• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 18 °C

Aras: "Elektrikli araçlar için kamu destek vermeli"

Aras: "Elektrikli araçlar için kamu destek vermeli"
Elektrikli araç sayısını 39’a yükselten Aras Kargo, Türkiye’nin en geniş elektrikli ticari araç filosuna sahip oldu.

5 milyon TL yatırım maliyeti üstlenen Aras Kargo, yakıt maliyetinde ayda yüzde10 tasarruf edecek, doğa dostu araçlar sayesinde 5 bin 787 ton karbon salınımına engel olacak. Aras Kargo YKB ve CEO’su Evrim Aras, elektrikli araçların yaygınlaşması için kamunun desteğinin şart olduğunu dile getirdi. BD Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Osman Boyner ÖTV’nin sıfıra indirilmesi, ilk alımda nakit desteği, Boğaziçi Köprüsü’nde geçiş serbestliği gibi desteklerin olabileceğini söyledi.

Aras Kargo, elektrikli araç sayısını 39’a çıkararak Türkiye’nin en büyük elektrikli araç filosunun sahibi oldu. Filoya eklenen 30 yeni aracın tanıtımı için düzenlenen basın toplantısı, İstanbul’da Yıldız Park’ında benimsenen çevreci konsepte uygun yapıldı.

2011 yılında ticari filosuna elektrikli araç alan ilk Türk kargo şirketi olan Aras kargo 3 yıldır 9 araçla özellikle şehir içi dağıtımda pilot olarak çalışıyordu. Araçların hat optimizasyonuna uygun kullanılması ve şarj ünitelerinin verimlilik testlerini Aras Kargo araçların sayısını artırmaya karar verdi.

Sektörümüz doğası gereği çevreci değil

Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Evrim Aras, sürdürülebilirlik politikaları gereği verimliliği ana odağı olarak belirlediklerini söyledi. Sektörün doğası gereği çevreci olmadığını dile getiren Aras, “3320 aracımızla Türkiye’yi karış karış dolaşıyor, günde 400 bine yakın gönderi taşıyoruz.  Doğada önemli miktarda karbon ayakizi bırakıyoruz. Bir günde tüm filomuzu doğa dostu teknolojiyle yenileyemeyiz elbet ama bir yerden başlamamız gerekiyordu. 2011’de attığımız adımı, verimliliğinden emin olunca 2014’te ilerlettik ve 5 milyon TL’lik maliyet yükünü  üstlendik. Bugün 39 aracımız özellikle büyük şehirlerde müşterilerine gönderilerini doğaya mümkün olduğunca koruyarak teslim ediyorlar” dedi.

18 bin ağaç dikmiş kadar katkı sağlıyor

Aras Kargo’nun attığı bu doğa dostu adımla elektrikli araçların ortalama araç ömrü olan 8 yılda 5.787 ton karbon salınımına engel olmuş olacağına dikkat çeken Evrim Aras bunun da  doğaya yaklaşık yeni 18 bin ağaç dikilmesi halinde yaratacağı faydaya eşit olduğunu söyledi.  

430 araç alındı, 270 adet daha alınacak

Elektrikli araçların İstanbul’un dışında Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nde de hizmet vereceğini belirten Evrim Aras, doğa dostu adımlarından birinin de filo gençleştirme olduğuna dikkat çekti. Aras “Mevcut araç filomuzda 430 aracı yeniledik. Kalan yaşlı araçların gençleşmesi adına yatırım planlarımızı 2015’te de sürdüreceğiz. 270 araç daha alıma planımız var. Bir yandan elektrikli araçlarla çevreye olan duyarlılığımızı gösterirken aldığımız yeni araçlarla da karbon salınımını minimuma indirmeyi hedefliyoruz” dedi.  

“Avrupa’da teşvik var"

Evrim Aras, konuşmasında Avrupa’nın aksine şu anda elektrikli ticari araçlar için vergi avantajı sağlanmadığına da değindi.  Aras, “Devletin, gerek çevreye gerekse ekonomiye olan pozitif katkısını göz önünde bulundurarak elektrikli araçlar için bazı teşvikler  sağlaması gerektiğine inanıyoruz” dedi. Elektrikli araçların özellikle filo yönetiminde yaygın kullanılmamasının altında yatan nedenlerden birinin  de müşterilerin şarj ünitelerinin yaygın olmayışına karşı tedirgin olduğunu da anlatan Evrim Aras devletin bu konu da destek olabileceğinin altını çizdi.

Elektrikli araçlar otomobilden çok ticari araçlarda gelişir

Aras Kargo’nun elektrikli araçlarını BD Otomotiv üretiyor. 2011 yılından itibaren Türkiye'de gerçekleştirdiği üretim ve satış faaliyetleri ile elektrikli hafif ticari araç alanına  ülkemizde yatırım yapan ilk ve tek Türk firması BD Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Osman Boyner de Aras Kargo’nun ellerinden tuttuklarını ve gelecekte üç haneli araç sayılarına ulaşmayı istediklerini söyledi.  Araçların 100-200 km menzile sahip olduğuna değinen Boyner, elektrikle araçların otomobilden ziyade hafif ticari araçlarda, dağıtım araçlarında yaygınlaşmasının daha doğru bir politika olduğunu vurgulardı.

Türkiye’nin elektrik altyapısını Avrupa’dan iyi olduğuna değinen Boyner ÖTV’nin sıfıra indirilmesi, ilk alımda nakit desteği, Boğaziçi Köprüsü’nde geçiş serbestliği gibi desteklerin olabileceğini söyledi.

“Elektirikli araçların en verimli noktaları şehir içi dağıtım araçları. Gece kullanılmayan boşa giden elektrik kullanılıyor. Gündüz gece boşa giden enerji kullanılıyor. Tabi bu araçlar 50-60 bin km kullanımda kara geçiyorlar.” diyen Boyner, sözlerine şöyle devam etti: “İngiltere’de 10 bin Euro destek veriliyor. İtalya’da bazı şehircilerine dizel araçların dağıtım yapılmasına izin verilmiyor."

Boyner, firmalarıyla ilgili şu bilgileri verdi: “400 elektrikli aracımızın bugüne kadar katettiği yol 20 milyon kilometreye ulaştı. Bunun sağladığı güven ve tecrübe ile BD Otomotiv olarak hedefimiz 2014 yılı içerisinde Aras Kargo ve diğer müşterilerimizin de filolarındaki elektrikli araç sayısını arttırmak suretiyle doğaya ve insana saygılı bu araçların konvansiyonel araçların yerini daha fazla almasını sağlamak olacak “.

Aras Kargo’nun çevre karnesi başarılı

- Yüzde 100 elektrikli 9 araca ek olarak yeni 30 araç alındı.
- 430 yeni araçla filo gençleştirildi.
- Enerji verimliliği konusu ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi entegre edildi.
- Minimum emisyon hedefiyle Hat Optimizasyon Projesi hayata geçirildi.
- Tüm Aras Kargo şubelerine atık kâğıtların değerlendirilmesi için geri dönüşüm kutuları yerleştirildi.
- Tüm kargo poşetleri doğada çözünülebilir özellikli malzemeye göre basıldı ve dağıtıldı.
- Elektrik tüketimlerinin azaltılmasına yönelik olarak ledli aydınlatma ve fotosel sistemlerine geçildi, -- Yüzde 25 enerji tasarrufu sağlandı.
- Şebeke suyu kullanımında tasarrufa gidilmesi için debilimitörlü armatürlerin kullanımına geçildi, yüzde 25 su tasarrufu sağlandı.
- Şube tabelalarına zaman ayarlı aydınlatma sistemi takıldı.
- Şubelerde doğada %100 çözünür malzemeden yapılan malzemeler kullanılıyor.
- Boğaziçi Transfer merkezinde atık toplama ve su arıtma tesisi kuruldu.
- Sadece 2013 yılında toplanan atık miktarı 265 ton oldu
- Transfer merkezlerinde kullanılan forklift ve transpaletlerde akülü sisteme geçildi.
- Transfer merkezlerindeki ısıtma sistemleri elektrikli sistemlerden doğalgazla çalışan sistemlere çevrildi.
- Küresel ısınmayla mücadele etmek için ÇEKÜL Vakfı’yla birlikte “Yeşile Hayat Hayata Yeşil” kampanyası hayata geçirildi. Kampanya kapsamında bugüne kadar 138 bin ağaç dikildi.
- Kırtasiye malzemelerinin tüm Türkiye genelindeki yapıda merkezi satın alınması kararı ile yüzde 20 kağıt tasarrufu sağlandı. 

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim