• BIST 9693.46
  • Altın 2509.53
  • Dolar 32.5753
  • Euro 34.7711
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 22 °C

Ankara İstanbul YHT'de aralıksız çalışma

Ankara İstanbul YHT'de aralıksız çalışma
Ankara ve İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını 7 saatten 3 saate indirecek hat için bin 500 kişilik ekip aralıksız çalışıyor.
Ankara ve İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını 7 saatten 3 saate indirecek yüksek hızlı tren (YHT) hattının 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda hizmete açılması için bin 500 kişilik ekip aralıksız çalışıyor. 
 
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünden (TCDD) alınan bilgiye göre, Ankara-Eskişehir arasında yapımına 2003 yılında başlanan YHT hattı 13 Mart 2009'da hizmete açıldı. 
 
Eskişehir-İstanbul hattındaki Köseköy-Vezirhan kesiminde (kesim-1) 21 Ekim 2008'de, Vezirhan-İnönü kesiminde (kesim-2) 22 Eylül 2008'de, Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi için ise 25 Kasım 2011'de yüklenici firmaya yer teslimi yapıldı. 
 
Hattın 29 Ekim 2013'te hizmete açılmasıyla iki metropol kent arasında yaklaşık 7 saat olan demiryolu seyahat süresi 3 saate inecek. Rekabet şansı artan demiryollarının bu bölümdeki yolcu payının yüzde 10'dan yüzde 70'lere yükseltilmesi hedefleniyor. 
 
Ankara-İstanbul YHT, Marmaray, Halkalı-Kapıkule, Ankara-Sivas-Kars, Baku-Tiflis ve Kars demiryolları projeleri, Avrupa ile Kafkasya, Uzak Doğu Asya ve Orta Doğu ülkeleri arasında yüksek standartlarda kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayacak. 
 
1500 KİŞİ ARALIKSIZ ÇALIŞIYOR 
 
Çalışmalar kapsamında 38 kilometre tünel kazıldı, 10 kilometre viyadük, 40 altgeçit, 13 üst geçit ve 123 menfezin inşaatı tamamlandı. 150 kilometrelik güzergahın yaklaşık 72 kilometresinin altyapısı tamamlanarak üstyapı çalışmalarına başlandı.  
 
Kocaeli'de Ankara-İstanbul 2. Etap Hızlı Tren Projesi, Köseköy-Sapanca kesiminde de güzergah kazı-dolgu çalışmaları, mevcut konvansiyel hattın  ve kurumlara ait mevcut altyapıların deplase çalışmaları devam ediyor.  
 
Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi kapsamında da güzergahta kazı-dolgu çalışmaları sürüyor, ray ve katener sökümü işlemleri tamamlandı. 
 
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü kesimleri yaklaşık 148, Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi ise 55 kilometre uzunluğa sahip olacak. 
 
Hattın açılışının 29 Ekim 2013'e yetiştirilmesi amacıyla bin 500 kişilik ekiple yapılan çalışmalarda, Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi kapsamında 101 kilometre hat söküldü.  
 
HEDEF 50 BİN YOLCU 
 
Ankara-İstanbul YHT hattının Köseköy-Vezirhan kesiminin 923 milyon 999 bin 952 dolar, Vezirhan-İnönü kesiminin ise 854 milyon 225 dolarlık maliyetle tamamlanması planlanırken, Gebze-Köseköy Rehabilitasyon Projesi'nin sözleşme bedeli 146 milyon 825 bin 952 avro olarak belirlendi. 
 
Ankara-İstanbul koridorunda otobüs, özel araçlar, uçak ve konvansiyonel trenle günlük 80 bin kişi seyahat ediyor, YHT seferlerinin başlamasıyla ilk etapta 10 bin, daha sonra 50 bin kişinin demiryolunu kullanması bekleniyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim