• BIST 9070.29
  • Altın 2324.75
  • Dolar 32.3641
  • Euro 34.9382
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 15 °C

700 Tır 5 Gündür Sınırda Bekliyor!

700 Tır 5 Gündür Sınırda Bekliyor!
AĞRI'nın Doğubayazıt ilçesinin İran sınırındaki Gürbulak Sınır Kapısı'nda, iki ülke arasındaki transit geçişteki anlaşmazlık ve yakıt depolarını mühürleme uygulaması nedeniyle 15 kilometre TIR kuyruğu oluştu.

İran'a giriş yapmak isteyen Türk plakalı kamyon ve TIR'lardan artık akaryakıt farkı tahsil edilmeyeceği, buna karşılık taşıtların yakıt depolarının sınırda mühürleneceğini bildirildi. Sadece Türk TIR'larına uygulanan bu sistemden diğer yabancı ülke TIR'ları etkilenmedi ve eskiden olduğu gibi İran'a girişlerde akaryakıt farkı ödemek suretiyle ucuz yakıt alabilecekleri belirtildi. Türkiye'nin İran'a açılan penceresi olan Gürbulak Sınır Kapısı'na Gümrük Müdürlüğü tarafından asılan yazıda, İran'ın 01.12.2014 tarihinden itibaren topraklarına girecek Türk TIR'larında bulunmasını istediği özellikler sıralanarak şöyle denildi:

"Depoların orijinal olması. Depoların şamandıra ve alt tıpaların olduğu kısımlarda mühür takmaya yarayan aparatların bulunması. Gidiş-dönüşlerine yetecek kadar motorini Türkiye'den getirmeleri (İran Türk TIR'larına motorin satışı yapmayacaktır. Varış gümrüklerine göre bulunması gereken motorin miktarları liste şeklinde asılmıştır) Bu şartları taşımayan TIR'lar İran Gümrük Müdürlüğü tarafından geri çevrildiği için eksikliklerinizi tamamlayarak gümrüğe giriş yapmanız, mağdur olmamanız açısından önemlidir." 

Türk tır şoförleri: "İran kapısında perişan oluyoruz"

Türkiye ile İran'ın yol ve ulaştırma bakanlıklarının söz konusu uygulamayı görüşmek üzere önümüzdeki günlerde bir araya gelerek görüşme yapacakları ifade edilirken, yeni uygulama İran'a mal götüren TIR ve kamyon sürücülerini perişan etti. Gürbulak Sınır Kapısında TIR ve kamyon kuyruğu 15 kilometreyi aşarken, İran'a geçişlerinde ucuz yakıt alamamanın yanı sıra taşıtlarının yakıt depolarının İran tarafından mühürlenmesi sorunu artırdı. İran'da ucuz yakıt olduğu için taşımacılık yaptıklarını anlatan TIR sürücüleri, bu uygulama ile İran'a yük götürmenin hiçbir karı kalmadığını söylediler. 

Uluslararası Nakliyeciler Derneği İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ise İran'ın TIR ve kamyonlarda yakıt depolarının orjinal olmasına dikkat ettiğini ve yedek depoya izin vermediğini bildirdi. 

Bazargan'da 600-700 tır 5 gündür bekliyor 

Bu uygulama ile İran'a gidecek TIR sürücülerinin motorin alamayacaklarını anımsatan Fatih Şener, şunları söyledi: 

"Türkenistan'dan çıkan TIR'larımız İran'ı transit geçerken aldığımız yakıt için 487 Euro dolayında ödeme yapıyorduk. İran'dan Türkiye'ye girerken depoda bulunan yakıta litre başına bir dolar ödüyorduk. Bu yüzden Türk TIR'larının çoğu Türkmenistan'a girmek yerine İran'ın Bazargan Gümrüğü'ne yükü bırakıp dönüyordu. İran TIR'ları da Türkiye'ye geçerken depoları mühürleniyordu. Türkmenistan'da yakıt daha ucuz. Biz dedik ki, Türkmenistan'dan Türkiye'ye gelirken İran'dan yakıt almayalım, para da ödemeyelim. İran şimdi 'tamam mühür yapayım' diye kabul etti. Böylece Türkiye'nin ardından İran depolarda mühür uygulamasını başlattı. İran'da başka problemlerimiz de var. Şu anda Bazargan'da 600-700 Türk TIR'ı 5 gündür bekliyor. İran TIR'ları ise Gürbulak'ta hiç beklemeden Türkiye'ye giriş yapıyor. İran'da 18 centten yakıtlarını dolduran komşu ülkenin taşımacıları, Türkiye'ye gelip daha ucuza yük alıp ülkelerine dönüyorlar. İran ise bizim TIR'ları bekletiyor. Koşulların eşit olması için biz de İran TIR'larının Türkiye'ye 50 litreden fazla mazotla giriş yapmasına izin vermeyelim."

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim