İMEAK Deniz Ticaret Odası Aralık ayı Meclis Toplantısı’nda konuşan Arif Erdik, Türkiye’nin geleceğinin offhore da olduğunu bu alana yönelmemiz gerektiğini söyledi.
Liman harçlarının oldukça çok olduğunu bu harçların sayılarının 24’e kadar düşürülmesi gerektiğini söyleyen Arif Erdik, teknelerinin hizmet sınıfına girdiği için Kıyı Emniyeti gibi kendilerinin de ödememeleri gerektiğini fakat odaya katkı için bunu istemediklerini sadece bu konuda harçların kısıtlandırılmasını talep ettiklerini dile getirdi.
Offshore projelerinin ülkenin geleceği olacağının altını çizen Erdik, bunun önemine değinirken aynı zamanda da yaşadığı bir olayı "TPAO’dan geçen ay bir yazı geldi. Bizden sözleşmesini yaptıkları 8 geminin ülkeye girişi için izin istediler. Bu gemilerden ikisi PD-2 özellikli, bunlardan ülkemizde bulunmadığı için izin verdik. Diğer ikisi ise sondaj platformu olduğundan dolayı izin verdik. Geri kalan 4 tanesi ise 70 metre boyunda 70 ton bollar pullu olan romörkör vasıflı vasıtalardı bunların girişine izin vermedik. Bize verilen süre ise şöyle; Cuma günü öğlen günü bize mail geliyor saat ikiye kadar gemi var mıdır yok mudur diye altına imza atmamız istemiyor atılmazsa yoktur hükmü veriliyor. Herkesin bilmesi gerekir diye söylüyorum offshore projeleri 6 ay öncesinden 1 yıl öncesinden 5 yıl öncesinden bilinir. Türkiyeye getirilmek istenen 4 tane gemi 1975-1980 yapımı teknelerdir. Bu gemiler bu işi yapabileceklerse bu işten sonra Aliağa’ya gidecekler. Bu gün bu tipte bir gemiyi pazarlıkla 500 bin dolara alabilirsiniz. Sadece petrol platformunda supply vessel olarak görev alacak. Bu tekneye ödeyeceğimiz günlük ücreti 10 -15 bin euro arasındadır. Türk armatörü bu kadar zor durumdayken bu tarz çalışmalar için yurtdışından destek almamamız için offshore projelere yönelmeliyiz" diyerek anlattı.
“Barınak sorunumuz çözüldü”
Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğü ile teknelerin barınak sorunları ile ilgili toplantı yaptıklarını bunun sonucunda DLH’nın limanının geçici olarak kullanabileceklerini söyleyen Erdik, bu toplantıda kalıcı çözüm için 6 adet yer belirlendiğini bu yerler ile ilgili de çalışmalara başladıklarını aktardı.
“Haftasonu zammı mağdur ediyor”
Sözlerini tamamlamadan önce son olarak Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından 2,5 yıldır uygulanan haftasonu zammına değinen Arif Erdik, “Bu tarife için ek bir finans olmadığından dolayı Cuma akşamına denk gelen gemi iki gün denizin ortasında güvensiz bir şekilde beklemek zorunda kalıyor.Böyle bir mesai ücretinin anlamı yok bunun düzeltilmesini istiyorum” dedi.
Haber - Onur Ömer BİLGİ - Deniz Haber Ajansı