkiye'deki otomotiv pazarını da değerlendiren Kruz, 2011 yılında toplam pazarın yüzde 12-13 büyüyeceği öngörüsünde bulundu. Kruz, "Mercedes Benz Türk olarak payımızı artıracağız, otobüs ve kamyonda pazar liderliğimizi ve yatırımlara devam edeceğiz. Üretimde ihracat payını artırmayı planlıyoruz. Ürün yelpazemiz, pazar şartlarına ve ihtiyaçlarına göre artacak. 2010 rekor kırılan bir yıldı, bu yolda devam edeceğiz" şeklinde konuştu. 

Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk'ün, otomobilde 2009 yılına göre satışlarını yüzde 26,8 oranında artırarak 12 bin 300 satış adedine ulaştığını kaydetti. Şirketin 2010 yılında 2 bin 466 adet otobüs ve 12 bin 018 adet kamyon üretirken, her iki ürün grubunda da pazar liderliğini sürdürdüğü bilgisini veren Sülün, Mercedes-Benz markasının yüzde 60'lık pazar payı ile yine en fazla tercih edilen şehirlerarası otobüs markası olduğunu, başta Batı Avrupa olmak üzere yurtdışı pazarlarına da bin 792 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdiğini bildirdi.

Aksaray'da yüzde 300 üretim artışı oldu

2010'da çok iyi bir yıl geçirdiklerini, tüm segmentlerde ise rekorun otomobil satışında kırıldığını dile getiren Sülün, otomobil ve kamyon satışlarının neredeyse kafa kafaya gittiğini, 12 bin 300 adet otomobil satışına karşılık, 11 bin 400 adet kamyon satışı gerçekleştirdiklerini söyledi. Kamyon satışındaki artışa karşılık, şehirlerarası otobüste sadece 10 adet satış gerçekleştirdiklerini bildiren Sülün, "Kamyonda yüzde 117'lik artışla 11 bin 400 satış adedine ulaştık. Bu sayede Aksaray'daki üretim artışı 2009-2010 yıllarında yüzde 300 oldu" bilgisini verdi.

"2011'de 35 bin adet satış hedefliyoruz"

Türk otomotiv pazarının 2011 yılında büyüyeceğini, en kötü ihtimalle sabit kalacağını düşündüklerini dile getiren Sülün, "2011'e olumlu bakıyoruz ve yüzde 12-13'lük bir büyümü öngörümüz var. Mercedes Benz Türk açısından, 35 bin adetlik bir toplam satış hedefliyoruz" dedi. Sülün, kamyonda ise artışın süreceğine dikkati çekerek, "Türkiye'nin komşu ülkelerle ticaret hacminin gelişmesi göz önüne alındığında, büyüme potansiyeli yüksek" dedi. Mercedes Benz Türk'ün 2010 yılında 479 milyon dolar ihracat rakamı gerçekleştirdiğini hatırlatan Sülün, "İhracat rakamları bir miktar artacak. Bunlar ekonomi ile bağlantılı konular" dedi.

Mercedes Benz, tüm ürün grupları dahil, toplamda 29.663 adetlik araç satışı ile tarihinin en yüksek araç satışını gerçekleştiren şirket, yıl boyunca yeni teknolojilere, yalın süreçlere, insan kaynağının gelişimine, Ar-Ge çalışmalarına, otobüs ve kamyon fabrikalarına yönelik yatırımlarına devam etti. Mercedes-Benz Türk, sosyal sorumluluk projelerinin yanısıra, eğitim, kültür ve sanat alanındaki sponsorluk aktivitelerini de sürdürdü.

1967’de kurulduğu günden bu güne 670 milyon € yatırım yapan şirket, bugün Türkiye’nin 22. en büyük şirketi ve 16. en büyük ihracatçısı konumunda. 1967’den bu yana toplamda 59.000 otobüs ve 132.000 kamyon üretimi gerçekleştiren Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2010 yılında toplam 30 milyon €’luk yatırım yaptı.

Mercedes-Benz Türk, otomobilde 2009 yılına göre satışlarında % 26,8 oranında bir artış kaydederek 12.300 adetle tarihinin en yüksek satış adedine ulaştı.
Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2010 yılında 2.466 adet otobüs ve 12.018 adet kamyon üretirken, her iki ürün grubunda da pazar liderliğini sürdürdü. Mercedes-Benz markası, % 60’ lık pazar payı ile yine en fazla tercih edilen şehirlerarası otobüs markası oldu. Başta Batı Avrupa olmak üzere yurtdışı pazarlarına da 1.792 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi.

2010 yılında kamyon pazarında 11.367 adetlik rekor satış ile pazar payını % 38’e çıkaran Mercedes-Benz Türk, peşpeşe 9. kez pazar lideri oldu. Kamyon ihracatını da geçen yıla oranla % 58 arttıran şirket, 2010 yılında toplamda 1.679 kamyon ihracatı gerçekleştirdi.

% 41 büyüyen hafif ticari araç pazarında, 2009 yılında % 6,4 olan Mercedes-Benz pazar payı 5.262 adetlik satışla % 7,9’a yükseldi.

Mercedes-Benz Türk’ün, 2009 yılı içinde 2. el pazarında hizmet vermek üzere “Mercedes-Benz Taşıt Ticaret ve Servis A.Ş.” adı altında kurduğu şirket de 2010 yılını başarıyla kapattı. Öncelikle ticari araç olmak üzere otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobil ürün gruplarında 2.el hizmeti veren bu şirket, 2010 yılındaki satışlarında 2009’a göre %100 artış yakalayarak toplamda 1.132 adetlik araç satışı gerçekleştirdi.
Sattığı her üç araçtan birini Mercedes-Benz Finansman Türk A.Ş. aracılığı ile kredilendiren şirket, üretim merkezlerine yaptığı yatırımların dışında müşteri talep ve beklentile-ri doğrultusunda, ürünlerini geliştirmeye yönelik de yatırımlarını sürdürdü.

Türkiye ve Türk toplumunun gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen Mercedes-Benz Türk A.Ş., yürüttüğü en önemli kurumsal sosyal sorumluluk projesi olan “Her Kızımız Bir Yıldız” ile, ODD’nin düzenlediği 2010 Gladyatörleri yarışmasında, yılın kurumsal sosyal sorumluluk projesi ödülüne layık görüldü. Gladyatör ödülleri arasında “Yılın PR Etkinlik kampanyası” ödülüne de hak kazanan şirket, çevreci faaliyetlerinden ötürü de ödüllendirildi. Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Sa-nayide Enerji Verimliliği Proje yarışması kapsamında Enerji Tasarruf Projesi (ETP) ile ilgili olarak Enerji Verimli Endüstriyel Tesis (EVET) katagorisinde yarışmaya katılan, Mercedes-Benz Türk, bu dalda Juri Özel Ödülü almaya da hak kazandı.

2011 yılında Türkiye otomotiv sanayiinde olumlu gelişmeler bekleyen Mercedes-Benz Türk, pazar paylarını arttırıp, pazardaki konumunu daha da güçlendirmeyi, tüm ürün gruplarındaki pazar konumunu geliştirmeyi, yatırımlarını sürdürmeyi, müşteri ve pazar beklentileri doğrultusunda ürün portföyünü geliştirip genişletmeyi ve bayi, çalışan, tedarikçi işbirliği ile başarılı bir yıl geçirmeyi hedefliyor.

Ayrıca Mercedes-Benz Türk 2011 yılında otomobilin 125. yılını ve Aksaray Kamyon Fabrikasının da 25. yılını kutlayacak.

Mercedes-Benz Türk bugün 43 yıllık bir geçmişi ve 4.400 çalışanı ile;

• Türkiye’nin en büyük 22. şirketi ve en büyük 16. ihracatçısı
• 1967’den beri Türkiye’de 670 milyon Avro yatırım yapan şirket
• En fazla kurumlar vergisi ödeyen şirketler arasında
• Toplam 59.000 otobüs ve 132.000 kamyon üretimi gerçekleştiren şirket
konumundadır.

2010’ da Mercedes-Benz Türk’ teki önemli gelişmeler;

• Otobüs ve kamyonda pazar liderliği sürdü
• Ürün ve tesis yatırımları devam etti
• Ürün portfoyü pazar şartlarına ve ihtiyaçlarına göre genişletildi
• Daimler’in Ar-Ge ağında görev payı arttırıldı
• 2. El Araç Satış birimi başarılı bir şekilde geliştirildi
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri, sosyal ve kültürel faaliyetler sürdürüldü.i

2011’e bakış, Mercedes-Benz Türk;

• Türkiye otomotiv pazarında iyileşmenin sürmesini bekliyor
• MBT’nin pazardaki güçlü konumunu korumasını öngörüyor
• Otobüs ve kamyonda pazar liderliğini devam ettirmeyi amaçlıyor
• Yatırımlarına devam edecek
• Üretimde ihracatın payını artırmayı hedefliyor
• Ürün yelpazesini pazar şartlarına ve ihtiyaçlarına göre genişletmeye devam ede-cek
• Karl Benz’in ilk otomobil için aldığı patentin, yani OTOMOBİLİN 125. yılını ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nın 25. yılını kutlayacak.

Esra SARIKEÇE - İstanbul Haber Ajansı

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim