• BIST 9079.97
  • Altın 2318.68
  • Dolar 32.3487
  • Euro 34.9782
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Araçların lastikleri tehlike sinyali veriyor!

Araçların lastikleri tehlike sinyali veriyor!
Michelin’in sürücüleri lastiklerde yanlış hava basıncının trafikte yarattığı tehlikelere karşı bilinçlendirmek için başlattığı “Lastiklerde Doğru Hava Basıncı” aktiviteleri sonuçları, bir kez daha sürücülerin lastik hava basınçları hakkında yeterli bilgi

 

20 noktada gerçekleştirilen Lastikte Doğru Hava Basıncı aktivitelerinde 4 bin 206 araçta yapılan ölçümlerde her yüz araçtan 32’sinin lastiklerinin hava basıncının tehlikeli boyutta olduğu ortaya çıktı.
 
19 Eylül tarihinde Ümraniye Meydan’da başlayan Lastikte Doğru hava Basıncı etkinlikleri, Marmara Forum, Meydan AVM, İçerenköy Carrefour, Beylikdüzü Migros gibi yoğun alışveriş merkezlerinin yanısıra Sabancı Üniversitesi, Sarıyer Koç Üniversitesi gibi üniversite kampüsleriyle Berceste Dinlenme Tesisleri, Sa-Sa Sapanca dinlenme tesisleri ve çeşitli benzin istasyonlarında gerçekleştirildi.
 
4 bini aşkın aracın lastikleri kontrol edildi
 
Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, lastikte doğru hava basıncının önemine işaret ederek, “Michelin olarak yolcu ve yaya güvenliği bilincini artırmak için 2004 yılından beri geleneksel olarak her yıl düzenlediğimiz etkinlikler sayesinde binlerce kullanıcıya, lastikte doğru hava basıncını ve önemini anlatmaya çalışıyoruz. Trafikte daha güvenli yol almalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bu sene düzenlediğimiz aktivitelerde üniversite öğrencilerinden, kadın ve uzun yol sürücülerine kadar farklı profillerde 4 binden fazla şoföre ulaştık. Ortaya çıkan rakamsal sonuçların yanı sıra kullanıcıların lastikleri ve lastik basınçları hakkındaki eksik bilgileri de dikkat çekiciydi” dedi.
 
Araçların yüzde 51’i düşük hava basıncına sahip
 
Bu sene düzenlenen aktivitelerde 4 bin 206 araç üzerinde yapılan ölçümlerde yüzde 51’inin düşük hava basıncı ile seyreden araçlar olduğu ortaya çıktı. Ölçüm yapılan araçların yüzde 5’inin ise yüksek hava basıncına sahip olduğu tespit edildi.  
 
Aktivitelerde sürücülere lastik hava basıncı hakkında bilgi veren Michelin görevlileri, sürücülerin sorularını da yanıtladı. Gelen sorulara bakıldığında sürücülerin çoğunun lastikler hakkında tam olarak bilgi sahibi olmadıkları ortaya çıktı.
 
Yıllara göre karşılaştırma
 
Yıl
 
İncelenen araç sayısı
 
Düşük hava basıncı
 
2012
 
4206
 
% 32
 
2011
 
4556
 
% 30
 
2010
 
3880
 
% 43
 
2009
 
3071
 
% 53
 
2008
 
3696
 
% 61
 
2007
 
4109
 
% 57
 
Düşük hava basıncı neden tehlikeli?
 
Lastiklerde düşük hava basıncı, lastiğin aşırı esneyerek ısınmasına ve bununla birlikte temas yüzeyinin bozularak yol tutuşunun azalmasına neden oluyor. Eksik basınçlı lastikler, ıslak zeminde daha ciddi sorunlara yol açıyor. Diğer bir ifadeyle, basınç ne kadar az ise lastiğin yolla teması da o kadar az oluyor ve bu da araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açabiliyor.
 
Lastikler, taşıt ile yol arasındaki tek temas noktasını oluşturdukları için, yol güvenliği ve yakıt ekonomisi açısından büyük önem taşımaktadır.
 
Eksik hava basıncıyla kullanılan lastikler:
 
 ·         Yol tutuş kabiliyetini azaltır.
 
·         Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur.
 
·         Islak zeminde fren mesafesini uzatır
 
·         Aşırı ısınacağından patlama riski artar
 
Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini artırır.
 
Yanlış hava basıncı tüketimi artırıyor
 
Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelenmesi daha fazla tüketime neden oluyor. Eksik hava basıncı lastiklerde hızlı aşınmaya da yol açarak, lastik ömrünü % 30’a varan oranda azaltıyor.
 
Sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol ettirmeleri konusunda uyaran Michelin, lastiklere en az ayda bir kez ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticilerinin tavsiyesine uygun olarak hava basılmasını öneriyor.
 
Eksik hava basıncı lastiğin ömrünü yüzde 30 azaltıyor
 
Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor.
 
o   Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artar
 
o   Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelenmesi daha fazla yakıt tüketimine neden olur
 
o   Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda daha hızlı aşınmaya yol açarak, lastik ömrünü % 30’a kadar azaltır.
 
1.20121106120538.jpg
 
2.20121106120547.jpg
 
3.20121106120606.jpg
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim