• BIST 9079.97
  • Altın 2324.068
  • Dolar 32.3623
  • Euro 34.9104
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C

"28 yıllık THY yolcusu olarak yazıyorum"

"28 yıllık THY yolcusu olarak yazıyorum"
Brüksel’de yaşayan gazetesi Vakur Kaya, yaşadığı bir olayla ilgili THY Genel Müdürü Temel Kotil’e açık mektup yazdı.

"28 yıllık THY yolcusu olarak yazıyorum"

Brüksel’de yaşayan gazetesi Vakur Kaya, yaşadığı bir olayla ilgili THY Genel Müdürü Temel Kotil’e açık mektup yazdı.

Esenboğa’da bagaj kilosu dramı ve Temel Kotil’e açık mektup
 
Sayın Temel Kotil bu açık mektubu 28 yıllık bir THY yolcusu olarak yazıyorum. (THY’nin Mart 1984‘den beri yolcusuyum) Gerçekten THY son yıllarda büyük hamleler yaptı. THY'yi gecesi gündüzüne katarak bugünlere taşıyan tüm personeline teşekkürleri bir borç biliriz.
 
Sayın Kotil, 22 yıllık bir gazeteci olarak rahmetli Özal’ın Brüksel’de THY ile ilgili söylediği bir cümleyi hatırlatmak istiyorum. Özal, THY 'Akdeniz'in sıcaklığını ve güneşin güler yüzlülüğünü yolcularına yansıtarak dünya şirketi olacak demişti. Şimdiki gelinen nokta aslında Özal’ın koyduğu hedefti. Tebrikler. Ancak daha yapılacak çok şey var.
 
Esenboğa havalimanından 28 Şubat Salı günü İstanbul’a uçuyorum. Saat 09.30 sıraları check-in kontuarına bagajlarımı veriyorum. Ancak daha check-in kontuarına
yaklaştığım anda check-in yaptığım bayan memurun gereğinden fazla ciddi olması dikkatimi çekiyor. Nedense...
 
Check-in memuru tüm işlemleri yaptıktan sonra kilo hakkımın 20 kg olduğunu ve bagajımın fazla olduğunu söylüyor. Çok haklı görevini yapıyor. Herkes kurallara uymak zorunda. Bizlerde kurallara sonuna kadar uymak zorundayız. Bunda hiç bir sorun yok. Bende kendisine o zaman ben bir başka yolcu buluyum onun hakkını kullanayım diyorum. Memur birden sertleşiyor. Bu sırada ortada sinirlenecek bir durum yok o zaman siz benim hakkım olan bagajları gönderin diyorum. Memur benim iki parça bagajımı söylenerek gönderiyor. Bagajlarımın kilosu 17 kilo. Neyse hemen başka bir yolcuya rica ediyorum benim kalan tek bagajımı almasını teklif ediyorum kalan bagajımı bir başka yolcu almayı hemen kabul ediyor. Bu işlemi ise bir başka kontuarda yapıyorum. Bu sefer diğer memur bu bagaj altı kilo fazla geldi. Bunu ödemek zorundasınız diye sert bir üslupla çıkışıyor. Bende kendisine zaten diğer bagajlarımdan 3 kilo hakkım var 3 kiloyu ona sayın. O zaman geri kalan üç kiloyu öderim diyorum. Ancak benim bagajı kabul eden yolcu gitmem lazım diyor. 

Bu sefer memur oda beklemeli diyor. Zaten uçakta bagaj yok denecek kadar az diyorum lütfen zorluk çıkarmayın 3 kilonun tartışmasını 28 yıllık bir THY yolcusu olarak bana lütfen yapmayın diyorum. Memur tekrar bana kızarak hayır bagajınızı almayacağım diyor. Gidin bir başka yolcu bulun diye alaycı bir üslupla çıkışıyor. O zaman kendisine bu işi yeterince abartınız kendi sorunlarınız olabilir. Kendi yaşadığınız sorunlarınızı THY yolcuları üzerinden çıkartamazsınız diyorum. Bunun üzerine THY personeli Deniz Keleş, Zühal Fidan bana çıkışarak sinirli bir şekilde görev yerlerini terk edip kontuarı kapatıyor. Bir başka memur sizinle ilgilenecek biz sizle muhatap olmayız artık demeye getirerek görev yerlerini terk ediyor.
 
Daha sonra yanıma gelen üçüncü memur Mert Mülan ise kendisinin THY memuru olmasına rağmen uçağa bindiği zaman bir kilo fazlası olduğu zaman ücretini hemen ödediğini alaycı bir üslupla ifade ediyor. Ortaya çıkan duruma bir bakarmısınız 28 yıllık THY yolcusu üç memur arasında nasıl muameleye tutuluyor.
 
Ben de memurlara bu yapılanların çok haksız olduğunu ve bunu gazeteci olmam dolayısıyla yazmak zorunda kalacağımı kendilerine ifade ediyorum. Kimsenin görevini bu şekilde kötüye kullanma hakkı olmadığını söylüyorum. Bu sefer Zühal Fidan siz bizi tehdit ediyorsunuz deyip. Bana şikâyette bulunacağını söylüyor. 28 yıllık THY yolcusuna sabah saatlerinde Esenboğa’da bir kaç kilo için ortaya konmaya çalışılan oyuna bir bakarmısınız.
 
Sayın Kotil, gece gündüz demeden başta siz ve yönetim kadrosu olmak üzere bagaj görevlisinden pilotuna kadar çalışan insanların emeklerini haklarını Esenboğa’da görev yapan bu üç personel alamaz. Almaya da hakları yok. Yolcuyla dalga geçmek affedilebilir bir durum değildir. Ayrıca çok sayıda Türk gencinin işsiz olduğu bir ortamda THY'de yaptıkları işleri beğenmeyenlerin yerine bulunacak çok sayıda insan kaynağının bulunduğunun da altını çizmek istiyorum. Bu açık mektubu yazmamın esas amacı benim başıma gelenlerin bir başka THY yolcusuna başına gelmemesi ve THY'nin global piyasada rekabet edecek reflekslere kavuşması amacını taşıyor. 
 
Sayın Kotil, kimsenin evinde terazi yok birkaç (3 kilo) kilo için yolculara hemen hemen çok az bagajın olduğu bir uçuşta bu şekilde azap çektirilmesi ne kadar doğru
olduğunu sizlere bırakıyorum. THY ancak ve ancak Özal’ın dediği gibi 'Akdeniz'in sıcaklığını ve güneşin güler yüzlülüğünü yolcularına yansıtarak global hedeflere ulaşabilir. THY personelinin ilk görevi kuralları sıkı sıkıya uygulamak olmalıdır. Bundan da taviz verilmemelidir. Ama bunları yaparken yolculara sorun çıkararak değil tam tersine ortaya çıkabilecek sorunları çözmek olmalıdır.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim