• BIST 9079.97
  • Euro 34.9446
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

Akdeniz'in suni resif projesi temeli atıldı

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Ege Denizi'ne kıyısı olan Balıkesir'in Edremit Körfezi'nde Akdeniz'in en büyük suni resif projesinin temelini attı.

Edremit Körfezi'ni Türkiye'nin adeta balık ambarı haline getirecek olan proje, Bakan Mehdi Eker'in de katıldığı törenle Altınoluk beldesinden başlatıldı. İlk etapta 4 resif sisteminde denize toplam 3 bin 600 resif ve 1200 anti trol blok atılacak. İlerleyen zamanda 11 resif sisteminde toplam 9 bin 900 adet resif ve 330 adet anti trol blokla Akdeniz'in en büyük suni resif alanı oluşturulacağı öğrenildi.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, "Balıkların yuvalarını artık bozmuyoruz, aksine yapıyoruz. Gelecekte bu körfezde deniz canlılarının yaşamasını istiyoruz. Balıklarında çoğalmasını istiyoruz. Onun için bu proje önemli. Bu Türkiye'de bir ilk. Bu adımı anlamlı kılan ilk adım olmasıdır. İnsanoğlu bebekken bir adım atar. Bu adım çok önemlidir. Çünkü ondan sonra yürümeye başlar. 3 bin 600 civarında blok bırakılacak denizin dibine. Bir, trolcüler onları çekip alamayacak. Bu çok önemli. İki, balıklar büyük beton blokların içine yumurtlayacak, her biri 3 buçuk ton ve içlerinde büyük boşluklar var. O boşlukların içerisine balıklar yuva yapacaklar. Diğer deniz canlıları yuva yapacaklar. Oraya yerleşecekler, orada yumurtlayacaklar. Orada üreyecekler, orada büyüyecekler, orada gelişecekler. Sonra oradan çıkıp denize açılacaklar. Ondan sonra avcılarımız, balıkçılarımız gider olta ile mi avlar, diğer uygun araçlarla mı avlar bilemem. Biz üretimimizi artırmak durumundayız. Türkiye'nin 3 tarafı denizlerle çevrili. Yılda 500 bin ton balık avlanıyor. Bunların çoğu da küçük balıklar. Yüzde 75'i bunlardan oluşuyor. Nüfusumuz artıyor. Balık başta olmak üzere protein ihtiyacı da artıyor. Biz eğer denizlerimizi hoyratça kullanırsak, deniz dibini böyle kazır, balıkların yuvalarını bozarsak çocuklarımız yiyecek balık bulamaz. Peki biz ne yaptık? Dedik ki avlanmayı belili kural ve kaidelere bağlayalım. Çocuklarımız, torunlarımız da balık avlayabilsinler diye. Ama bu günün ihtiyacını kısa sürede nereden karşılayabiliriz, ne şekilde karşılayabiliriz. Buna da çözüm geliştirdik. Dedik ki, denizlerde belirli derinlikte çiftlikler yapalım ve oralarda balıklar rahatça üresin" dedi.

ÜLKENİN BALIK ÜRETİM POTANSİYELİNİ ANLATTI

Türkiye'nin balık üretimi konusunda geldiği noktayı anlatan Bakan Mehdi Eker, "Bundan sekiz sene önce Türkiye bir yılda 60 bin ton balık üretebiliyordu. Bütün Türkiye'deki denizlerde çiftliklerde üretilen balığın büyük kısmı çupra ve levrekti. Bunlar 60 bin tondu. Biz bunu destekleme kapsamına aldık. Nereye çıkardık biliyor musunuz? 167 bin tona çıkardık. Sadece denizlerde değil, baraj göllerinde de alabalık üretimi yaptırıyoruz. Geçenlerde Elazığ' a gittim. Keban Barajı'nda üretilen alabalığın miktarı
bir yılda 23 bin ton. 23 bin ton alabalık. Bu sazan değil. Kaliteli, oksijenli, bol oksijenli suda yetiştirilen alabalık. 23 bin ton balık sadece Keban Baraj gölünde. Yeni türlere destekler veriyoruz. Çupra ve levreğe de, diğer deniz türlerine de destek veriyoruz. Vermeye devam edeceğiz. 3 bin 600'e ulaşacak olan yapay resif miktarının artırarak rakamın 9 bin 900'e ulaşması ile birlikte Edremit Körfezi, Akdeniz'in en büyük ve en zengin ballık popülasyonu olan bölgesi olacak" diye konuştu.

Eker, daha sonra suni balık yuvaları olarak da tabir edilen resif projesinin yürütüldüğü denizdeki alana hareket etti. Bakan Eker ve beraberindeki kalabalık, bir gezi gemisine binerek, yapay resif bırakma platformuna ulaştı. İlk olarak bir resifin denizin derinliklerine bırakılmasını izleyen Eker, daha sonra vinç kullandı. Eker, operatör koltuğuna çıkabilmek için kısa bir tırmanış yapmak zorunda kalırken düşme tehlikesi atlattı. Projenin temel atma töreninin ardından Eker, İzmir'e hareket etti.

www.DenizHaber.Com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.