• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 3 °C

Astra RD40 model kamyon güvenlik sağlıyor

Astra RD40 model kamyon güvenlik sağlıyor
İtalyan inşaat firması Salini, Etiyopya Barajı inşaat projesi için 219 damperli kamyon kullanıyor. Bu araçlardan Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 68 adet Astra RD40 ve RD50 model kamyonlar, en zor arazilerde yüksek performans ve güvenlik sağlıyor.

 

İtalyan Salini Costruttori inşaat şirketi, Afrika kıtasındaki en geniş baraj olan Büyük Etiyopya Rönesans Barajı’nı inşa etmek için çalışmalarını sürdürüyor. Afrika’ya sevk edilen 219 adet Astra kamyon, bu emsalsiz projeyi üstelenmesinde Salini’ye yardımcı olurken iki şirketin 30 yıllık ilişkisini de gözler önüne seriyor. Astra kamyonlardan Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 68 adet Astra RD40 ve RD50 damperli kamyon ise inşaat alanındaki en zorlu işleri üstleniyor.
 
Salini Costruttori, hidro-elektrik tesislerinin inşaatlarında sektörün en önde gelen firmalarından biri olarak çalışmalarına devam ediyor. Nil Nehri üzerinde bulunan 1800 metre uzunluğunda, 170 metre yüksekliğinde ve 10 milyon m3 kapasiteli bu baraj inşaatının değeri ise 3,350 milyar Euro. 2011 Mart ayında inşaatı başlayan baraj, yıllık 15,100 GWh üretim kapasitesine sahip olacak.
 
Proje, milyonlarca küp metre kayanın, çakıllı kumun ve betonun kaldırılma işi ile başlamıştı. Bu ağır iş için Salini, standart olarak Allison tam otomatik şanzıman donanımlı Astra damperli kamyonlarını kullandı. Bu seçimin en önemli sebebi, Allison donanımlı Astra kamyonların zorlu görevlerdeki dayanıklılığı ve aktarma organlarının üstün performans göstermesi oldu. Allison Transmission, en üstün arazi teknolojisiyle, üretkenliği, verimliliği ve güvenirliliği arttırmasıyla yine ön plana çıktı.
 
Massimo Campitelli, Salini Satın Alma Müdürü açıklamasında; “Astra araçlarını, düşük işletim maliyetlerini, şasilerin dayanıklılığını ve arazi sürüş yeteneğini göz önünde bulundurduğumuz uzun bir değerlendirme sürecinden sonra satın aldık. Daha da fazlası, geçmiş inşaat çalışmalarımızdaki Astra RD40 ve RD50’lerle olumlu deneyimlerimiz bizim yine aynı damperli kamyonları satın alma kararımızda etkili oldu. Afrika’nın zorlu arazilerinde büyük damperli kamyonlarla çalışan sürücülerin yola konsantre olmaları bizim için çok önemli bir etken” diyor. 
 
Afrika’da inşaat işlerinin çoğu uzak mesafeli lokasyonlarda gerçekleştiği ve ekspertiz, ekipman ile yedek parça hizmetlerinin kısıtlı olması Salini’nin güçlü ve güvenilir araç tercihinde büyük önem taşıyor. Massimo Campitelli “Planlamamızda ve sonuçlarda karşılaştığımız en büyük tehdit, arıza süresinin karşımıza çok fazla çıkma riski oluyor. Bu nedenle, güvenilir araç tercihi bizim için çok önemli,” diyor.
 
Tüm büyük kapsamlı projelerde olduğu gibi, bu projenin planında da hedef zamanların tutması ve kontrol edilmesi hayati önem taşıyor. Bu nedenle kullanılan ekipmanların üretkenliği, verimliliği ve güvenirliliğinin en üst seviyede olması gerekiyor. Tam Otomatik Allison şanzımanlar ise zorlu koşullar altında çalışan aracın yükünün azaltılmasına yardımcı olacak şekilde, dünya çapında dayanıklılığı ve güvenilirliği ile biliniyor.
 
Giuseppe Repetti, Astra Key Account Satış Müdürü yaptığı açıklamada; “Büyük Etiyopya Rönesans Barajı’nda sadece kısıtlı bir zaman çalışmış olsalar da, Afrika’nın diğer yerlerinde görev alan damperli kamyonlarımız toplam 25,000 iş saatini doldurmuş bulunuyor. Şu ana kadar herhangi bir problemle karşılaşmadık ve araçlarımızın sadece rutin bakımlarını yaptık,” diyor.
 
Simona Pilone, Allison Transmission İtalya, Astra’dan Sorumlu Müdürü konuyla ilgili açıklamasında, “Çoğu zaman müşterilerimizden ‘Aracımız Allison donanımlı olduğunda sorun çıkarmayacağına emin olabiliriz’ yorumunu alıyoruz. Bu konuda çok mutlu ve gururluyuz. Bu zorlayıcı sektörde çalışan herkes, zorlu üretim hedeflerinde teknik kusurların ve sürekli aksaklıkların büyük gerginlik yarattığını ve yüksek maliyetlere yol açtığını bilir. Daha da fazlası, kentsel kolaylıklardan uzak yerlerde işletim yapmak zaten çok zor bir durum. Güvenilir ve dayanıklı parça bileşenlerini bir araya getirmek, müşterilerimiz için çok önemlidir,” diyor.
 
Hem Astra hem de Salini, düşük yakıt tüketiminin ve bakım maliyetlerinin, Astra filosunu seçmekte büyük rol oynadığının altını çiziyor.
 
Massimo Repetti, “Tam otomatik Allison şanzımanlar, bizim yerel sürücüleri eğitmemizdeki zaman kaybını azaltıyor. Bu zorlu görevlerde ve sürüş şartlarında aracın yanlış bir şekilde kullanılması çok sık karşılaştığımız bir durum. Tam otomatik Allison şanzımanlar ile bu problemleri tamamen çözüyoruz,” diye açıklıyor.
 
Astra RD40 ve RD50, Astra’nın rijit damper klasmanına giriyor ve özellikle Allison tam otomatik şanzımanlar ile donatılıyor. Büyük boyutlarına rağmen, Astra damperli kamyonlar, üstün manevra, çeviklik ve hızlanma kapasitesine sahipler.
 
Her iki damperli kamyonun şasisi de, yüksek gerilime sahip çeliğin dikdörtgen köşeli kalıptan çekilmesi ile üretiliyor. Boylamsal parçaların arasındaki arttırılmış genişlik, yüksek torsiyon sertliği ve araç dengesi, düzgün pozisyon ve gövde eğimi için ideal olarak tasarlanıyor. Ön süspansiyonların bağımsız direksiyona sahipken, arka süspansiyonları beşik ve Panhard-tipi enlemesine çubuk ile zorlu arazilerde kolay geçiş sağlıyor. Kabin içerisinde bulunan bilgisayar sayesinde motordan elektrik sistemine, direksiyondan frene, aracın gövdesini eğmesine kadar tüm işletim değişkenliklerini ve aracın gelişmiş kontrol teşhislerini yapıyor.
 
Toplamda 500kW enerji sağlayan RD40’ta 12.8 litrelik Iveco Cursor motor, RD50’de ise 16 litrelik Deutz motoru bulunuyor. Bu motorlar sırasıyla Allison 5000 ve 6000 Serisi tam otomatik şanzımanlar ile donatılıyor. Allison elektronik kontrol modülü sürekli olarak, yakıt tüketimini ve araç performansını optimize etmek için motorla etkileşime giriyor.
 
Allison şanzımanlarda altı ileri iki geri vitesin yanı sıra üstün araç kalkışı ve zorlu koşullardan kurtulmayı sağlayan hızlı bir şekilde ileri-geri yapma kabiliyeti için patentli tork konvertörü bulunuyor. Her ikisi de, fren aşınmasını engellemek ve aracın kontrolünü sağlamak için entegre retarder ile donatılıyor.
 
1.20130219140116.jpg
 
2.20130219140123.jpg
 
3.20130219140132.jpg
 
4.20130219140141.jpg
 
5.20130219140148.jpg
 
6.20130219140156.jpg
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim