• BIST 106.843
  • Altın 142,630
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 20 °C

Allison'ın yeni şanzımanı engel tanımıyor

Allison'ın yeni şanzımanı engel tanımıyor
Dünyanın en büyüklerinden biri olan KAMAG’ın yeni cüruf potalı yük kamyonu, yakıcı cürufun güvenli ve hızlı taşınması için Allison tam otomatik şanzıman kullanıyor.

Dünyanın en büyüklerinden biri olan KAMAG’ın yeni cüruf potalı yük kamyonu, yakıcı cürufun güvenli ve hızlı taşınması için Allison tam otomatik şanzıman kullanıyor. 

ULM, Almanya – Maden eritme ocağı çevresinde hava dahi yanar. İnsanlar, bu ısılara yalnızca ısıya dirençli giysiler içinde dayanabilirler ancak aşırı ısı da metallerin tasfiye edilmesi için gereklidir. Eritme sürecinden sonra 1.300 derecelik sıcak cüruf, soğutma için taşınmak üzere fırınlardan çıkar. Uzman araç üreticisi KAMAG tarafından yeni geliştirilen ve şimdiye kadar en büyük 2802-130 tip cüruf potasına sahip yük kamyonu, bu aşırı ısıların üstesinden gelmek için tasarlanıyor.
 
11.9 metre uzunluğunda, 7.7 metre genişliğinde, 4.3 metre yüksekliğinde olan 82 tonluk araç,  130 ton yük taşıyabiliyor. 2.100 motor devrinde 403 kW (548 hp) ile Caterpillar dizel motor C15 ve Allison 4000 Serisi şanzıman ile donatılan tek akslı araç, 5.7 metre uzunluğunda ve 4.35 metre yüksekliğindeki cüruf potasını 45 m³ kapasite ile taşıyor. Cüruf potalı yük kamyonu, artan yükleri ve daha geniş cüruf potalarını kolayca nakletmek için geliştiriliyor. Bu durumda KAMAG, kompakt aktarma organları için üstün performans sunması nedeniyle Allison şanzımanı tercih ediyor.
 
Direkt transfer kutusu montajı ile Allison 4000 serisi şanzıman, araç çalıştırılırken tork artışı ve kesintisiz gücün aktarılmasını sağlıyor. Bir diğer deyişle, vites değişikliklerinde dahi yük kamyonunun çeker aksına sürekli güç iletiyor. 
 
Güvenlik ilk önceliktir
 
Güvenlik nedeniyle azami araç hızı, yüksüz halde 35 km/s ve yüklü halde 20 km/s olarak sınırlandırılıyor. Allison’un hız kontrolü ve Continuous Power Technology™/Sürekli Güç Teknolojisi™, tehlikeli cürufun potada kalmasını sağlıyor. Ayrıca manuel vites değiştirme ortadan kalktığından sürücü, soğuduğunda potayı tahrip edebileceği için erimiş cürufu dökmeden en hızlı şekilde nakletmek gibi zorlu bir göreve konsantre olabiliyor. Yük kamyonunun sürücü kabini ise araç soğutma havuzuna yaklaşıp cürufu dökerken operatörün hassas boşaltma sürecini güvenle izlemesini sağlayan çok fonksiyonlu bir ekran ile donatılıyor.
 
Sağlam araçlar gereklidir
 
Cüruf potalı yük kamyonu, platform tasarıma göre cürufu almak için daha az zaman ve cüruf potaya aktarılırken daha düşük bir yükseklik gibi temel avantajları sağlayan u-çerçeve tasarımına sahip bulunuyor. Ayrıca bu tasarım, yük kamyonunun alçak geçişler gibi sınırlı yüksekliğe sahip alanlarda kolay geçiş yapabilmesini sağlıyor. 
 
KAMAG, cüruf potalı yük kamyonları, endüstriyel elevatörlü yük kamyonları ve diğer mafsallı araçları dahil olmak üzere uzman ekipmanlarında uzun yıllardır Allison şanzıman teknolojisini kullanıyor. 
 
ekran-resmi-2013-09-24,-4.44.14-pm.20130924164607.png
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim