• BIST 8718.11
  • Altın 2245.853
  • Dolar 32.3322
  • Euro 35.1705
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 3 °C

2012 yılında yolcu sayımızı % 20 artırdık

2012 yılında yolcu sayımızı % 20 artırdık
Türk Hava Yolları olarak gelişmeler ve başarılarla dolu bir yılı daha geride bıraktık.2012, uzun vadeli stratejimiz çerçevesinde konumlanmayı sürdürdüğümüz...

 

Türk Hava Yolları olarak gelişmeler ve başarılarla dolu bir yılı daha geride bıraktık.2012, uzun vadeli stratejimiz çerçevesinde konumlanmayı sürdürdüğümüz, büyümehamlemizi devam ettirdiğimiz ve paydaşlarımıza değer oluşturduğumuz bir yıl olarak sonuçlandı. Dünyanın genel konjonktürü ve havacılık endüstrisi açısından 2012, kolay bir yıldeğildi.
 
Başta Avrupa olmak üzere, gelişmiş pazarlarda ekonomik tedirginliğin devam etmesi, yakıt fiyatlarının dalgalı ve göreceli olarak yüksek seyretmesi, 2012 yılını zorlu kılan faktörlerin başında gelmektedir. Diğer yandan, küresel krizin öncü şoklarını atlatan ve yapılanma sürecinde ilerleyen büyük ve orta ölçekli oyuncuların rekabetçiliğinin artması da 2012 boyunca marjlar ve rekabet yapısı üzerinde önemli etkiler oluşturdu.
 
Tüm bu gelişmeler karşısında Türk Hava Yolları olarak, ülkemizin "Türkiye 2023 Makro Vizyonu" çerçevesinde geliştirdiğimiz uzun vadeli stratejik planlamamız doğrultusunda güçlü ve etkin konumlanmamızı sürdürdük. 2012, geçmişten gelen kazanımlarımızı koruduğumuz, yeni kazanımlar ve değerler ortaya koyduğumuz bir yıl oldu.
 
Dünyada 20 milyona yakın yolcunun oylarıyla belirlenen Skytrax Ödülleri'nde, 2011 yılında olduğu gibi 2012'de "Avrupa'nın En iyi Havayolu", "Güney Avrupa'nın En iyi Havayolu" ve "En iyi Premium Koltuk" ödüllerine layık görüldük. Birçok yeni gelişmeye ve başarıya da imza attık. Finansal göstergelere bakıldığında 2012 yılını 14.9 Milyar TL ciro ile kapattığımız görülmektedir.
 
Finansal verilerin yanı sıra havacılık endüstrisinin temel göstergeleride 2012 performansımızı doğrular niteliktedir. 2011'de 32 milyon 650 bin olan yolcu sayımız, %20'lik bir artışla 39 milyon 45 bin kişiye yükseldi.
 
Oysa IATA'nın bu konudaki artış beklentisi 2012 için %5,3 civarındaydı. Bu performansımız, bizi AEA üyeleri arasında üçüncülük koltuğuna oturttu. Arz edilen koltuk kilometre değeri ise bir önceki yıla kıyasla %18 oranında artış göstererek 6 milyon 124 bine ulaştı. Kapasitedeki artışa karşın doluluk oranlarımız da gelişmeye devam etti ve 2012'yi bir önceki yıla oranla 5 puanlık artışla, %77,4'lik bir doluluk oranıyla tamamladık. Utilizasyon oranlarına bakıldığında da başarılı bir çizgi yakaladığımız net biçimde görülmektedir. Kiralık uçaklar dahil olmak üzere filomuzun utilizasyonu da %5 oranında artarak 12:12 olarak gerçekleşti.
 
Çok önem verdiğimiz bir diğer konu olan filo ve uçuş ağında da önemli kilometre taşlarını geride bıraktığımız bir yıl geçirdik. Doğal bir merkez olan istanbul'u tam anlamıyla bir hub yapma yolunda önemli adımlar attık. Filo büyüklüğü açısından 2011 yılını 179 uçakla kapatmıştık. 2012 sonunda bu sayıyı 202'ye taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz.
 
Ortalama 6,6 olan filo yaşımızla dünyanın en genç ve dinamik filolarından birine sahibiz. Filomuza katılan yeni nesil uzun ve orta menzilli uçaklar, bir yandan dünyanın farklı noktalarına hizmet vermemizi sağlarken bir yandan da yakıt tasarrufu elde ederek operasyonel verimliliğimizi artırmamıza katkıda bulundu.
 
Kesintisiz gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ile filomuzun güçlü yapısı, uçuş ağı ve pazar çeşitliliğinde önemli avantajlar sağlamamıza zemin hazırladı. Uçuş ağı stratejimizin temelini, gelişmiş ülkelerdeki varlığımızı güçlendirirken gelişmekte olan bölgelerde ana oyuncu olmak üzerine kurduk. Özellikle Afrika, Asya ve Ortadoğu gibi gelişmekte olan bölgelerde varlığımızı güçlendirdik. 2011 yılında toplamda 185 noktaya (150 dı? ve 35 iç hat) uçuş yaparken 2012 yılında toplam 217 noktaya (181 dı?, 36 iç hat) uçuş gerçekleştirdik.
 
Afrika'da 33 noktaya, Uzakdoğu'da 26 noktaya, AmerikaKıtası'nda 7 noktaya, Ortadoğu'da ise 32 noktaya uçuşlar düzenler hale geldik.Tüm bu yatırımlarımız ve gelişmeler Türk Hava Yolları'nı dünyanın en fazla ülkesine uçan havayolu konumuna yükseltti. Ayrıca bir merkezden en fazla destinasyona uçan ikinci havayolu ve uçuş ağı büyüklüğü bakımından dünyanın 5. havayolu olduk. Özellikle gelişmekte olan pazarlara yönelik odaklanmamız, ekonomik olduğu kadar sosyal sonuçlar da ortaya koydu. 
 
O ülkelerin dünyayla bağlantısını sağlamak, bu bölgedeki insanları ekonomik ve sosyal açıdan küresel dünyanın bir parçası haline getirmek, sosyal sorumluluk açısından da önemli kazanımlar edinmemizi sağladı. Tüm bu yatırımlar sayesinde dıştan dışa transfer yolcu sayımızı %44'lük artışla 9 milyona çıkardık.
 
IATA verilerine göre 2016 yılına dek uluslararası yolcu sayısında 331 milyonluk bir artış olacağı öngörülmektedir. Bu artışın ana eksenleri, gelişmekte olan ülkelerden geçecektir. Gerek transfer yolculara yönelik stratejimiz gerekse uçuş ağı ve coğrafi konumlanmamızın meyvelerini bu potansiyelden güçlü biçimde faydalanarak toplayacağımıza inanıyorum.
 
Türk Hava Yolları olarak 2012 yılında da inovatif yaklaşımımızı da sürdürdük. Sunduğumuz "Business Class Kabin Konsepti" birçok havayolunun First Class kabinlerini geride bırakacak kadar konforlu. Ayrıca, ikram konusundaki çeşitliliğimiz ve hizmet kalitemiz de yolcularımızın beklentilerini aşabilmemize zemin hazırladı.
 
Büyük ilgi gören dış hatlar yolcu salonumuz Lounge istanbul'un konseptini yurt dışına da taşımaya karar verdik.Benzer konseptteki ilk salonumuzu, 2013 yılı içerisinde Moskova'da açmayı planlıyoruz. Teknolojik alanda da inovasyonlarımız devam etti. Uzun uçuşlarda kabin içinde internet hizmeti, canlı maç yayını gibi birçok yeniliğe imza attık. 
 
Ayrıca operasyonel alanlarda da inovatif çözümler ortaya koyduk. ilk etabı tamamlanan ve alanında dünya çapında bir proje olan SAP Sistemi entegrasyonuyla raporlamadan maliyet kontrolüne dek birçok alanda ciddi verimlilik sağladık. İştiraklerimiz de yaptıkları işbirlikleri ve teknik taraftaki yeteneklerini artırıcı kazanımları ile 2012'de inovasyon kültürümüze önemli ölçüde katkıda bulundular.
 
Marka ve konumlanma alanında da verimli bir yıl geçirdik. "Globally Yours" sloganı etrafında şekillenen ve özellikle uluslararası kitleyi hedefleyen reklam ve sponsorluk çalışmalarımız büyük ses getirdi. Spordan sanata, müzikten sosyal aktivitelere kadar birçok alanda sponsorluk gerçekleştirerek topluma sağladığımız katkıyı en üst boyuta taşımayı ve markamızı etkin biçimde konumlandırmayı sürdürdük.
 
Bugün, Türk Hava Yolları markamız dünyanın her yerinde "prestij" ve "sıcaklık" ile anılan bir marka olarak konumlanmaktadır. Bir yandan bu yatırımları, büyümeyi ve gelişmeyi gerçekleştirirken diğer yandan gelir artışı sağlamamız ve özellikle de karlılığımızı artırmamız, Ortaklığımızın finansal ve stratejik anlamda ne kadar sağlıklı olduğunun ve ne kadar etkin konumlandığının önemli bir göstergesidir.
 
IATA beklentilerine göre, 2016 yılına dek olumlu ve gelişmelere açık bir küresel pazar yapısı söz konusu olacaktır. Buna, ülkemizin son yıllarda yakaladığı inanılmaz ekonomik performansı sürdürme kararlılığı eklendiğinde, karşımızdaki fırsatın boyutu daha da açık bir şekilde ortaya çıkmaktadır. 
 
Türk Hava Yolları olarak bu pazarda sağlıklı büyümeye, değer oluşturmaya ve fırsatları değerlendirmeye hazırız. 2012'de gösterdiğimiz büyümeyi, 2013 yılında daha ileriye taşımaya kararlı olduğumuzun altını bir kez daha çizmek isterim. 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim