• BIST 9724.46
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 26 °C

Ali Kibar, Hyundai ile devam edecek

Ali Kibar, Hyundai ile devam edecek
Hyundai Assan'ın Türk ortağı Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, şirketteki ortaklığını yeniden yüzde 30 düzeyine taşıyarak varlığını sürdüreceğini açıkladı.

Ali Kibar, Hyundai ile devam edecek

Hyundai Assan'ın Türk ortağı Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, şirketteki ortaklığını yeniden yüzde 30 düzeyine taşıyarak varlığını sürdüreceğini açıkladı.

"Aslında ailem ortaklıktan ayrılmamı istiyor, kârlı olmadığını düşünüyorlar. Ancak şu an için alınmış bir kararım yok. Eylül ekim gibi 45 milyon dolarla sermaye artırımına katılacağım" diyen Kibar, 15 yıldan daha uzun bir süredir Hyundai Assan'a emek verdiklerini, gelişmesine katkı sağladıklarını kaydetti. Sermaye artırımı için Güney Koreli ortaklarından 2 yıl ek süre isteyeceğini belirten Kibar, "Hyundai merkeze gerekçe olarak 'Henüz kâr elde edemedik' diyeceğim. Ortaklığımı yeniden yüzde 30'a tamamladıktan sonrasına bakacağım" dedi.

Toplam 607 milyon dolarlık yatırımla İzmit fabrikasının yıllık üretim kapasitesini 100 binden 200 bine çıkarmak için yatırıma başlayan Hyundai Assan, 2013 yılı sonunda 120 bin i20 ve 80 bin i10 üretim kapasitesine ulaşacak. 2 yeni model için toplam 2 bin 400 kişiyi işe alacak olan şirket, üretimin yüzde 90'ından fazlasını dünya pazarlarına ihraç edecek. Böylece 729 milyon dolar seviyesindeki ihracat, 2 milyar doların üzerine çıkacak. Güney Koreli şirket Türkiye'de büyürken Türk ortağı Kibar Holding'in hisselerinin durumunun ne olacağı ise merak konusu. Hyundai Assan'da 2 yıl önce Korelilerle Kibar Holding arasında sessiz sedasız hisse değişimi gerçekleşmiş ve Kibar'ın payı yüzde 30'dan yüzde 15'e gerilemişti. Eylül 2009'da yapılan 75 milyon dolar yatırım döneminde Kibar Holding, sermaye artırımına katılmadı ve ortağından belirli bir süre istedi. Yüzde 15'lik hisse de geçici olarak Korelilere geçti. Şimdi bu süre yılın son çeyreğinde doluyor. Ali Kibar, üzerine düşen rakamı ödemesi halinde yüzde 15'lik hissenin kendilerine geri döneceğini dile getirdi. Hyundai ve Kibar arasında Temmuz 1997'de yüzde 50-50 ortaklıkla başlayan ortaklık 2007'de Hyundai'nin şirketteki payını yüzde 70'e çıkarmasıyla değişmişti.

Ortaklık yapısının yanı sıra teşviklerle ilgili sorularımızı cevaplandıran Ali Kibar, yeni teşvik paketindeki uygulamadan faydalanacaklarını söyledi. Kibar, Gümrük Vergisi muafiyeti öngören uygulamanın sanılanın aksine sürekli değil bir defaya mahsus olduğunu kaydetti. Şirket kısa bir süre önce mevcut kapasitesinin üzerine 100 bin adetlik yeni yatırım yaptığı için Gümrük Birliği kapsamı dışındaki üçüncü ülkelerden yapılan ithalattan alınan Gümrük Vergisi'nden muaf ithalat yapabilecek.

Konuya açıklık getiren Hyundai Yurtiçi Genel Müdürü Ümit Karaarslan, kapasite artışının yüzde 15'i kadar yani 15 bin adet aracı Güney Kore'den gümrük vergisiz olarak ithal edeceklerini belirtti. Teşvik paketine göre yatırımın yüzde 20'lik kısmının tamamlanmasıyla bu ithalatın başlayabileceğini anlatan Karaarslan, "Ağustos ayında bu sürece ulaşmış olacağız. Bu tarihten itibaren Güney Kore'den yüzde 10 Gümrük Vergisi ödemeksizin Accent Blue ve Elantra ithal edeceğiz. Ancak bu uygulama her yıl değil sadece o rakam yani 15 bin adet tamamlanana kadar geçerli" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim