• BIST 98.027
  • Altın 143,450
  • Dolar 3,5698
  • Euro 3,9928
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 12 °C

Aliağa'ya 2011 yılında 4989 gemi geldi

Aliağa'ya 2011 yılında 4989 gemi geldi
Son yıllardaki yeni yatırımlarla deniz ticaretindeki önemini arttıran Aliağa’ya 2011 yılında 4989 adet gemi geldiği açıklandı.

ALİAĞA’YA 2011 YILINDA 4.989 GEMİ GELDİ

ALİAĞA BELEDİYE BAŞKANI TURGUT OĞUZ; ALİAĞA, DENİZ TİCARETİNDE TÜRKİYE’NİN EN ÖNEMLİ ÜSSÜ OLDU. 2011 YILINDA 4989 GEMİNİN GELDİĞİ ALİAĞA, KONTEYNER TERMİNALLERİ İLE BİRLİKTE DENİZ TİCARETİNDEKİ ÖNEMİNİ ARTTIRDI. BÖLGE, KUZEY EGE ÇANDARLI LİMANININ HİZMETE GİRMESİYLE DOĞU AKDENİZ’DE STRATEJİK ÜSTÜNLÜĞE SAHİP OLACAK.

Son yıllardaki yeni yatırımlarla deniz ticaretindeki önemini arttıran Aliağa’ya 2011 yılında 4989 adet gemi geldiği açıklandı. Aliağa Belediye Başkanı Turgut Oğuz, Aliağa’nın 1980’lerden başlayıp 1990’lı yıllarla birlikte Türkiye’nin en önemli Sanayi ve Ticaret kentlerinden biri haline geldiğini ifade ederek, bu değişimde deniz ticaretinin belirleyici olduğunu söyledi.

ALİAĞA’YA 2011’DE 4 BİN 989 GEMİ GELDİ
2008 yılındaki global krizle zarar gören deniz ticaretinin 2010’da başlayan yükseliş trendinin 2011’de de sürdüğünü kaydeden Başkan Oğuz, “Aliağa’daki iskele, liman ve konteyner terminallerine her yıl artan sayıda gemi girişi oluyor. 2008’de Aliağa’daki iskelelere 4 bin 125 gemi gelmişti. Bu rakam 2009’da 3 bin 836, 2010’da 4 bin 558’e ulaşmıştı. 2011’de ise Aliağa’daki tüm iskele, liman ve konteyner terminallerine 4 bin 989 adet gemi geldi. Bu rakamlar, Aliağa’nın Türkiye deniz ticaretinin önemli bir yükünü sırtladığını gösteriyor” dedi

YEREL YÖNETİMLER GÜÇLENDİRİLMELİ
Kuzey Ege Çandarlı Limanının tamamlanmasıyla Aliağa’nın da bulunduğu körfezin dünya deniz ticareti açısından stratejik bir öneme kavuşacağını söyleyen Aliağa Belediye Başkanı Turgut Oğuz, “Aliağa’nın deniz ticaretine bağlı yatırımlar ve Kuzey Ege limanının yapımı  ile Türkiye’nin Doğu Akdeniz’de Pire limanını geride bırakacak bir stratejik üstünlüğe doğru yol aldığını görüyoruz.  Aliağa’nın özellikle deniz ticaretine bağlı hızlı gelişimi bölgemizde çağlıklı bir çevrede altyapı ve yerleşim ihtiyaçlarını da beraberinde getiriyor. Aliağa gibi sanayi ve ticaretin yoğun olduğu bölgelerde yerel yönetimler güçlendirilmeli ve kararlar yerelde alınabilmeli. Ancak son yıllarda yerel yönetimlerin gücünün azaltılarak karar alma ve uygulama süreçlerinde merkezi idarenin güçlendirildiğini görüyoruz. Bakanlıkların Re’sen onay yetkileri gözden geçirilmeli. Bir çok konuda biz belediyelerin eli kolu bağlı durumda. Bölgemizin geleceğinin sağlıklı planlanması için yerel yönetimler güçlendirilmeli” dedi. 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim