• BIST 9548.09
  • Altın 2493.983
  • Dolar 32.5008
  • Euro 34.5803
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C

3. Havalimanı en büyük olmayı planlıyor

3. Havalimanı en büyük olmayı planlıyor
Danimarka'nın Politiken gazetesi yazarı Sune Horjrup Bencke, yakın gelecekte mega inşaatlar planlayan İstanbul, Dubai ve Pekin'in yarışını ele aldı.

 

Yolcu sayısı açısından dünyanın en büyük havalimanı, yıllık 95 milyon yıl yolcu sayısı ile ABD'deki Hartsfield-Jackson Atlanta Uluslararası Havalimanı olduğunu hatırlatan Bencke, ancak havalimanının bu konumunun, yakın gelecekte baskı altında girebileceğini, çünkü son yıllarda özellikle üç kentin havaalanlarını geliştirerek dünyanın en büyükleri arasına girmek için mücadele ettiğini belirtiyor. Bencke'nin yazısı şöyle devam ediyor:
 
İstanbul, toplam yaklaşık 52 milyar krona mal olacak yeni bir havaalanı yapmayı planlıyor. Bu havalimanı yıllık 150 milyon yolcu kapasiteli olacak ve 2017 yılında tamamlanacak.
 
Mevcut havalimanını 2008 yılındaki olimpiyatlar için genişleten Pekin, 64 milyar kronluk bir bütçe maliyeti ile yıllık 130 milyon yolcu kapasiteli yeni bir havalimanını yapmayı planlıyor.
 
Ve son olarak mevcut havalimanını 2027 yılında 160 milyon yolcu kapasitesine ulaştıracak olan Dubai.
 
Bu kulağa gerçek bir yarış gibi geliyor.
 
Kopenhag Havalimanı eski Hava Trafik Yöneticisi, Havacılık Uzmanı ve Havacılık Danışmanı Hans Chr. Stigaard, “Bu üç kentin aslında büyük havalimanları yapma nedenleri arasında büyük bir fark var.” diyor.
 
Hans Chr. Stigaard, “Dubai, o büyüklükte bir havaalanı kurmakta haklı değil. Bir parça turizmi olan küçük bir yer ancak önemli olan Emirates’in ana merkezinin Dubai olmasıdır. " diyor.
 
Stigaard, yerel halk Dubai’ye uçakla yolcu gelip gitmesini sadece bir ticaret fırsatı olarak görüyor diyor ve ekliyor, “Gümrüksüz satış, ofis kiralama, konferans, otopark ve otel işlemleri para demektir. Dubai’ye daha fazla kişinin gelmesi, daha fazla turizm geliri çekilebilir".
 
Hans Chr. Stigaard, Dubai’nin tersine İstanbul'un büyük havalimanı projesinin bir prestij meselesi olduğunu düşünüyor. Türk Hava Yolları şu anda Avrupa'nın en başarılı havayollarından biri ve son gelen rakamlar son bir yılda yolcu sayısında yüzde 21 artış olduğunu göstermekte. Atatürk -havalimanının adı- Avrupa ve Asya arasında havalimanı köprüsü olmak istiyor.
 
Hans Christian Stigaard, "Dürüstçe söylemek gerekirse bunun daha çok bir prestij meselesi olduğuna inanıyorum. Bir başarı olarak görünüyor." diye yorumluyor.
 
Pekin’in ise kent dışında yeni bir havalimanı yapma planı var. Çin'in çok büyük gelişme potansiyeli, iyi olan ekonomisi ve hızla büyüyen havacılığı, havalimanının genişletilmesini gerektiriyor. Çinli yetkililer, resmî olarak altı pistli yeni bir havalimanı planlarını onayladı.
 
“Herkes Çin'e gelecek. Yeni havalimanı kolayca dünyanın en büyüğü olabilir.”
 
Atlanta Havaalanını şimdilik, yıllık 82 milyon yolcu ile Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı, 70 milyon ile Londra'daki Heathrow, 66 milyonla Tokyo Uluslararası Havalimanı ve aynı sayıda yolcu ile Chicago O'Hare Uluslararası Havalimanı takip ediyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim