Taşıyıcılar MSC'nin Kuzey Avrupa - Asya kargo randevularını doluluk yüzünden durdurmasından şüphe duyuyor
Haberlerimiz de daha önce de belirttiğimiz üzere Mediterranean Shipping Company (MSC) Kuzey Avrupa Asya arasında çalışan dört adet döngü rotasını 9 Temmuza kadar gemilerin tamamen dolu olduğu gerekçesiyle durdurdu, ancak atık kağıt ve sökülmüş metal taşıyıcıları bu açıklamaya inanmıyor.
Slotları CMA CGM'nin FAL3 hattından gelen Silk, Lion, Swan ve Slotları CMA CGM'nin FAL 1 hattından gelen ve UASC'nin iki gemisini tedarik ettiği Condor servisleri geçtiğimiz ay açıklanan TEU başına 500 dolarlık üst sezon zammına rağmen durduruldu.
Berkshire merkezli bir geri dönüşüm danışmanlığı olan SCM scrap -ex'den açıklanan bir rapora göre, ihracatçılar (exporters) MSC'nin açıklanan sebepler yüzünden kargo randevusu yapmamasını inandırıcı bulmamakla birlikte durdurmanın asıl sebebinin navlun oranlarını yükseltmek olduğunu ileri sürdü.
Danışmanlık Şirketinin bunu söylemesindeki sebep Containerisation International'ın navlun oranı öngörü hesaplamalır bir kargo birikmesi heleki Asya Avrupa gidiş geliş rotasında bir birikme göstermemekte. İkinci çeyrek kargo büyümesi yıldan yıla büyümede gerileyerek Avrupa'dan gelen kargolarda 7,3 Akdeniz kargolarında ise 1,7 oranında bir yükselme oldu.
Şirket, MSC gibi bir taşıyıcının ticaret yolu oransızlığında yapması gereken hareketin Asyaya boş gemiler yollayarak batıya dolu gemi getirmesi gerektiğini ifade etti. SCM kaynağı boş gemi ile yüksek oran almanın, kargoları iç bölgelere gönderterek gelişlerini beklemelerinden çok daha iyi bir hareket olduğunu söyledi.