• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 5 °C

8 ayda 34 askerimiz Sikorsky'da şehit oldu

8 ayda 34 askerimiz Sikorsky'da şehit oldu
Siirt’teki kaza Sikorsky helikopterlerinin ‘metal yorgunluğu’na uğradığı iddialarını gündeme getirdi

 

Siirt’in Pervari ilçesi Doğanca beldesinde dün sabah saatlerinde Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na ait S-70 tipi Sikorsky helikopterin düşmesi nedeniyle 17 TSK mensubunun şehit olması yeni bir tartışma başlattı. Siirt’teki kazayla birlikte son 8 ayda Sikorsky helikopterlerinin karıştığı dört kazada 34 personeln şehit düşmesi, Sikorsky helikopterlerinin “metal yorgunluğu”na uğradığı ve fazla uçuş yaptığı iddialarını gündeme getirdi.
 
Milliyet Gazetesi'nde yer alan habere göre; Geçmişte Kara Havacılık Komutanlığı yapan emekli Tümgeneral Armağan Kuloğlu, “Havacılıkta böyle bir şey söz konusu değildir. Bütün helikopterlerin uçuş saatlerine göre gerekli bakımları yapılır” dedi.
 
KABİL'DE DE DÜŞTÜ!
 
Siirt’teki kaza TSK’nın envanterinde bulunan Sikorsky tipi nakliye helikopterlerinin son 8 ay içindeki dördüncü kazası oldu. Siirt’teki kazayla birlikte Sikorsky helikopterlerin karıştığı kazalar nedeniyle 34 personel şehit düştü. 16 Mart’ta Afganistan’ın başkenti Kabil’de görevli Türk birliğine ait Sikorsky tipi nakliye helikopterinin kaza kırıma uğraması nedeniyle 12 personel, 22 Temmuz’da Yüksekova’da Jandarma Genel Komutanlığı’na ait S-70 tipi Sikorsky nakliye helikopterinin kazaya uğraması nedeniyle ise 4 personel şehit düşmüştü. 11 Ekim’de ise, Diyarbakır’ın Lice ilçesinde yine S-70 Sikorsky tipi helikopterin düşmesi nedeniyle 1 personel şehit olmuştu. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, kazanın ardından yaptığı açıklamada, aynı model helikopterlerin sürekli kaza yaptığına değinmiş ve kazaları “metal yorgunluğu”na bağlamıştı.
 
109 SIKORSKY DAHA
 
Geçtiğimiz yıl sonuçlanan 109 adet genel maksat helikopter alım ihalesi de Amerikan Sikorsky firmasına verilmişti. Geçmişte Kara Havacılık Komutanlığı yapan emekli Tümgeneral Armağan Kuloğlu, Sikorsky helikopterlerine yöneltilen bu eleştirilere yanıt verdi. 1969 yılında TSK envanterine katılan UH-1 tipi taarruz helikopterlerinin halen uçuş yaptığını anımsatan Kuloğlu, Sikorsky’lerin Türkiye’ye 1980’li yıllarda getirildiğini, bahsedildiği kadar “eski” olmadığını kaydetti. Kuloğlu, “Havacılıkta metal yorgunluğu olmaz. Çünkü uçuş saatine göre periyodik bakımları yapılır. 10, 50, 100 saatlik uçuşlarını tamamladığında kontrol edilir. Belli bir periyoddan sonra gövde kontrolleri yapılır, daha sonra x-ray ile helikopterin röntgeni çekilir. Sürekli kontrol edilir. Böyle birşey söz konusu olmaz” diye konuştu.
 
TAKVİYEYE GİTTİ
 
Düşen helikopterin takviyeye gittiğini anımsatan Kuloğlu, “Bölgede kontrol edilebilir riskler alınabilir. Pilotun aletli uçuşa geçme şansı yok. Bu helikopterler kaç yüzbin saat uçmuşlardır. Yaşanan kazaları uçuş saatlerini kıyaslayarak değerlendirmek daha doğru olacaktır” dedi.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim