• BIST 9676.05
  • Altın 2502.409
  • Dolar 32.5883
  • Euro 34.8536
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 24 °C

2013’te havacılıkla ilgili beklentiler soruldu

2013’te havacılıkla ilgili beklentiler soruldu
ABD Ulaştırma Güvenlik İdaresi (TSA) tarafından yapılan bir araştırmada yolculara 2013’te havacılıkla ilgili beklentileri soruldu.

 

Yeni yıl havacılık endüstrisi açısından oldukça renkli geçeceğe benziyor. İlk değişim United Airlines’tan geldi. Uçaklarına yeni ve geniş koltuklar koymayı planlayan United, aynı zamanda daha geniş bagaj kabinleri de tasarlıyor. Uzun uçuşlarda ekonomi sınıfında geniş ve kısmen yatar koltuklar birçok havayolunun gündeminde. Delta Airlines, yolcularını daha hızlı uçağa ulaştırmak için New York JFK Havalimanı’ndaki uçuşlarını Terminal 3’ten Terminal 4’e kaydırmayı planlıyor. Görüldüğü gibi güvenlik başta olmak üzere çeşitli sebeplerle havayoluyla seyahatin konforunu azaltan etkenler ortadan kaldırılıyor ya da alternatif iyileştirme modelleriyle yeni sistemlere kapı aralanıyor. Havayolu şirketlerinin programlarına aldığı yeniliklerin birçoğunda ABD Ulaştırma Güvenlik İdaresi (TSA) tarafından yapılan bir araştırmanın izlerini görmekmümkün. Zira yolculara 2013’te havacılıkla ilgili beklentileri sorulduğunda çoğunluk, “terminalde daha hızlı hareket etmek, bir an önce konforlu bir uçuş yapmak” şeklinde beklentilerini bildirmiş. Teknolojiyi uçakta daha rahat kullanabilmek, dar ve sıkışık ekonomik koltuklar yerine yatan koltuklar talepler arasında.
 
YENİ UÇAKLARA BİNELİM
 
Yolcular yeni süper jumbo jetlerle seyahat etmeyi bekliyor. Airbus A380 ve geçen yıl yolculu uçuşlara başlayan efsane jumbo jet Boeing 747’nin geliştirilmiş sonmodeli 747-8 Intercontinental uçaklarının daha fazla rotada kullanılması isteniyor. TSA araştırmaları ve bazı havayollarının yolcu anketleri Türk Hava Yolları’nı ne derece etkiler bilemiyorum. THY, henüz her ikimodelden de sipariş etmiş değil. Bu uçaklara sahip olmayan şirketler bakalımyeni yılda nasıl bir strateji izleyecek. Çünkü bazı hatlarda süper jumbo jetler ciddi şekilde tercih sebebi oluyor.
 
RÖTAR VE İPTAL VAR HİZMET YOK
 
Çeşitli sebeplerden dolayı iptal edilen uçuşlara ve yaşanan rötarlara yolcumüsamahalı, ama bunun karşılığında iyi hizmet alamamak ve sağlıklı bilgi akışının olmaması en fazla şikâyet edilen konulardan. İkramve konaklama imkânı ise yolcu memnuniyetinde unutulmaz etkiye sahip. Tabii tüm bu notları havayolları için kaydediyorum. Okuyan yolcuların da başlarını sallamaları yeterli olacaktır.
 
SOUTHWEST’İN YÜZDE 75’İ WI-FI OLUYOR
 
Yolcuların en çok talep ettiği bir diğer konu ise uçaklardaWi-Fi internet kullanmak.Wi-Fi sistemi bulunan uçak sayısının artırılmasıyla paralel olarak ücretlerin de düşürülmesi isteniyor.Mesela Southwest bu ayın sonuna kadar filosunun yüzde 75’indeWi-Fi sağlamış olacak.Wi-Fi hizmeti sunan birçok havayolu business class yolcularından ücret almazken, ekonomi için şikâyet konusu olan rakamlar talep ediliyor. Türk Hava Yolları (THY) ise Amerika hattında kullandığı Boeing 777-300ER uçaklarında internet hizmetini ücretsiz sunuyor.
 
X-RAY BİLMECESİ
 
Yolculardan gelen en ilginç ve bir o kadar da haklı soru X-Ray cihazlarından yayılan ışınların güvenilir olup olmadığı.Makinelerden yayılan radyasyonu güvenli bulmayan yolcular çoğu zaman çocuklarını bu cihaza sokmamak için direniyor. Bu tür aygıtların çalışanların ve yolcuların sağlık güvenliğini ne kadar tehdit ettiği ve çözümkonusu gibi hususlarsa bilinmezliğini koruyor.
 
UZUN UÇUŞLARA “YATAR KOLTUK”
 
Havayolları, yolcu talepleri ve rekabet nedeniyle uzun uçuşlarda kısmen yatabilen koltukları çoğaltmak için çalışıyor. First ve business’tan sonra şimdi sırada ekonomi sınıfı var. “Tamyatar” olmasa bile geniş koltuk aralığıyla kısmen yatırılmaya müsait ve uyunabilecek konforlu koltuklar ekonomi sınıfında seyahat için bu sene kilometre taşı olacağa benziyor. Bazı Amerikan şirketleri bu konuda ilk adımı uzun uçuşlar için atmış durumda.
 
5 YILLIK HIZLI GEÇİŞ 100 DOLAR
 
TSA, yeni yılda hızlı geçiş için yeni yollar da deneyecek. Bu amaçla PreCheck uygulamasını başlatan TSA, bunu 2013’te genişletmeyi planlıyor. Şu anda sadece Delta, American Airlines, United Airlines ve US Airways’le uçan kayıtlı yolcular PreCheck uygulamasından yararlanabiliyor. Sadece uluslararası uçuşlar için kullanılan Precheck sistemiyle önce bu sisteme kayıtlı yolcu sayısının artırılması planlanıyor. Sisteme kaydolan yolcular 5 yıllık hızlı tarama sistemi için 100 dolar ödüyor. Hali hazırda pilot program olarak uygulanan bu sistemin 2013’te daha düşük ücretle yaygınlaştırılması planlanıyor. Türkiye’de Emniyet Genel Müdürlüğü böyle bir çalışma yapar mı? Henüz bir bilgi yok.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim