• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 17 °C

Arkas, 2010 yılında yüzde yirmi büyüdü

Arkas, 2010 yılında yüzde yirmi büyüdü
Türk denizcilik sektörünün dinamosu Arkas, 2010 yılında da yurtiçinde ilkleri hayata geçirmeye, yurtdışında ise Akdeniz ve Karadeniz’deki yapılanmasına devam etti.

Arkas, 2010 yılında yüzde yirmi büyüdü

Türk denizcilik sektörünün dinamosu Arkas, 2010 yılında da yurtiçinde ilkleri hayata geçirmeye, yurtdışında ise Akdeniz ve Karadeniz’deki yapılanmasına devam etti. Yılı yüzde yirmi büyüme ile kapattı.

Arkas, 2010 yılında da önemli yatırımlara imza attı. Türkiye’de konteynerle ilk düzenli kabotaj taşımasına başlayan Arkas, yurtdışında Akdeniz ve Karadeniz’de yeni ofisler açtı ve yeni acentelikler aldı. Ayrıca hem konteyner gemi filosu hem kara nakliye filosunu büyüttü ve demiryolu taşımasında kullanmak üzere yeni vagonlar satın aldı.

Türkiye’de konteynerle ilk düzenli kabotaj servisini başlattı

Arkas, 2010 Temmuz ayında 10 yıldan fazla süredir planlarını yaptığı “kabotaj taşımaları”na başladı. Gerekli yönetmeliklerin yürürlüğe girmesinin ardından başlatılan proje, Arkas Holding’in kendi armatörlük şirketi Arkas Konteyner Taşımacılık (Arkas Line) ve entegre taşımacılık hizmeti sunan şirketi Arkas Anadolu Lojistik işbirliğiyle yürütülüyor. İki gemi ile haftalık olarak İstanbul-Kocaeli- Bursa-İzmir-Mersin rotasında kabotaj yükleri taşınıyor. Bu rotadaki gemiler KKTC Gazimağusa limanına da uğrayarak ihracat ve ithalat taşımaları da yapabiliyor.

“Mare Nostrum - Bizim Deniz”de büyümeye devam etti: 15 ülkede 32 ofise ulaştı

Arkas 10 yılı aşkın süredir Akdeniz ve Karadeniz’de düzenli hat servisi veren bir armatör olmak ve acentelik hizmeti sunmak amacıyla yapılanıyor. Hizmet götürdüğü ülkelerde başarılı olmak amacıyla yerel bakış açısına ve yerel hassasiyetlere önem vererek genellikle yerel ortaklıklar kurmayı tercih eden Arkas, yurtdışındaki ofislerinin bulunduğu ülkelerde de Türkiye’de olduğu gibi birbirini tamamlayan bir hizmet zinciri oluşturmayı amaçlıyor. 2010 yılında yurtdışı yatırımları devam eden Arkas, merkezi Odessa’da bulunan Arkas Ukraine şirketinin Kiev’de ikinci ofisinin açılması, Gürcistan’da Arkas Georgia, Rusya’da Arlogic Russia adıyla yeni şirketlerin kurulmasıyla Karadeniz’deki gücünü pekiştirdi. Yılsonunda ise Akdeniz’de atağa geçen Arkas, 1 Ocak 2011’de faaliyete başlamak üzere Suriye’de Arkas Levant-Syria ve Lübnan’da Arkas Levant-Lebanon isimli iki yeni şirket kurdu.

Yurtdışında yeni acentelikler alındı

Türkiye’de olduğu gibi yurtdışında da dünya çapında tanınmış armatörlerin temsilciliklerini yapan Arkas, 2010 yılında yurtdışında aldığı temsilciliklere yenilerini ekledi. Arkas’ın Fas temsilcisi Global Container Agency dünya çapında deniz taşımacılığı yapan Hamburg Süd’ün acenteliğini aldı. Cezayir’de Arkas Line ve Hapag-Lloyd’un temsilciliklerini yürüten Arkas Algerie, Hamburg Süd’ün güvenli taşımacılığını da hizmetlerine ekledi. Arkas’ın Romanya’daki şirketi Arkas Dacia ve Ukrayna’daki lojistik şirketi Arlogic, global kriterlere sahip olan United Ocean Lines’ın (UOL) acenteliğini yürütmeye başladı.

Arkas Filosu büyüdü

Gemi yatırımlarını 2010 yılında da sürdüren Arkas, Hegemann Yard Group’un Volkswerft Stralsund Tersanesi’nde inşa edilen 2 bin 500 TEU kapasiteli iki konteyner gemisini satın aldı. Gemilerin ilki “M/V Vivien A” Almanya’daki tersaneden Mayıs ayında teslim alındı. İkiz gemisi ise bu yıl teslim alınacak. 2010 yılında M/V Martine A ve M/V Natalia A isimli ikiz gemiler de filoya katıldı. Gemi filosunu büyütürken aynı zamanda gençleştirme çalışmaları da yapan Arkas, düşük kapasiteli bazı gemilerini de elden çıkardı. Bugün, Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas’ın filosunda 26 Türk bayraklı konteyner gemisi ve üç Türk bayraklı çift cidarlı petrol tankeri bulunuyor. Konteyner gemilerinin taşıma kapasitesi 34 bin 921 TEU’ya ulaştı.

Lojistik grubunda ekipman yatırımları yapıldı

Arkas’ın yurtiçi konteyner kara nakliyesi yapan şirketi Arkas Ulaştırma’nın filosuna 114 adet Renault Trucks Premium Alliance 430.19T 4x2 Euro 5 çekici katıldı. Bu alımla Arkas Ulaştırma filosundaki çekici sayısını 429’a yüksetti filo yaşını ise dört yaş gençleştirdi. Demiryolu taşımacılığı şirketi Ar-Gü, 20 adet 90 feet platform vagon satın aldı. Avrupa’da demiryolu taşımacılığında tercih edilen bu vagonların ilk 10 tanesini teslim alan Ar-Gü, bu ay içinde aynı tip vagonlardan 10 tane daha teslim alacak, böylelikle vagon sayısı 520’ye ulaşacak. Şirket iki tane 45 feet konteyner taşıyabilen bu özel tip vagonları Aralık ayından bu yana Kayseri-Mersin hattında çalıştırıyor.

Marport, 2010’da 1.670.000 TEU ellecledi

Konteyner limanı olarak en yüksek elleçleme hacmine sahip olan Marport, 2010 yılında kendine ait olan rekoru geçerek 1.670.000 TEU elleçledi. Marport, ayrıca kalite çalışmalarına hız verdi ve EFQM’in Türkiye’deki temsilcisi olan Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından yapılan dış değerlendirme sonucunda, üç yıldızlı “Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi” almaya hak kazandı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim