• BIST 104.123
  • Altın 145,449
  • Dolar 3,4885
  • Euro 4,1695
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 19 °C

Acil Çağrı Merkezine ücretsiz erişim

Acil Çağrı Merkezine ücretsiz erişim
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), elektronik haberleşme sektöründe acil yardım çağrı hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirledi.

Acil Çağrı Merkezine ücretsiz erişim

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), elektronik haberleşme sektöründe acil yardım çağrı hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirledi.

Kamu kullanımına açık telefon hizmeti sunan işletmeciler, iletilecek adres veya konum bilgisine göre, kullanıcıların Acil Çağrı Merkezine (AÇM) ücretsiz erişebilmesini sağlayacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Elektronik Haberleşme Sektöründe Acil Yardım Çağrı Hizmetlerine İlişkin Yönetmelik'i Resmi Gazete'de yayımlandı. Elektronik haberleşme sektöründe acil yardım çağrı hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirleyen Yönetmelik, elektronik haberleşme sektöründe acil yardım çağrı hizmetlerine ilişkin olarak işletmecilerin yükümlülüklerini ve kullanıcıların acil yardım çağrı hizmetlerine erişimine yönelik usul ve esasları kapsıyor.

Kamu kullanımına açık telefon hizmeti sunan ve kullanıcılara ulusal numaralandırma planında yer alan numaralara doğru arama yaptırabilen işletmeciler, iletilecek adres veya konum bilgisine göre, kullanıcılarının acil çağrı merkezine ücretsiz erişebilmesini sağlayacak.

Acil yardım çağrı hizmetlerine (AYÇH) erişim sağlama yükümlülüğü getirilen ve kullanıcılarına KMH veren işletmeciler, dolaşım yapanlar hariç, kullanıcılarının AÇM'lere, AYÇH numaraları aracılığıyla herhangi bir ücret ödemeden KMH ile erişebilmesini sağlayacak.

GSM ve IMT-2000/UMTS işletmecileri, SIM kartsız yapılan acil yardım aramalarını AÇM'ye iletecek.
Yönetmelik kapsamında AYÇH'lere erişim sağlama yükümlülüğü getirilen işletmeciler, kullanıcılarının;
Coğrafi numaralardan AYÇH'leri araması durumunda, söz konusu coğrafi numaraya ilişkin adres verisini çağrı yapıldığı esnada AÇM'lere ücretsiz olarak sağlamakla ve kullanıcıların adres verisinin doğruluğunu ve güncelliğini temin etmekle yükümlü olacak.

GMPCS Mobil Telefon Hizmeti dışında, mobil numaralardan AYÇH'leri araması durumunda söz konusu aramaya ilişkin konum verisini çağrı yapıldığı esnada AÇM'lere ücretsiz olarak sağlayacak.

Konumdan bağımsız numaralardan AYÇH'leri araması durumunda, söz konusu numaranın tahsisli olduğu kullanıcının, AYÇH'lere erişimde kullanılmak üzere beyan ettiği adres verisini çağrı yapıldığı esnada AÇM'lere ücretsiz olarak sağlamakla yükümlü olacak.

GMPCS Mobil Telefon Hizmeti için tahsisli numaralardan AYÇH'leri araması durumunda, söz konusu aramaya ilişkin konum verisini teknik imkanlar dahilinde tespit ederek, çağrı yapıldığı esnada AÇM'lere ücretsiz olarak sağlayacak.

İŞLETMECİLER KONUM BİLGİLERİNİ 1 YIL SAKLAYACAK

İşletmeciler AÇM'lere ilettikleri adres veya konum verilerini 1 yıl süre ile saklayacak. İşletmeciler ilettikleri adres veya konum verilerinin doğruluğu veya hassasiyeti konusunda kullanıcılar arasında ayrım gözetmeyecek. Adres veya konum verisi sağlanmasına ilişkin yükümlülükler AYÇH'lere kısa mesaj hizmeti (KMH) ile erişim ve ilgili işletmeciler üzerinden yapılan SIM kartsız acil yardım çağrıları için de geçerli olacak.
Bugünden itibaren en geç 1 yıl içerisinde, tüm acil yardım çağrıları için, il ve ilçe merkezlerinde ortalama 2 kilometre kareden, diğer yerlerde ortalama 10 kilometre kareden daha küçük alana karşılık gelecek konum verisini ve belirtilen alanın en az ortalama yüzde 90 ihtimalle arayanın arama yaptığı noktayı içermesini sağlamakla yükümlü olacak.

Yönetmeliğin yayımından itibaren en geç 5 yıl içerisinde tüm acil yardım çağrıları için il ve ilçe merkezlerinde ortalama 1 kilometre kareden, diğer yerlerde en fazla ortalama 6 kilometre kareden daha küçük alana karşılık gelecek konum verisini ve belirtilen alanın en az ortalama yüzde 90 ihtimalle arayanın arama yaptığı noktayı içermesini sağlayacak.

Ortalama alan değerlerini, her bir AYÇH numarası bazında ayrı ayrı olmak üzere Ocak, Nisan, Temmuz, Ekim aylarının son gününe kadar geçmiş 3 aya yönelik olarak ölçerek Kuruma göndermekle yükümlü olacak.
Konum verisi hassasiyetine ilişkin yükümlülükler AYÇH'lere KMH ile erişim ve SIM kartsız acil yardım çağrıları için de geçerli olacak.

İllerde tek merkezden cevaplanan acil yardım çağrılarında, işletmecilerin çağrılarının AÇM'lerde bir başka işletmeci tarafından sonlandırıldığı durumda, çağrıları sonlandıran işletmeciye çağrı tesliminde kullanılacak numara yapısı Kurum tarafından belirlenecek. Diğer hallerde, acil yardım çağrıları AÇM'lere tahsisli kısa numaraya karşılık gelen ulusal anlamlı numara yapısında AÇM'lerde çağrıları sonlandıran işletmeciye teslim edilecek. İlgili ulusal anlamlı numaralar, AÇM'lerde çağrıları sonlandıran işletmeci tarafından, işletmecilerle güncel olarak paylaşılacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim