• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 19 °C

Abbas Kolçalar: Bürokraside yaşanan sorunlar nedeni ile sıkıntı yaşıyoruz

Abbas Kolçalar: Bürokraside yaşanan sorunlar nedeni ile sıkıntı yaşıyoruz
IMEAK DTO Ekim Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda söz alan Abbas Kolçalar bürokraside yaşanan sıkıntılardan dolayı olumsuz etkilendiklerinden bahsetti.

IMEAK Deniz Ticaret Odası Ekim Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda konuşan Sualtı ve Liman İnşaatçıları Kooperatifi (SULİM) Başkanı ve İMEAK DTO Meclis Üyesi Abbas Kolçalar bürokraside yaşanan sorunlar yüzünden sıkıntı yaşadıklarını söyledi.

Kolçalar "Biz bürokrasi ile sürekli sorunlar yaşıyoruz. Acaba merak ediyorum biz mi hata yapıyoruz diye. Biz bürokrasiyi nasıl çalıştıracağız. Mesela Sina arkadaşım yolcu motorlarındaki atıklardan bahsetti. Eski TDİ’nin işlettiği arabalı vapurların çoğunda tank bile olmadığını çoğunuz biliyordur. Yani denizli bir havada tuvaleti kullanırsanız deniz ile birlikte bir şeyler gelebilir. Devlet bunu, böyle senelerce işletiyor ama özel sektör böyle yaparsa çok kötü şeyler oluyor" diye konuştu.

Konuşmasında liman inşaatı römorkörü işleten firmaların yapılanmalarının mutlaka değişmesi gerektiğini de söyleyen Abbas Kolçalar "Bir sürü araç İstanbul trafiğine giremiyor. Hepsinin statüleri farklı. Kamyonlar ayrı, hafriyatçıların farklı. Bu çok mu zor? Römorkörler de uluslararası kabotaj ya da liman seferi yapan var ama bunun için uygulamaya şöyle bir şey var mı? Bir römorkörünüz varsa klaslı ya da klassız, Ki benimki klaslı. Herşeyi var ama ne yapacak bu römorkör? Ceviz toplamaya gitmeyecek. İşini yapacak. İşi ne? Bir tane işi var. Herhangi makinası olmayan bir ekipmanı çekip götürmek. Bunu yapmak isterseniz başınıza gelen şey şudur: Yasa veya mevzuat dönüp diyor ki bakalım acaba sen çekebilir misin, ya da çekemez misin? Ama benim asıl işim bu. Asıl işimi yaparken veya mesela ben kamyon şoförüyüm, bir yerden yük alacağım alabilir miyim bu yükü, geleyim denetleyeyim diyor mevzuat. Bu denetim olsa anlarım ama her sefer bu oluyor. Bir römorkör asli işini yapmıyorsa ne yapacak? Uluslararası seferde farklı olabilir. Çalışacağı hat, gideceği mesafe, çektiği teknenin özellikleri ama liman inşaatı firmasında sen sadece kendi ekipmanlarını yada benzeri ekipmanları çekiyorsun. Ama ana fikir de makinesi olmayan bir aracı çekeceksin. Ama olsun ben seni her seferinde denetleyeceğim. Döküntüler ile ilgili bir sorun var. Eğer ÇED raporu alınmışsa eskisi gibi sokağa ya da denizin ortasına dökemiyorsunuz. Eskiden belki bu olay gözardı ediliyordu ama şimdi liman inşaatları konusunda çok ciddi yaptırımlar var ve ÇED raporu almadan da bu iş yapılmıyor. Ama bunu yapar mısın? Gece yarısı mı yapacağız ya da takvim mi duracak? İmkan yok böyle bir şeye. Bütün bunlara rağmen devlet bu işe bir P&I mevzuatı durumuna sokmaya çalışıyor, oradan da kurtulamıyoruz. Yedek pervanesiz bir aracı siz P&I ile yaptırmak zorundasınız. Ne için? Bunu yazmışlar mevzuata. Yedekli çekilerde römorkör asli görevini yapıyor ama ne yaptığı belli değil. Ne olur ne olmaz çeki de ayrıca P&I yapılmalı. Benim römorkörümün kendi P&I’ı var. nereden sorumlu bu römorkör? Arkasında çekeceği yükden. Mevzuat yok biz bunu Kabul etmeyiz sen arkasına da al diyor. Mesela havuzu bir yerden bir yere nakledeceğim ama P&I yaptıracağım. Tek sefer yaptırırsan bir sürü para. Bir senelik yaptırırsan bir sürü şey çıkıyor” dedi.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim