• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

Aktif Silindir Yönetimi, Volkswagen’de

Aktif Silindir Yönetimi, Volkswagen’de
Mekaniğin, elektronikle kusursuz birleşimi ile ortaya çıkan yüksek teknoloji: Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, Volkswagen’de.

 

Volkswagen Binek Araç, Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’ teknolojisine sahip Yeni Golf 1,4 TSI 140 PS BlueMotion Technology modelini satışa sundu.
 
Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, tek bir motorla iki farklı kullanım; düşük tüketimle yeterli performans ve her türlü güç ihtiyacına cevap veren yüksek performans tarzına hitap ediyor.
 
1,4 TSI 140 PS BlueMotion Technology motor ve çift kavramalı şanzıman ‘DSG’ ile birlikte 100 km’de 4,7 lt yakıt tüketen Yeni Golf, 61 bin 400 TL’den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. 
 
Kompakt sınıf otomobillerde bir devrim niteliği taşıyan Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, bir silindir deaktivasyon sisteminin 4 silindirli bir motorda kullanıldığı ilk seri üretim model olan Yeni Golf’le birlikte showroomlardaki yerini aldı.
 
Volkswagen’in tüm modellerinde ağırlıklı olarak kullandığı TSI benzinli motor teknolojisini temel alarak geliştirilen Aktif Silindir Yönetimi ‘ACT’, motor hacimlerindeki küçülmeyle birlikte sağlanan verim artışını ifade eden “downsizing” akımının en son ve teknolojik açıdan en ileri temsilcisi.
 
Sadece 7 ileri çift kavramalı DSG şanzımanla birlikte sunulan, 1,4 lt. hacimli, 4 silindirli ve silindir başına iki subaplı bu modern motor, bir egzoz turboşarjı ile güçlendirilerek maksimum 140 PS güç ve 250 Nm tork üretecek şekilde tasarlanmış.
 
Sürüş esnasında, sürat 130 km/s’nin altında, motor devri 1.250 d/d ila 4.000 d/d arasında ve 250 Nm’lik azami torkun 100 Nm’sinden daha azı talep edildiği sırada motor, 2 ve 3 numaralı silindirleri kapatarak 2 silindirli moda geçiyor. Bunun için, çok hızlı çalışan egzantrik mili kaydırıcıları kullanılıyor ve aynı anda 2 ve 3 numaralı silindire yönlendirilen yakıt enjeksiyonu ve ateşleme kesiliyor.
 
Tekrar ihtiyaç olması durumunda ise, sadece 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterli) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye giriyor. Son derece hızlı bir şekilde gerçekleşen bu işlem, tek bir motordan iki farklı kullanım tarzına hitap edebilen değişken bir karakter ortaya çıkarıyor. Sakin ve düşük süratli sürüşlerde yeterli performans ve olağan üstü düşük yakıt tüketimi ile her türlü güç ihtiyacını anında kullanıma sunan yüksek performans.
 
Tüm Yeni Golf’lerde olduğu gibi, Start/Stop sistemi ve fren enerjisi geri kazanımı ile donatılan 1,4 TSI ACT 140 PS BlueMotion Technology motor, 100 km’de 4,7 lt yakıtla yetiniyor ve sadece 110 g/km CO2 emisyonu değerine sahip. Bu değerleriyle, bir dizel kadar yüksek verimliliğe sahip ve neredeyse sportif bir hatchback kadar yüksek performanslı olan Yeni Golf 1,4 TSI ACT 140 PS BlueMotion Technology, 0’dan 100 km sürate 8,4 sn.’de çıkabilirken, maksimum 212 km/s son hıza ulaşabiliyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni Discovery KKTC’de görücüye çıktı26 Mayıs 2017 Cuma 16:06
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Yeni Ford Kuga ve Ranger İstanbul’da24 Mayıs 2017 Çarşamba 16:06
  • Fiat Chrysler'e ABD'de emisyon davası açıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim