• BIST 107.041
  • Altın 143,530
  • Dolar 3,5635
  • Euro 4,1526
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C

3 katlı İstanbul Tüneli 9 ilçeyi birbirine bağlayacak

3 katlı İstanbul Tüneli 9 ilçeyi birbirine bağlayacak
İstanbul’un iki yaka arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak olan 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin raylı sistemi İncirli-Söğütlüçeşme metrosu olacak.


İstanbul’da iki yakayı yer altından birbirine bağlayacak olan 3 katlı İstanbul Tüneli’nde ihale için çalışmalar devam ediyor. İstanbul’da trafiği büyük ölçüde rahatlatacak olan tünel Bakırköy, Zeytinburnu, Fatih, Beyoğlu, Şişli, Kağıthane, Beşiktaş, Üsküdar ve Kadıköy ilçelerini birbirine bağlayacak.

Eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ise son açıklamasında 3 katlı İstanbul Tüneli ihalesinin seçimlerden önce yapılması için tüm çalışmaların devam ettiğini açıkladı. Eski bakan, Avrasya Tüneli’nin de 2016 sonunda açılacağını ifade etti.

31 kilometre ve 14 istasyondan oluşacak İncirli-Söğütlüçeşme metrosuyla entegre olacak olan 3 segmentten, metro hattına entegre karayolu ulaşım hattı ise TEM Hasdal Kavşağı ile Ümraniye Çamlık Kavşağı arasında 5 segmentten meydana gelmekte.

3 katlı istanbul avrasya tüneli projesi güzergahı

2023 ulaşım projeksiyonu kapsamında İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hayata geçirilecek olan İncirli-Söğütlüçeşme metrosuyla 9 raylı sistemin birbirine bağlanması hedefleniyor. Günlük hareket sayısının 28 milyon kişi olduğu İstanbul’da bu rakamın 2023’te 34 milyon seviyelerine çıkması bekleniyor. Megakentte 2014 sonu itibariyle toplu taşıma ile 11 milyon 320 bin kişi yolculuk yaparken bu rakam 2023’te 20 milyonu aşacak.

Toplu taşıma içinde yine 2014 itibariyle raylı sistemin payı yüzde 14,6 oranında, karayolunun payı yüzde 80,2 oranında ve denizyolunun payı yüzde 5,2 oranında seyrediyor. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılı olan 2023’te ise raylı sistemin yüzde 50, karayolunun yüzde 47 ve denizyolunun yüzde 3 paya sahip olması hedefleniyor.

3 katlı istanbul avrasya tüneli projesi metro bağlantıları

İstanbul halkında en fazla vakit kaybettiren sorunun iki yaka arasındaki geçişler olduğu belirlenirken bu işlemi günde 1.6 milyon kişinin gerçekleştirdiği belirlendi. Rakamın 2023’te 4 milyon bandına yükselmesi bekleniyor. Bu bağlamda Boğaziçi Köprüsü’nü kullanan araç sayısı 190 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanan araç sayısı ise 230 bin olarak açıklandı. İBB, tüm bu veriler doğrultusunda her geçen gün artan araç sahipliğini de dikkate alarak tıkanma noktasına gelen karayolu ulaşımın, raylı sistemle rahatlatmayı hedefliyor.

3 katlı İstanbul Tüneli’nde neden Hasdal ve Çamlık kavşağı?

Avrupa Yakası’nda TEM Hasdal ve Anadolu Yakası’nda Ümraniye Çamlık kavşağının seçilme nedeni;

TEM Otoyolu, E5 Karayolu, Kuzey Marmara Otoyolu, 3. Havalimanı yolu ile bağlantı kurulması,

İstanbul’da nüfus yoğunluğu yüksek olan bölgelerin birbirine entegre olması,
FSM ve Boğaziçi köprülerine yakın olan bölgelerde trafiğin rahatlaması,
Şehrin merkezini meşgul etmeden transit geçiş sağlanması.

Tüm yoğumluklar ele alındığında 2023 itibariyle köprülerin kullanımı da artacak. Bu kapsamda ortaya çıkan her köprü altına bir karayolu geçişi ihtiyacına 3 katlı İstanbul Tüneli cevap verecek. Alt ve üst katı karayolu olarak kullanılacak olan projenin ortasından raylı sistem geçecek.

İncirli ile Söğütlüçeşme arasındaki ulaşımı hızlı metro ile 40 dakikaya indirecek olan İstanbul Tüneli’nin giriş noktaları Hasdal-Çamlık mesafesini ise 14 dakikaya düşürecek.

Hangi hatlarla entegre olacak?

Başakşehir-Bağcılar-Bakırköy metrosu
Yenikapı-Aksaray-Havalimanı metrosu
Kabataş-Bağcılar tramvayı
Topkapı-Sultançiftliği hafif metrosu
Mahmutbey-Mecidiyeköy metrosu
Yenikapı-Hacıosman metrosu (Taksim metrosu)
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu
Kadıköy-Kartal metrosu
Marmaray ve banliyo bağlantıları

Yerin kaç metre altında olacak?

Deniz yüzeyinden derinliği 110 metre olan projenin geçtiği bölgede su derinliği ise 65 metre olacak. 3 katlı İstanbul Tüneli projesinde arıza yapan araçların beklemesi için her 500 metrede duraklama alanları olacak. Ayrıca her 240 metrede katlar arasında güvenli geçiş sağlayan merdivenler de bulunacak.

İncirli-Söğütlüçeşme arasında hangi duraklar olacak?

31 kilometrelik dev metro hattı İncirli, Zeytinburnu, Cevizlibağ, Vatan, Edirnekapı, Sütlüce, Perpa, Çağlayan, Mecidiyeköy, Gayrettepe, Küçüksu, Altunizade, Ünalan, Söğütlüçeşme duraklarından oluşacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim