• BIST 109.156
  • Altın 153,298
  • Dolar 3,8173
  • Euro 4,5053
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara -2 °C

Aras: UN Ro-Ro cezalandırmaya başladı

Aras: UN Ro-Ro cezalandırmaya başladı
Zamlara karşı çıkanların araçlarını gemilere bindirmeyen ve zorluk çıkararak günlerce bekleten UN Ro-Ro, TEKEL konumunu kötüye kullanarak, Türkiye’nin ihracatına zarar vermeye başladı.

İnsafsızca zam yaptığı için eleştirilen UN Ro-Ro, eleştiren firmaları cezalandırmaya başladı. Zamlara karşı çıkan firmaların araçlarını gemilere bindirmeyen ve değişik zorluklar çıkararak günlerce bekleten UN Ro-Ro, TEKEL konumunu kötüye kullanarak, Türkiye’nin ihracatına zarar vermeye başladı. 

UN Ro-Ro yöneticileri, baskı yapmaya çalıştıkları Saras Lojistik A.Ş’ye ait rezervasyonlu araçları Mersin, Ambarlı, Pendik ve Trieste limanlarından gemilere almadılar. Eleştiride bulunan firmalara aba altından sopa göstererek baskı altına almaya çalışan UN Ro-Ro,  bu tutumuyla Türkiye’nin ihracatını da tehdit eder hale geldi.

Bu keyfi tutumun durdurulması gerektiğini söyleyen Saras Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Aras, “Biz yabancı sermayeye karşı değiliz. Ancak bu firma Tekel konumunu kötüye kullanmaktadır. Uygulamaları, tüm ihracatçıları tehdit niteliğindedir. Meslek örgütümüzün karşı çıkması gereken bir konuyu dile getirdik ve şimdi cezalandırılıyoruz. Buna rağmen  UND’nin bazı yöneticileri hala UN Ro-Ro’nun avukatı gibi konuşmaktadır. Hiçbir borcumuz olmadığı halde, UN Ro-Ro adına konuşarak, bu kuruma borcumuz olduğu yalanını söyleyerek, hala o kurumu savunmaktadır. Artık net olarak bellidir. UND yöneticilerinin yeri sektörün değil, UN Ro-Ro‘nun tarafıdır” diye konuştu.

Geçen hafta  medyadaki UN Ro-Ro’nun zamlarına isyan ettiği yolundaki haberlerden sonra,  Saras Lojistik’e ait  ihraç malı yüklü çok sayıda araç, Ambarlı ve Pendik limanlarına alınmadı. Aynı şekilde İtalya-Trieste Limanı’nda da Saras’a ait dönüş araçları gemiye bindirilmedi. Bunu tutanaklarla tespit ettiren Saras, hukuki süreç başlatma kararı aldı. UN Ro-Ro’nun tutumundan rahatsız olan çok sayıda firma, kara listeye alacağı korkusuyla ses çıkaramıyor. UN Ro-Ro da bu sessiz ortamda istediği gibi davranıyor.  

Artık hükümetin sorunu

Bin (1.000) araçlık filosuyla, Türkiye’nin en büyük lojistik firmaları arasında yer alan Saras Lojistik, Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarına lojistik hizmeti veriyor. UN Ro-Ro’nun keyfi tutumuyla bu hizmetleri aksatamayacağını söyleyen Turgay Aras, “Bizler Türkiye’nin geleceğine inanarak çalışıyoruz ve bu inançla yatırım yapıyoruz. Ancak UN Ro-Ro aşırı kar hırsıyla sorunu ticari kuralların dışına taşıyarak, tehdit boyutuna getirdi. Bu tehditler, Türkiye’nin geleceğine yapılmaktadır. 2023 hedeflerine yöneliktir. Artık ihracatçının ve nakliyecinin sorunu olan bu sorun, Türkiye’nin meselesi haline gelmiştir. Rekabet Kurumu’nun kararıyla da tutumu tescillidir. Hükümetin bu keyfi uygulamalara çözüm bulmasını bekliyoruz” dedi.

İŞTE UN RO-RO’NUN KEYFİ UYGULAMALARI:

* Tarifeli sefer olmasına karşın, zaman zaman istediği doluluk oranına ulaşmazsa gemi seferlerini iptal ediyor. Böyle durumlarda, ihraç malı yüklü TIR’lar, 3 gün sonraki, yine iptal edilirse, 1 hafta sonraki seferi bekliyor. Örneğin Mersin Limanı’ndan 2 Ocak günü kalkması gereken gemi iptal edildiği için yüzlerce araç sonraki gem içın bekletiliyor.

* Gemiye binişlerde, firmalara eşit davranılmıyor. Birkaç firmanın araçlarına öncelik tanınıyor. Limana geliş sırasına göre gemiye almak yerine, henüz limana bile gelmemiş olan birkaç iktiyazlı firmanın araçları bekleniyor. Eğer gemi dolarsa, daha önce gelmiş olsa bile diğer firmaların araçları bindirilmiyor.

* İki firmaya her konuda öncelik tanınıyor. İtalya’dan trenle devam edecekleri gerekçesiyle rezervasyon ve sıra önceliği verilirken, dönüşte trene binmedikleri halde aynı öncelik yine tanınıyor. Binemeyenler ise 3 gün sonrasına bekletiliyor. Oysa her firma,  aynı değerde tutulması gerekir. 

* Trieste’den dönüş seferinde, devamlı müşterisi olan Türk firmaları bekletilirken, transit ve ithal araç taşıyan yabancı TIR’lara öncelik veriliyor. Çünkü onlardan tek gidiş olduğu için peşin ve daha fazla ücret alınıyor. Türk araçları ise yabancı limanda günlerce bekletiliyor.

* Bazı tarifeli gemilerin Pendik ve Ambarlı’dan TIR alması gerekiyor. Ancak Pendik’te doldurduğu anda, tarifeli olmasına karşın Ambarlı’ya uğramıyor. Ek bir sefer de yapılmadığından, Ambarlı Limanı’na gelen TIR’lar 3 gün sonrasını beklemek zorunda bırakılıyor.

* Hafta sonları fazladan araç başına 100 euro almasının gerekçesi nedir? Maliyetinde hiçbir değişme olmazken, fazla para alınmasının nedeni nedir? Bu mantıkla, hafta içi 100 euro indirim yapılması gerekmez mi? 

*Bonus sisteminde kredi kartıyla ödemelere yüzde 9 bonus verilirken, çekle ödemeye (1 Ocaktan itibaren) neden yüzde 5 bonus veriliyor? Vade ve şartlar değişmediği halde, bu oranlar neden değişiyor?

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim