• BIST 9524.59
  • Altın 2489.018
  • Dolar 32.5474
  • Euro 34.68
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 17 °C

Almanya'da uçaklar kuş avcılarına emanet

Almanya'da uçaklar kuş avcılarına emanet
Havaalanı ve çevresindeki kuşlar ya da kemirgenler, uçakların iniş ve kalkışı sırasında büyük tehlike yaratıyor.

Almanya'da yetkililer, çarpmalara karşı kuşları öldürmesi için havaalanında "kuş avcıları" istihdam ediyor.

 
Havacılık uzmanlarının, uçakların hava alanlarına güvenli bir şekilde inip kalkmalarını tehlikeye atan havaalanı ve çevresinde yaşayan kuşlarla mücadele etmek için başvurduğu yöntemlerden biri de avlanma. Çoğu küçük veya hasarsız geçse de her yıl birçok uçak, kuş çarpması sonucu tehlikeler atlatıyor.
 
Kuşların ve kemirgenlerin neden olabileceği tehlikeleri en aza indirmek için Almanya’nın Köln/Bonn Uluslararası Havaalanı'nda “kuş gözetleyicileri” görev yapıyor. İki profesyonel avcı “biyolojik uçuş güvenliği uzmanları” olarak istihdam ediliyor. Onların görevi mümkün olduğunca kuşları uçaklardan uzak tutmak.
 
"Bir kuş bile uçağı düşürebilir"
 
A plane of Burundi airways in Bujumbura Schlagworte Africa, Geografie, Landschaft, Landwirtschaft, Luftaufnahme, aerialview, aeroplane, african, africans, air, air burundi, aircompany, airport, airport terminal, airtransport, arialview, asfalt, bird view, birdview, building, burundi, by air, danger, dangerous, east africa, fly, flying, infrastructure, jet, jetplane, landingstrip, maintenance, oild plane, plane, planes, poor, poverty, strip, tarmac, taxiing, terminal, third world, transport, view, wing, Übersicht
 
"Express" gazetesine konuşan Köln/Bonn Havaalanı'nda görevli avcılar, bir tarla kuşunun çarptığı “Falcon 200” tipi uçağın radar sisteminin tümüyle tahrip olduğunu ve havalanamadığını belirtti.
 
Kuş avcıları, birkaç yıl önce de Luftanhansa'ya ait bir Boing tipi uçağın kalkış sırasında motoruna bir karabatak kuşunun girdiğini ve acil iniş yapmak zorunda kalan uçağın motorundan kuştan geriye kalanları temizlediklerini söylüyor.
 
Uzmanlar, bir Boing uçağın motoruna girebilecek tek bir turna kuşunun bile uçağın düşmesi için yeterli olabileceğini hatırlatıyor. Avcılar, havaalanı içersinde yaşayan ve avlanmak için yırtıcı kuşların ilgisini çekebilecek olan tavşan gibi küçük kemirgenleri de avlıyor.
 
"Kuş radarları" da devrede
 
Ancak 1000 hektarı bulan havaalanınından kuşları sadece eli tüfekli avcılar uzak tutmuyor. Kuş sürülerini korkutmak için zaman zaman havai fişekler de kullanılıyor.
 
Öte yandan iniş kulesinde bulunan özel bir radar, alan civarında kuş sürüsü bulunduğunda harekete geçerek uçaklara kalkışları erteleyen, inecek olanlara da bekleme komutu veren bir sinyal yolluyor.
 
Hava sahası normale döndüğünde iniş ve kalkışlara yeniden yeşil ışık yakılıyor.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim