• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C

Ahşap iskeleler halka açık hale getirildi

Ahşap iskeleler halka açık hale getirildi
Özel Çevre Koruma Bölgeleri'nde günübirlik kullanım için yapılacak ahşap iskeleler halka açık hale getirildi. İmar planı olmayan sahil kesimlerinde yapımına izin verilmeyen ahşap iskelelerle ilgili sıkıntı sona eriyor.

Ahşap iskeleler halka açık hale getirildi

Özel Çevre Koruma Bölgeleri'nde günübirlik kullanım için yapılacak ahşap iskeleler halka açık hale getirildi. İmar planı olmayan sahil kesimlerinde yapımına izin verilmeyen ahşap iskelelerle ilgili sıkıntı sona eriyor.

Özel Çevre Koruma Kurumu (ÖÇKK), ahşap iskeleler için imar planı şartını ortadan kaldırdı. ÖÇKK, 4 Eylül 2010 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan ’Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama Sürecine İlişkin Tebliği’ yürürlüğe koydu. Tebliğin 7’nci madde 7’nci paragrafında, kıyı kenar çizgisinde imar planı olmayan sahil kesimlerine ahşap iskeleler konusunda kolaylık getirildi. Yapılan değişikliğe göre takılabilir, sökülebilir, devamlı bağlama yeri olmayan nitelikte, sadece günübirlik kullanıma olanak sağlamak ve deniz ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla iskele yapılacak. Bunlara ilgili kurumlardan izin alınması kaydıyla yat yanaşma ve bağlamaya da izin verilecek.

HALKIN İSTEĞİ ÜZERİNE

Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanı Ahmet Özyanık, değişikliklerin geçen yıl Marmaris’te yapılan toplantıda halktan gelen istekler arasında olduğunu ve öncelikli olarak ele alındığını söyledi.

Özyanık, şöyle konuştu:

"Toplumun en önemli isteklerinden birisi iskele diğeri de çekek yeriydi. İskele konusunu hallettik. Sırada çekek yeri var. İskele konusunda süreci tanımlayıp belirsizliği giderdik. Kuralları ortaya koyduk. İmar planı kıyı yatırımları için gerekiyor. İskele konusunun çerçevesini belirleyip, yerel otoritelerin ne yapacağını ortadan koyduk. Biz kurum olarak imar iznine bağlı olmaksızın yapılacak iskelenin şartlarını belirleyip alan kullanım hakkını verdik. Ağırlıklı olarak güneşlenme platformu olarak kullanılacak."

Ayrıca ticari manada tekne yanaştırarak, indi- bindi yapacak veya tekne bağlayacak olanlara da böylece kolaylık getirdiklerini ve bunlar için de imar izni şartını ortadan kaldırdıklarını kaydeden Özyanık şjöyle devam etti:

"Vatandaşların, mavi tur veya deniz ulaşım araçlarına yönelik yapılacak işletme izin belgelerini alabilmeleri için uymaları gereken standart kurallar var. Bunlar Denizcilik müsteşarlığı ve DLH ile ilgili. Onlar projeyi onaylarken imar planı şartını aramayacaklar. En önemli nokta bu. Sadece iskelenin hangi şartlarda ve ne amaçla kullanılacağı belirlenerek, hazırlanacak proje ilgili kurumlara götürülerek onay alınacak."

150 METRE MESAFE ŞARTI

Özyanık, ayrıca çok sayıda iskele yapımını engellemek amacıyla da iki iskele arasında en az 150 metrelik mesafe şartı getirildiğini belirterek, "150 metre altında ikinci bir iskelenin yapılması istendiğinde bu kez imar planı şartı getiriliyor" diye konuştu.

KOLAYLIK GETİRİLEN MADDELER

1- Onaylı imar planları üzerinde belirtilmesine gerek olmadan takılabilir, sökülebilir, devamlı bağlama yeri olmayan nitelikte ve sadece günübirlik kullanıma olanak sağlamak ve deniz ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla ahşap iskele yapılabilir.

2- Talep edilen ahşap iskelenin yerinin işaretlendiği 1/25.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı örneği ve gerekçe raporunu içerir talep dosyası ile birlikte Özel Çevre Koruma Müdürlüğüne başvurulur.

3- Bu iskeleler yüzer veya ayaklı olabilir. Ayaklı iskeleler ahşap malzemeden veya çelik boru kazık üzerine ahşap kaplama kullanılarak, yükseklikleri su seviyesinden itibaren en fazla 100 cm’yi geçmeyecek şekilde ve sökülebilir takılabilir nitelikte yapılabilir, Yüzer iskeleler ise yüzer elemanlardan teşkil edilmek suretiyle (ponton) yapılabilir. Ayaklı ve yüzer iskelelerin toplam boyu 50 metreyi genişlikleri ise 2.5 metreyi geçemez.

4- Dar kıyılarda denize girme, güneşlenme, amatör su sporları faaliyetlerini gerçekleştirmek amacıyla ve alanda yapılmasının zorunlu olduğunun tespit edilmesi kaydıyla, kıyıya paralel, genişlikleri 3 metreyi, boyu ise toplamda 50 metreyi geçmeyen ahşap iskeleler yapılabilir.

5- Bu plan hükümlerindeki tüm ahşap iskeleler arasındaki mesafe 150 metreden az olamaz.

6- İskelelerin kıyı ile birleştiği noktada kıyının doğal yapısını bozucu rıhtım, yol, duvar, tahkimat, dolgu yapılamaz kumsalın niteliğini değiştirici bir kaplama malzemesi kullanılamaz.

7- İskeleler, hangi özel, tüzel kişi veya kamu kuruluşları tarafından yapılırsa yapılsın özel mülkiyete konu olamaz, kamu kullanımına açık tutulur. Doğal veya ahşap rengi ile koyu mat renkler dışında parlak, açık renklere boyanamaz. Hiçbir şekilde kapatılamaz, yolcu geçişi engellenemez, kapı yapılamaz, üzerine kapalı hacim yerleştirilemez, tabela, ilan konulamaz. İskelenin üzerinde herhangi bir servis verilemez, geceleri seyirle ilgili ikaz lambaları dışında ışıklandırma yapılamaz.

8- Ahşap iskelelerin kurumca gerekli görüldüğü hallerde ilgililerince kaldırılacağının taahhüt edilmesi zorunludur.

9- Ahşap iskelelerin tekne bağlamak amacıyla kullanılmak istenilmesi halinde ilgili kurum ve kuruluşların görüşlerinin alınması zorunludur.

10- Yukarıda belirlenen tanımlar ve ölçüler dışında kalan iskeleler için imar planı yapılması zorunludur.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim