• BIST 106.648
  • Altın 146,938
  • Dolar 3,5228
  • Euro 4,1374
  • İstanbul 30 °C
  • Ankara 29 °C

3. havalimanı YİD modeli ile yapılacak

3. havalimanı YİD modeli ile yapılacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’a 3. havalimanının da yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını belirterek, “En geç Eylül’de ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’a 3. havalimanının da yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını belirterek, “En geç Eylül’de ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz. İlanın ardından firmalara iki ay süre vereceğiz. Hedefimiz, yıl bitmeden ihaleyi sonuçlandırmak. Havalimanının maliyeti 10 milyar lirayı aşacak” dedi...

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yap-işlet-devret (YİD) modeli ile devletin kasasından bir kuruş çıkmadan havalimanlarına yapılan yatırım tutarının 2 milyar doları aştığını söyledi. İstanbul’a yapılması planlanan 3. havalimanının da YİD modeliyle yapımının gerçekleştirileceğini bildiren Yıldırım, 3 etap halinde inşa edilecek havalimanında maliyetin 10 milyar lirayı aşacağını tahmin ettiklerini kaydetti. Bakan Yıldırım, ”Teklifte ne gelecek onu şimdiden bilemeyiz. Ama tahminimiz bu” dedi.

Hedef erken tuttu

Japon, Fransız, Çin ve Alman firmaları başta olmak üzere çok sayıda yabancı yatırımcının 3. havalimanı ihalesiyle ilgili bilgi almak için gelip-gittiğini kaydeden Yıldırım, kamulaştırma çalışmaları başlayan 3. havalimanında, Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararının ardından en geç Eylül ayı içerisinde ihale ilanına çıkmayı planladıklarını, ilanın ardından da firmalara iki ay süre vereceklerini belirtti. Yıldırım, hedeflerinin yıl bitmeden, Aralık ayı içinde ihaleyi sonuçlandırmak olduğunu vurguladı.

2003 yılından itibaren yaşanan gelişmeler ile Türk sivil havacılığının dünyada örnek gösterilir hale geldiğini anlatan Bakan Yıldırım, sivil havacılık alanında yapılan düzenlemeler ile sektörün önün açıldığını ve havacılık sektörünün katlanarak büyüdüğünü kaydetti. ”Her Türk vatandaşı hayatında en az bir kez uçağa binecek” hedefinin, 2003 yılında belirlendiğini hatırlatan Bakan Yıldırım, bu hedef doğrultusunda Bölgesel Havacılık Politikasının uygulamaya konulması ile Türk sivil havacılığı için dünyada 2015’te öngörülen hedeflere 10 yıl öncesinde (2005) erişildiğini anımsattı.

2 milyar dolarlık YİD

Havayolu ulaştırma sektöründe bugüne kadar yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilen projelerin toplam bedelinini 2 milyar doları aştığını kaydeden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ”Bu projeler sayesinde sektörde yaratılan fiili kapasite 90.5 milyon yolcu/yıl’dır. Bu tutarın tamamı kamu kaynağı kullanılmadan, özel sektör imkanları ile finanse edildi” dedi.

150 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK

Cumhuriyet tarihinin en önemli projelerinden biri olan 3. havalimanının 150 milyon yolcu kapasiteli olması planlanıyor.Türkiye’nin en uzun pisti de 3. havalimanında olacak.

‘Yap-işlet-devret’ Türk modeli diye biliniyor

Binali Yıldırım, 2003’te uygulanmaya başlayan iç hatlarda serbestleşme kararıyla birlikte Türk havacılığının büyük bir ivme kazandığını belirterek, şunları söyledi: ”2003 yılında iç hatlarda tek işletmeci 2 merkezden 26 noktaya uçuş gerçekleştirirken sivil havacılıkta serbestleşmenin uygulamaya konulmasıyla birlikte Türkiye’yi uçuran bir tablo ortaya çıktı. Bugün ise iç hatlarda 6 havayolu şirketi 7 merkezden 48 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Dış hatlarda 60 noktaya uçuş varken, bugün dış hatlara da 115 yeni nokta ekledik. 2002 yılında iç hatlardaki 8 milyon olan uçak yolcusu, 6 kattan fazla artarak 58 Milyona ulaştı. Türk havacılığında yaşanan bu gelişmelerin sürdürülebilir olması için yeni havalimanlarına ihtiyaç vardı. Mevcutların da yenilenmesi gerekiyordu. Bütün bunları devlet bütçesiyle kısa sürede yapmak imkansızdı. YİD uygulamasıyla bu sorunu aştık. Dünyada ’Türk Modeli’ olarak bilinen YİD projeleriyle havalimanlarına yapılan yatırım 2 milyar doları aştı.”

Kütahya Zafer Havalimanı 29 Ekim’e yetişecek

Bölgesel havalimanlarının, hava trafiği bakımından önemli olan illerden her hangi biri yerine, bu illeri kapsayacak bir bölgeye hizmet verecek şekilde planlandığını ifade eden Yıldırım, Ordu-Giresun, Çukurova ve Zafer Bölgesel Havalimanı olmak üzere üç bölgesel havalimanı projesinin olduğunu, Kütahya’da inşaatı devam eden Zafer Havalimanı’nın ise ilk bölgesel havalimanı olduğunu belirtti. Normal şartlarda ihaleyi alan şirkete 36 aylık yapım süresi verildiğini ve Zafer Bölgesel Havalimanının Nisan 2014 yılında tamamlanması gerektiğini belirten Yıldırım, ihaleyi alan şirketin büyük fedakarlık göstererek projeyi bir buçuk yıl erken bitireceğini ve 29 Ekim 2012 tarihinde Cumhuriyetin kuruluşunun 89. yıl dönümünde havalimanını hizmete açmayı planladıklarını açıkladı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim