• BIST 9548.09
  • Altın 2492.255
  • Dolar 32.5078
  • Euro 34.5792
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 16 °C

Asyaport, 2013'e yetiştirilmeye çalışılıyor

Asyaport, 2013'e yetiştirilmeye çalışılıyor
Tekirdağ'ın Barbaros beldesinde inşaası devam eden konteyner limanı Asyaport'un, 2013'te yapılması planlanan açılışı için çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.

Asyaport, 2013'e yetiştirilmeye çalışılıyor

Tekirdağ'ın Barbaros beldesinde inşaası devam eden konteyner limanı Asyaport'un, 2013'te yapılması planlanan açılışı için çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.

Tekirdağ'ın Barbaros beldesinde inşaası devam eden konteyner limanı Asyaport'un, 2016 yılında tam kapasite ile çalıştığında yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşması bekleniyor.

Asyaport Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer, yaptığı açıklamada, dünyanın önde gelen ve Türkiye limanlarına da en fazla konteyner getiren ve götüren şirket olan İtalyan sermayeli MSC şirketi işbirliğiyle, 400 milyon dolarlık yatırımla hayata geçecek Asyaport'un 2013'te yapılması planlanan açılışı için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini kaydetti.

Asyaport'ta, şu ana kadar denize yapılan 200 bin metrekare dolgu alanının, kazık boru çakımı ile sürdüğünü ifade eden Soyuer, Türkiye'de şimdiye kadar 2200'e 22 milimetre çapında deniz yapılarında boru-kazık uygulamaları olmadığı için, bunu çakacak ekipmanın da bulunmadığını kaydetti.

Soyuer, şu bilgileri aktardı:

''Onun için kendimiz, bir ABD firmasından çekiç ve başlık aldık. Çekicin ağırlığı 27 ton, başlığın ağırlığı ise 14 ton. 2200'e 22 milimetre kazık borularının bir tanesinin ağırlığı yaklaşık 40 ton olacak. Bu boruların ek kaynağı ve diğer işlemleri için, tersaneler hariç 40 metre geniş ayak açıklığı olan yürüyen vinç inşaat sahasına iki ay içinde monte edilecek.''

Asyaport'un inşaat halinde bile 170 kişiye istihdam sağladığını belirten Soyuer, ''Asyaport personeli ve taşeronlarla birlikte şu an 170 kişi limanda istihdam ediliyor. Liman bitirildiğinde, doğrudan doğruya sadece burada çalışacakların sayısı bin 200'den fazla olacak. Lojistik depolar, oteller, nakliye ve sigorta firmaları, tamircilerle birlikte zaman içinde bu rakam 10 bini bulacak. Asyaport, Türkiye limanlarıyla değil, dünya limanlarıyla rekabet içinde olacak. Liman yapımı için şimdiye kadar harcanan 50 milyon doların tümü öz kaynaklar kullanılarak gerçekleştirildi'' diye konuştu.

-''ASYAPORT, YEŞİL LİMAN OLACAK''-

Asyaport'un çevreyle barışık bir liman olacağını anlatan Soyuer, gemilerin limanda beklediğinde kendi jeneratörlerini çalıştırarak enerji temin ettiklerini ifade etti. Soyuer, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Asyaport tamamlandığında, limana yanaşan gemiler beklerken kendi jeneratörlerini çalıştırmayacaklar. Kuracağımız alt yapı ile gemilere elektrik verip, limanda dizel motor çalıştırmalarına ve dolayısıyla egzoz gazı çıkmasına mani olacağız. Limanda kullanacağımız vinçlerin yüzde 90'ı elektrikle çalışacak. Asyaport yeşil liman olacak.''

-LİMANDA, CAMİ, KİLİSE, SİNAGOG BİR ARADA-

Asyaport bitirildiğinde, uluslararası bir liman görünümüne bürüneceğini belirten Soyuer, ''Cami, kilise, sinagog gibi ibadet yerlerini bir bütünlük içinde limanda inşa edeceğiz. Asyaport, farklı ülkelerden farklı din ve kültüre ev sahipliği yapan bir ana liman (hub port) olacak'' dedi.

Soyuer, ''Üretim Serbest Bölgesi''ni de çok önemsediklerini belirterek, Asyaport'un 2013'de açılmasının planlandığını kaydetti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim