• BIST 108.953
  • Altın 144,253
  • Dolar 3,4810
  • Euro 4,1079
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 23 °C

Alman denizaltısı U 20 ağlarla örtüldü

Alman denizaltısı U 20 ağlarla örtüldü
İkinci Dünya Savaşı sürerken SSCB gemilerine saldırdıktan sonra Türkiye'ye sığınan ve savaşa girmemize neden olmadan kendi personeli tarafından batırılan Alman denizaltısı U 20 korunması gerekirken üzeri balık ağları ile örtüldü.

Alman denizaltısı U 20 ağlarla örtüldü

İkinci Dünya Savaşı sürerken SSCB gemilerine saldırdıktan sonra Türkiye'ye sığınan ve savaşa girmemize neden olmadan kendi personeli tarafından batırılan Alman denizaltısı U 20 korunması gerekirken üzeri balık ağları ile örtüldü.

1944'ten beri Sakarya Karasu açıklarında yatan tarihsel batığın üzeri tamamen dip trolü ağları ile örtülürken onlarca ölü balık denizaltının gövdesi üzerinde çürümeye başladı. 1941'de Almanya'nın ünlü Barbarossa Harekatı için demiryoluyla Romanya üzerinden Karadeniz'e indirilen ve SSCB gemilerine saldırdıktan sonra 1944'te Türkiye kıyılarında batırılan 3 denizaltıdan biri olan U 20'nin üzerini kaplayan balık ağları şaşırtıyor. Hitler'in Kayıp Denizaltı filosu olarak tarihe geçen, Deniz Kuvvetleri tarafından 1994'te bulunduktan sonra ancak 2006'da tespit edilen U 20, Karasu'nun 1 mil açığında 22 metre derinlikte yatarken, üzeri balık ağları ile kaplandı. 270 tonluk denizaltının çevresinde dip trolü ile balık avcılığı yapıldığını kanıtlayan ağlar gövdenin tamamen üzerine serildi. Birden fazla trol ya da gırgır teknesinin derinlere bıraktıkları ağların takıldığı ve 270 tonluk denizaltıya takılarak koptukları görülüyor. 43 metre uzunluğundaki denizaltı gemisinin üzerinde serili olan ağların içinde onlarca balık ölüsünün olduğu görülürken, periskop ve torpido dairesi gibi özel bölümlerinin de kapandığı belirlendi. Batığın turizme kazandırılması için sürekli çalışmalar yapan sualtı görüntü yönetmeni Tahsin Ceylan'ın son kontrol dalışları sırasında tespit ettiği balık ağları içindeki balıkların çürümeye başladığı görüldü. Sualtı görüntü yönetmeni Tahsin Ceylan, 'Batık denizaltıyı korumamız için özel önlemler almamız gerekirken, dip trolü ile çevresindeki yaşamı yok etmişiz. Yılların yapamadığını balık ağları ile yapıyoruz. Ölü balıklar çürüdükçe zarar verecek denizaltıya. Denizaltının her tarafını saran ağları onlarca dalgıcın saatlerce temizlemesi gerekiyor' dedi. U 20'nin turizme kazandırılması için büyük çaba sarf eden dalış eğitmeni Volkan Demirci ise, 'Denizaltı ulusal tarihimiz için çok önemli. Bizim 2. Dünya Savaşı'nda nasıl başarılı bir politika sürdürdüğümüzü gösteriyor. Almanya korunması için çok duyarlı. Biz dalıcıları U 20'ye indirdikçe tarihin içinden yolculuğa çıkartıyoruz' dedi.

Usta dış politika ile savaşa girmemiz engellendi

Dünya denizaltıcılık tarihinin en ilginç olaylarından biri olan batırılma işlemi U 20'nin kendi personeli tarafından yapılmıştı. Romanya'nın Köstence Limanı SSCB tarafından bombalanınca gidecek yeri olmayan denizaltılardan U 20, 1944'te Denizaltı Filosu Komutanı Amiral Karl Dönitz'in emri kaptan Klaus Petersen tarafından uygulanarak Karasu açıklarında kapakları açılarak batırıldı. Karaya çıkan personel İkinci Dünya Savaşı bitene kadar Beyşehir'de tutuldu. Aynı şekilde batırılan U23 ve U19 gibi 3 denizaltıyı da Adolf Hitler Türkiye'ye ucuza satmak istemiş, böylece doğuda Türkiye ile yeni bir cephe açmayı planlamıştı. Yavuz ve Goben zırhlılarının Birinci Dünya Savaşı'na girmemizi sağladığını bilen Başbakan İsmet İnönü ustaca bir dış politika ile Hitler'i reddederek SSCB'yi ve müttefik ordularını karşısına almadı.

Kaynak: Gökhan Karakaş-Milliyet Gazetesi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim