• BIST 9090.66
  • Altın 2324.412
  • Dolar 32.3684
  • Euro 34.9498
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 15 °C

2011 gemi yatırımı için fırsatlar sunacak

2011 gemi yatırımı için fırsatlar sunacak
Yeni gemi sipariş defterini doğru okumak gerektiğine vurgu yapan gemi alım satım brokerlerine göre 2011, gemi yatırımı için güzel fırsatlar sunacak.

2011 yılı gemi yatırımı için fırsatlar sunacak

Yeni gemi sipariş defterini doğru okumak gerektiğine vurgu yapan gemi alım satım brokerlerine göre 2011, gemi yatırımı için güzel fırsatlar sunacak.

Gelecek iki yıl için armatörlerin endişelerine rağmen, mevcut gemi sipariş defterinin doğru okunmadığını düşünen bazı finans ve brokerlere göre, gelecek yıl tanker ve kuru yük gemi fiyatları daha da düşecek. Gemi finans sisteminin 2011’de çalışmaya başlayacağına dair görüşler de gemi yatırımcıları için ayrı bir şans olarak değerlendiriliyor. Dökme kuru yük marketinde, 2011 yılında filoya girmesi beklenen yeni gemi sayısı, mevcut filonun yüzde 51 büyüklüğüne sahip. Tanker sipariş defterinde gelecek yıl filoya girmesi beklenen gemi miktarının aktif filonun yüzde 23’üne tekabül ettiği belirtiliyor.

ABN Maro bankası uzmanı Joep Gorgels’a göre gemi finansmanında büyümek isteyen Asya bankalarının da etkisiyle 2011 yılında, denizcilik kredileri hızlanacak. Bu yıl denizcilik sektörüne yönelik bankaların verdiği küresel borç tutarının sadece 10 milyar dolar olduğunu söyleyen Joep Gorgels, bu tutarın 2007 yılında 90 milyar, 2008 yılında ise 100 milyar dolar olduğunun altını çizdi. Gorgels, gelecek yıl kredi miktarının ikiye katlanacağını beklediğini belirterek “Geleneksel gemi finans bankaları portföylerini azaltırken Güney Kore ve Çin bankaları sektördeki büyümelerini sürdürecek. Kore Eximbank, Kore Gelişim Bankası’nın yanı sıra Çin kamu bankası ve Çin Eximbank borç veren bankalar olacak. Uzakdoğu’da artan denizyolu ticareti ile birlikte Asya bankalarının gemi finansmanındaki rolü daha da büyüyecek” diye konuştu.

Bir geminin değeri nedir?

Brokerleri ve finansçıları en çok zorlayan soruların başında bu soru geliyor. Gemilerin fiyatları genellikle ona olan talep belirliyor. Geminin yaşı, tonajı, inşa yeri ve klası fiyatı belirleyen diğer unsurlardır. Ancak geminin fiyatını belirleyen en önemli etken taleptir. Herhangi bir gemiye bir hafta çok yüksek bir talep olabilirken, sonraki hafta talep dibe vurabiliyor. Böylelikle geminin de değeri değişiyor. Piyasaların geleceği ile ilgili net görü açıların olmaması fiyat tespitini de zorlaştırıyor. En büyük tehdit ise çok yüksek yeni gemi sipariş defteri.

Kaynak: Murat Erdoğan-Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim