• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 11 °C

Almanya'daki havaalanında yolcu sıkıntısı

Almanya'daki havaalanında yolcu sıkıntısı
Başkent Berlin’de yeni havalimanı sürekli sorunlarla gündeme gelirken, Kuzey Hessen bölgesinde dün yeni bir havalimanı açılışı gerçekleşti. Kassel’de açılan yeni havalimanı şimdiden yolcu sorunu yaşamaya başladı.

 

Havalimanları Birliği ADV’nin verilerine göre Almanya havalimanlarına geçtiğimiz yıl 200 milyon 405 bin 821 yolcu uğramış. Sayılarda önceki yıllara göre çok az bir artış tespit ediliyor. Birçok kişi yüksek uçuş fiyatları ve vergiler nedeniyle seyahatlerinde deniz veya karayolunu tercih ediyor.
 
Durum böyleyken havalimanlarının sayısı artmaya devam ediyor. Dün Hessen eyaletinin kuzeyinde bulunan Kassel kentinde yeni bir havalimanı açıldı. 70 kilometre mesafede Paderborn/Lippstadt, 140 kilometre mesafe de ise Dortmund Havalimanı bulunmasına ve buradaki yolcu sayılarının çok da parlak olmamasına rağmen açılan Kassel Havalimanı ilk firelerini vermeye başladı.
 
KASSEL 40. HAVALİMANI OLDU
 
Almanya’nın 40’ıncı havalimanı olan Kassel Havalimanı daha açılmadan buradan gerçekleşecek olan uçuşların Paderborn/Lippstadt Havalimanı’na kaydırıldığı bildirilmişti. Antalya’ya gidecek olan bu uçuşlar için yeterli yolcu bulunamamıştı.
 
Kassel’de havalimanının açılışı ile ‘siyasi havalimanları’ kervanına katılmış oldu. Zira, Dortmund, Paderborn/Lippstadt, Hahn, Weeze gibi havalimanlarının çok da fazla kazanç elde ettikleri söylenemez. Birçoğu çok az gelir elde ediyor.
 
Örneğin Dortmund Havalimanı‘nın yıllık geliri 22 milyon Euro, ancak 18,5 milyon Euro da gideri var. Paderborn/Lippstadt Havalimanı da geçtiğimiz yıl 900 bin Euro zarar etti. Bu nedenle bu gereksiz havalimanlarının açılışları daha çok siyasi seçim programının bir parçası olarak görülüyor.
 
İŞLEMEYEN HAVALİMANIN CEZASINI VERGİ VERENLER ÇEKİYOR
 
Belediyeler bölgelerinde havalimanları açarak kente ulaşımı kolaylaştırdıklarını ve böylece buradaki ekonominin gelişimini sağladıklarını iddia ediyorlar. Ancak açılan bu tür havalimanlarının fazla işlememesi, vergi ödeyen vatandaşa daha çok zarar veriyor.
 
Konu, Avrupa Birliği Komisyonu’nun eleştirilerinin yanında bazı siyasi partilerin de tepkisini çekiyor. Sosyal Demokrat Parti (SPD) bu havalimanlarını seçim kampanyasında da ele alacak.
 
RYANAİR METROPOLLERE YAKLAŞMAK İSTİYOR
 
Bu tür havalimanları büyük şirketlerden ziyade küçük şirketler tarafından kullanılıyor. Bu şirketlerden bir tanesi de İrlanda’lı ‘Ryanair‘.
 
Devlet desteği alarak hiçbir şirketin uçmadığı noktaları hedef alan ‘Ryanair‘ Düsseldorf/Weeze Havalimanı için de çok büyük önem taşıyor.
 
Ancak şirket artık stratejisini değiştirerek metropol kentlerine daha yakınlaşmayı planlıyor. Henüz netleşmeyen bu plan gerçekleşecek olursa Düsseldorf’a yaklaşık 80 kilometre mesafede bulunan Düsseldorf/Weeze Havalimanı gibi işletmelerin de kapanması gündeme gelebilecek. Zira, yaklaşık 2 milyon 200 bin yolcu ağırlayan havalimanında uçuşların büyük bir kısmı bu şirket tarafından yapılıyor.
 
ALMANYA’DAKİ 40 HAVALİMANINDAN 6′SI RANTABL ÇALIŞIYOR
 
Münih Havalimanı’nın patronu Michael Kerkloh, Almanya’da sadece 6 havalimanının gelecekte faaliyet gösterebileceği tezini ortaya atıyor. Bunlar arasında Münih’in yanında muhtemelen Düsseldorf, Hamburg, Frankfurt ve Berlin yer alacak.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim