• BIST 107.015
  • Altın 172,213
  • Dolar 4,0658
  • Euro 4,9307
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 16 °C

Arnica'nın Bora'sı Como'ya damga vurdu

Arnica'nın Bora'sı Como'ya damga vurdu
Türkiye'nin en çok satan süpürgesi Arnica Bora, İtalya'da altın tasarım ödülü aldı. Bu ödülden güç alan şirket, Mersin'de ikinci bir fabrika kuruyor.

Arnica'nın Bora'sı Como'ya damga vurdu

Türkiye'nin en çok satan süpürgesi Arnica Bora, İtalya'da altın tasarım ödülü aldı. Bu ödülden güç alan şirket, Mersin'de ikinci bir fabrika kuruyor.

2011'in en fazla satılan süpürgesine sahip olan Bora, A'Design Awards'ta ev aletleri dalında İtalya'nın Como şehrinde "altın tasarım" ödülü aldı. Küçük elektrikli ev aletleri üreticisi Arnica'nın pratik su filtreli süpürgesi olan Bora, 140 ülkeden 3 bin 653 projenin katıldığı A'Design Award yarışmasında ipi göğüslemeyi başardı. Ödülü Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Serhan Akın ve ürünün tasarım ekibinin lideri Yasemin Ulukan aldı. 2010'da Turquality kapsamında düzenlenen Dizayn Turkey Endüstriyel Tasarım Yarışması'nda, kendi kategorisinde "Üstün Tasarım" ödülünü kazanan Bora'nın bu ikinci büyük başarısı oldu. Arnica'nın lokomotif ürünü olan Bora, toplam 2.5 milyon adet olan sektörün, tüm süpürge modelleri arasında 700 bin adet satışla pazar lideri konumunda.

MERSİN'E İKİNCİ FABRİKA

Yüzde 100 Türk markası Arnica, geçen yılı 110 milyon TL ciro ile kapattı. Şirketin bu yıl için hedefi ise cirosunu 140 milyon TL'ye çıkarmak. Serhan Akın, 5 yıl içinde 250 milyon TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye genelindeki satışlarını 160 toptan bayisi kanalıyla yapan Arnica, İstanbul Avcılar'daki fabrikasında yılda 2 milyon adet üretim gerçekleştiriyor. Ancak iç piyasa ve ihracatta artan talepler karşısında şirket Mersin'de 10 milyon TL yatırımla yeni bir fabrika kurmayı kararlaştırdı. Halen 80 farklı ürüne sahip olan şirket önümüzdeki yıl açılacak yeni fabrikayla birlikte ürün çeşidini de artıracak. Şu anda 381 kişiye istihdam sağlayan Arnica, yeni fabrikayla ilk etapta 50 kişiye daha iş imkânıyaratacak. Üretiminin yüzde 40'ını Avrupa, Ortadoğu ve Güney Afrika'ya yaptıklarını söyleyen Akın, hedeflerinin üç yılda üretimlerinin yüzde 60'ını ihracat yoluyla satmak olduğunu belirtti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • FT: Merkez Bankası, Erdoğan'ı dinlemedi26 Nisan 2018 Perşembe 15:16
  • Dolar faiz kararı sonrası yatay seyirde26 Nisan 2018 Perşembe 15:05
  • Petrolde yüksek seyir sürüyor26 Nisan 2018 Perşembe 14:49
  • Borsa güne yükselişle başladı26 Nisan 2018 Perşembe 14:32
  • Samsung Electronics'ten rekor kâr26 Nisan 2018 Perşembe 13:49
  • Trump, Apple CEO'su Cook ile ticareti görüştü26 Nisan 2018 Perşembe 13:17
  • Deutsche Bank'ın kârında sert düşüş26 Nisan 2018 Perşembe 12:57
  • OSB desteği için hazırlıklar tamamlandı26 Nisan 2018 Perşembe 12:48
  • Türkiye, en 'karmaşık' üçüncü ülke25 Nisan 2018 Çarşamba 17:36
  • TCMB bahar dönemi yatırım anketini açıkladı25 Nisan 2018 Çarşamba 17:21
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim