• BIST 106.816
  • Altın 145,637
  • Dolar 3,5223
  • Euro 4,1300
  • İstanbul 27 °C
  • Ankara 26 °C

Asyaport MSC'nin ana limanı olacak

Asyaport MSC'nin ana limanı olacak
Tekirdağ'da inşası devam eden ve tam kapasite ile çalıştığında yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşması beklenen Asyaport'a İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyelerinden tam not verildi.

Tekirdağ'ın Barbaros beldesinde inşası devam eden ve tam kapasite ile çalıştığında yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşması beklenen Asyaport'a İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Maden Fakültesi Öğretim Üyelerinden tam not verildi.

Bitirildiğinde dünyanın ikinci büyük konteyner operatörü Mediterranean Shipping Company'nin (MSC), ana liman amaçlı kullanacağı belirtilen Asyaport'ta liman inşası devam ederken, İTÜ Maden Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Işık Ece başkanlığındaki heyet de mühendislik ve jeolojik açıdan Asyaport'ta incelemelerde bulundu.

Asyaport Proje Direktörü Hakan Kavlakoğlu rehberliğinde Asyaport'taki liman inşaatını gezen heyet, liman yapımı için kullanılan hafriyat sahalarını ve taş blokların alındığı bölgeleri inceledi.

Prof. Dr. Ece, inceleme sonrası  limanlar ve hava alanlarının bir ülkenin en önemli tesislerinden biri olduğunu ifade etti.

İstanbul'un liman alanlarının daralmaya başladığını ve alternatif yerlere ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Ece, "Liman bir fabrika yatırımı değil, ama fabrikanın ürettiğini, ithalat ve ihracat değerleriyle harmanlayan bir yer. Liman işleri, şehir içinde yapılacak bir iş değil. Avrupa ülkeleri ve ABD gibi şehrin yakınında, ama dışında olması gerekiyordu" dedi.

"Asyaport, mühendislik olarak dikkat çekici"

Asyaport'ta teknik olarak neler yapıldığını yerinde görmek için incelemelerde bulunduklarını anımsatan Ece, limanda yapılan faaliyetlerin öğrencilere örnek olacak nitelikte olduğunu bildirdi.

Ece, şöyle konuştu: "Asyaport, mühendislik olarak bizim dikkatimizi çeken bir liman. Limanın inşası, kazıkların çakılması, limana hafriyatın getirilmesi bunların hepsi mühendisliğin ilgi alanına giriyor. Asyaport'ta, Türkiye'de örnek gösterilebilecek çalışmalar yapılıyor. Biz de İTÜ öğrencilerine Asyaport'ta yapılan mühendislik çalışmalarını uygulamalı olarak göstermek istedik.

İTÜ öğrencileri de bir tez hazırlıyor. Biz de onların tezine bir vizyon kazandırmak istedik. Mühendislik jeolojisi ve inşaat mühendisliği açısından nelerin yapıldığını görmek önemlidir. Liman açıldıktan sonra bir şey göremezsiniz. Dolayısıyla mühendislik eğitimi alan ve master yüksek lisans yapacak öğrencinin inşaat sırasında burada olması lazım ki olayın doğal kesitini görmüş olalım.

Örneğin bir otomobili alırken içini göremiyorsunuz fakat otomobilin fuarına gittiğinizde otomobilin içini gösterecek şekilde size sunuyorlar. Motorunu, iç aksanını döşemelerini hepsini görüyorsunuz. Burada da aynı mantıkla limanın inşaatı bitmeden şeffaf bir şekilde yapılışını görüyoruz."

Yapılan faaliyetlerin belgeli ve kalite standartlarına uygun olduğunu ifade eden Ece, uluslararası tanınmada bu gibi kalite belgelerinin önemli olduğunu dile getirdi.

Asyaport Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer de, dünyanın önde gelen ve Türkiye limanlarına da en fazla konteyner getiren ve götüren şirket olan İtalyan sermayeli MSC şirketi işbirliğiyle, 400 milyon dolarlık yatırımla hayata geçecek Asyaport'un 2013'te yapılması planlanan açılışı için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim