• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 1 °C

2015 iyi bir yıl olacak

2015 iyi bir yıl olacak
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, şu andaki ekonomik konjonktür doğrultusunda 2015 yılının geçen seneye oranla daha iyi bir yıl olacağı tahmininde bulundu.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2015 yılında otomotiv pazarının geçen yıl seviyelerinde ya da bir miktar üzerinde gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi. 

İbrahim Aybar, Renault Grubu’nun (Renault ve Dacia) 2014 yılı sonuçlarını değerlendirmek ve markaya ait gelişmeleri paylaşmak üzere düzenlenen toplantıda, geçen yıl toplam pazarda 133 bin 212 araç satışı yaptıklarını söyledi. 

Bu satış rakamıyla binek ve hafif ticari araç toplam pazarından yüzde 17,4 pay elde ettiklerini aktaran Aybar, 2013’e göre yüzde 0,4 artış kaydettikleri bu payla son 13 yılın en yüksek pazar payını gerçekleştirdiklerini bildirdi. 

Renault markasının 16. kez binek otomobil pazarı lideri olduğunu belirten Aybar, “2014 yılında, gerçekleştirdiği 90 bin 27 binek satışıyla yüzde 15,3 pazar payı elde eden marka, 2013 yılına göre pazar payını yüzde 0,7 artırdı. Binek ve hafif ticari araç toplam pazarında ise gerçekleştirdiği 98 bin 743 satış ve yüzde 12,9 payla marka sıralamasında ikinci sırada yer aldı” dedi. 

Aybar, Fluence’in 32 bin 252 satışla Türkiye’nin en çok satılan modeli olmasının yanı sıra yüzde 18,5 payla C1 segmentinin lideri olduğunu dile getirdi. 

Symbol’ün pazardaki başarısını koruduğunu ve 2014 yılında 20 bin 242 satışla B1 segment lideri olduğu bilgisini veren Aybar, bu modelin 2013 yılında yüzde 49,3 olan segment payını 2014’te yüzde 52,3’e yükselttiğine işaret etti. 

İbrahim Aybar, diğer modellerin satış performanslarına ilişkin şunları kaydetti: “Clio, HB 2014 yılında 22 bin 545 satışla ve yüzde 19,5 payl B2 segmentinin liderliğine yerleşti. Clio Sport Tourer da B3 segmentinde 5 bin 846 satış ve yüzde 59,2 payla lider. Türkiye Clio satışlarında en başarılı ülkeler arasında yer alıyor. Dahil olduğu Eurasie Bölgesi’nde en çok Clio satılan ülke konumunda. Dünya sıralamasında ise Türkiye, Clio ailesi (Clio HB+ST) satışlarında ülke sıralamasında, Almanya ve İspanya’nın önünde dördüncü sırada yer alıyor. Mayıs 2013’te lansmanı gerçekleştirilen Captur ilk kez girdiği B7 segmentinde 2014 yılını lider tamamladı. Model, 3 bin 172 adet satışla yüzde 29,7 segment payına imza attı. Megane Sport Tourer yüzde 28,7 segment payıyla C3 segmentinde lider oldu.” 

Aybar, 2014 yılında Renault markasının modellerinin binek otomobil pazarında “en çok satılan otomobil”, “en çok satılan station vagon (SW) markası”, “en çok satılan sedan markası”, “en çok satılan dizel markası” olduğunu ifade etti.

Yerli modeller ön planda

Türkiye'nin 2013 yılında Renault Grubu'nun 5. büyük pazarı konumuna yükseldiğine işaret eden Aybar, Avrupa ülkeleri arasında Fransa ve Almanya'nın ardından geldiklerini söyledi. Renault markasının yüksek yerlilik oranını koruduğunu vurgulayan Aybar, "Markanın satışını gerçekleştirdiği 10 otomobilden 7'si Oyak Renault Fabrikaları'nda üretiliyor. Türkiye pazarı genelinde satılan 10 otomobilden sadece 3 model yerli" dedi. İbrahim Aybar, 2015 yılına ilişkin şu öngörülerde bulundu: "Emtia fiyatlarında haziran ayından bu yana yüzde 31'e yakın düşüş oldu. Petrol fiyatlarında dramatik düşüş yaşandı ve düşme eğilimi devam ediyor. Petrol fiyatlarının bu seviyelerde istikrar kazanması veya düşüşün devam etmesi halinde bu durum enflasyona 2 puan kadar katkı yapacaktır. 2015 yılında ekonomik büyüme ve göstergelerin orta vadeli plan doğrultusunda gerçekleşeceğini ve yine yüzde 4 civarında ekonomik büyüme gerçekleşeceğini ifade edebiliriz. Enflasyonun 2014'ün altında gerçekleşeceğini, faizlerin, enflasyonun beklentilerden daha düşük gerçekleştiğini de göz önünde bulundurarak, 2014'e nazaran düşüş yönünde baskılanacağını tahmin ediyoruz. Sektörün bu yıl seviyelerinde ya da bir miktar üzerinde gerçekleşmesini öngörüyoruz."

Oyak Renault lider

Oyak Renault Genel Müdürü Ales Bratoz ise 2014 yılında, 261 yeni istihdamla ve üç vardiya düzeninde 318 bin 246 otomobil üretimi gerçekleştirdiklerini söyledi. Bu üretimin iç pazardaki yüzde 11,6'lık düşüşe rağmen, Avrupa pazarındaki yükselişin değerlendirilerek ihracat sayesinde gerçekleştirildiğini belirten Bratoz, otomobil üretiminin yüzde 43,39'una, toplam üretimin de yüzde 27,19'una imza atan Oyak Renault'nun Türkiye otomotiv sanayisinde üretim liderliğini sürdürdüğünü ifade etti. Bratoz, "2014 yılında, 257 bin 992 otomobil ihraç eden Oyak Renault, Türkiye otomotiv sanayisinin toplam ihracatının yüzde 29,14'ünü ve binek otomobil ihracatının da yüzde 44,33'ünü gerçekleştirerek ihracattaki liderliğini devam ettirdi ve Türkiye'nin en büyük ihracatçıları arasındaki konumunu sürdürdü" dedi.

Dacia rekor kırdı

Dacia'nın Türkiye pazarı marka sıralamasında 6. olduğunu aktaran Aybar, 2014 Aralık ayında Dacia'nın Türkiye satışlarının dünya sıralamasında ikinci olduğunu bildirdi. Markanın binek ve hafi f ticari araç toplam pazarından aldığı yüzde 4,5 payla rekor pazar payını gerçekleştirdiğini belirten Aybar, "Dacia, 34 bin 469 satışla 2014 yılını, toplam pazarda markalar sıralamasında 8. sırada tamamladı. Dacia, 2014 yılında, yenilenen Duster modeliyle Türkiye'nin en çok tercih edilen 4x4 markası oldu” dedi.

 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim