International Business School (ITEC) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen "Markam 2023 Zirvesi"nde, 10 yılda Türkiye'den hangi markaların dünya markası olacağı ele alındı.
Zirveye video konferans sistemiyle Trabzon'dan bağlanan Türk Hava Yolları (THY) Bölgesel Uçuşlar Başkanı İbrahim Doğan, Türk havacılık sektörünün ve markalaşma sürecini anlattı. Anadolujet'in THY'nin tüzel kişiliği altında kurulduğunu söyleyen Doğan, şirketin şu anki konumuna nasıl geldiğine yönelik bilgiler verdi. Bir markanın vizyon ve misyonu olması gerektiğini ifade eden Doğan, "Anadolujet, Anadolu'nun her yerini ulaşılabilir kılma misyonuyla hareket ediyoruz. Biz kar odaklı bir şirket değiliz. Anadolu halkı daha da zirveye gidecek" dedi.
5 yıldır Anadolujet'te çalıştığını hatırlatan Doğan, o dönemde vatandaşların havayolunu tercih etmeleri için bizzat Ankara'da sokaklara inerek, sorunları dinlediğini ve buna göre çözüm ürettiklerini kaydetti. Doğan, Ankaralılara bir müjde vererek, "Ankaralılar, artık Antalya, Bodrum ve Alanya gibi tatil yerlerine giderken, bagajlarını evlerinden teslim edebilecek" dedi. Bir Ankara markası olan Anadolujet'in 2013 projelerine ilişkin ipuçları veren Doğan, Türkiye'nin sivil havacılıkta yolun başında olduğunu ve bu kapsamda projeler üretilmesi durumunda milli gelirin daha da artacağını kaydetti. Doğan, Türkiye'de markalaşmanın yeni bir kavramı olmadığını, doğru konumlama ve modellemeyle başarılı markaların Türkiye'ye kazandırılabileceğini dile getirerek, sözlerini tamamladı.