• BIST 89.764
  • Altın 145,477
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 12 °C

Atlasjet Ekonomi Plus uygulamasını tanıttı

Atlasjet Ekonomi Plus uygulamasını tanıttı
Türkiye'nin en genç havayollarından olan Atlasjet, Bodrum Voyage Torba Otel'de bir tanıtım gezisiyle 'Ekonomi Plus' adı verilen uygulamasını basına tanıttı.

YOLCUSUNU EN ÇOK SEVEN HAVAYOLU

Türkiye'nin en genç havayollarından olan Atlasjet, Bodrum Voyage Torba Otel'de bir tanıtım gezisiyle 'Ekonomi Plus' adı verilen uygulamasını basına tanıttı.

Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy ve Genel Müdür Orhan Coşkun'un ev sahipliğini yaptığı tanıtım gezisinde düzenlenen toplantıda konuşan Atlasjet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, havayolu taşıma sektöründeki karmaşanın ayrışmasını nasıl yaptıklarını anlatarak bunun için geliştirdikleri yeni konseptlerinden bahsetti.

Turizmden örnek vererek sözlerine başlayan Ersoy, "Biliyorsunuz bundan 15 yıl öncesine kadar turizmde bir tek yarım pansiyon konaklama vardı. Daha sonra zenginleştirilmiş tam pansiyon başladı ve sonrasında da yepyeni bir konsept Ultra her şey dahil fiyat geldi. Kamuoyu yeni bir algılamayla karşılaştı. Böylece algılama karmaşasında hizmetlerin algılanması sağlandı. Hizmetler geliştikçe algılama karmaşaları da ortaya çıktı ve bunun çözülmesi gerkiyor. Bu sorunla, havacılığın dünyada ve ülkemizde gelişmesiyle birlikte havayolu taşımacılığında da karşılaşılıyor.

Bundan 7 yıl öncesine kadar Ekonomi Class ve Business Class uygulaması vardı. Daha sonra First Class olayı çıktı ortaya. Ekonomi Class'ta normal standart koltuklarda gidiyordunuz, ikramını alıyordunuz. Business Class'ta daha geniş koltuk aralıkları ikramlar daha fazla. First Class'ta da daha fazla konforla gidiyordunuz. Ama daha sonra dünyada low coast modeli ortaya çıktı. Low coast düşük maliyet demek. Maliyeti düşürmek için öncelikle koltuk aralıkları daraltıldı. Aynı gövdede en az yüzde 10 daha fazla yolcu taşımaya başladılar. İkramlar ücretsizdi, parayla satılmaya başlandı. Hava hariç herşeyden para alınmaya başlandı. Özel havayolları hızla low coast modeline adapte olmaya başladı. Öyle bir konuma geldi ki olay yolcumuzun algılamasında bir milli taşıma, bir de özel havayolu modeli oluştu kafasında" dedi.

Kendimizi yolcunun yerine koyup hareket ediyoruz

Atlasjet olarak pazara girdiklerinden beri farklı bir çizgi izlediklerini ve maliyetten çok yolcu memnuniyetine önem verdiklerini belirten Ersoy, "Bizim bir yıldır uyguladığımız bir sloganımız var: "Yolcusunu en çok seven havayolu". Bu çok iddialı bir slogandır. Her yerde bunu dile getiriyoruz. Belli şeyleri bizde yolcu gibi düşünmeye başladık ve onların anlayabileceği şekilde uygulamaya geçirdik. Öncelikle sefer sayılarını artırmaya karar verdik. Belli saatlerde değil bu saatleri artırarak onlara seçenek sunduk. Dalaman'a hergün uçuş koyduk. En önemlisi 2011 yılında Türkiye'den dini vecibelerini yerine getirmek için Türk umre ve hacı adaylarımız, THY ve Arabistan havayollarıyla uçuyordu. İlk defa bunların dışında Şubat 2011 itibariyle Medine ve Cidde'ye uçuş yaptık. 75 bin yolcuyu bu vesileyle taşıdık. Kuzey Irak'a uçuş yapıyoduk. Bunun yanına Tahranı da ekleyen tek Türk özel havayolu olduk. Yolcuya aynı hizmet standartlarını alternatif fiyatlarla verme imkanı bulduk. Priştine'ye haftada iki, Mart ayından itibaren de haftada 3 uçuş yapmaya başladık.

Atlasjet'in uyguladığı yeniliklerden biri de Self Checking'dir. Bunu Türk yolcusuyla ilk defa Atlasjet tanıştırdı. IATA üyesi olan ilk özel havayolu olan bizdik. Türkiye'de ilk e-bilet uygulamasını biz başlattık. 2004 yılının kasım ayında iyi bilet uygulamasına başladık. Herkes kağıt bilet veriyordu. Yolcular buna itiraz etti, bizi kandıryorsunuz bizim biletimizi verin dediler. Biz de biletiniz olamadan da uçarsınız, yeterki bu kodu alın dedik. Yolcuların bu itirazlarına karşılık biz de çıktıları bilete benzer hale getirdik ve yavaş yavaş kabul edildi" şeklinde konuştu.

Uçakla otobüs entegrasyonuna ilk biz Atlasjet'in başladığına değinen Ersoy, "Türkiye'de her şehre havalaanı açmak önemli değil. Almanya gibi diğer gelişmiş ülkeler gibi yapmamız lazım. Havaalanlarının altında metro sistemleri vardır. Biz bunu demiryoluyla değil de, uçak artı otobüs yoluyla sağladık. Biz, grup şirketi olarak kurulduğumuz günden beri rezervasyon ve iletişim teknolojilerine, uygulamalara önem veriyoruz. Türkiye'de iphone ve blackberry uygulamalarını ilk başlatan biziz" diyerek sözlerine şöyle devam etti:

Ekonomi Class dönemi bitiyor, "Ekonomi Plus" devri başlıyor

"10. yılımızda bu anlattığım algılama karmaşasına son vermek için bir uygulama başlattık. Bunun adını da "Ekonomi Plus" koyduk. Uçağın içindeki bütün hizmetlerin alındığı konsepte ekonomi plus adını verdik. "Ekonomi Plus" adı üstünde, ekonomik uçuşun konforla birleşmesidir. Hem düşük fiyatla uçabiliyorsunuz, hem de konforlu bir uçuş yapıyorsunuz.

Koltuk aralıklarını 77 cm yaptık. Bunu açıklamak gerekirse; bunun havacılıktaki karşılığı 30 inch'tir. Normalde 28 inchtir. Yani koltuğun sırt kısmından başlayan ölçü öndeki koltuğun sırt kısmına kadar olan ölçüdür. cm karşılığı 77 cm'dir. Bu low coast dediğimiz minimum standartta 71 cm'dir. Biz buna farklı bir uygulama daha getirdik. İtalya'da özel koltuklar dizayn ettirdik. Koltuk arkasındaki dergi konulan yeri yukarı kaydırdık ve bu bize bir inch daha yer kazandırdı. Yaklaşık 79 cm'ye kadar bunu çıkarmayı başardık.

Yolcu sizden ne bekler? Öncelikle dakik gitmeye dikkat ediyor. Atlasjet, bugün en dakik kalkan havayoludur. Ücretsiz ikramlar konusunda biz sandviçi sıcak veriyoruz. Soğuk ile sıcak arasında çok fark vardır. Özel ısıtılabilir sanviçler veriyoruz. İçeceğini çeşitlendirip 14 çeşit içecek veriyoruz. Herkes çay, kola, ayran sevmeyebilir. Bunun için seçenkleri atırdık.

Yılbaşından sonra yeni uygulama geliyor

Yılbaşından sonra yeni bir ugulamaya geçeceğiz. Çünkü biz yolcularımız görüşlerini devamlı takip ederiz ve geri dönüşlere göre uygulama değiştiririz. Çünkü biz yolcusunu en çok seven havayolu olduğumuzu iddia eden bir şirketiz ve her bir yolcumuzun görüşü bizim için değerlidir. Devamlı yolcularımız aynı sandviçi yemek yerine değişiklik istediler ve bizde her ay sandviçleri değişitireceğiz. Belli hatlarda farklı ikramlarımız da olacak.

Yine Low Coast'ta online check-in ve koltuk seçimi için ayrı bir ücret ödüyorsunuz ama bizde bunun için ek bir ücret alınmıyor. bizim amacımız yolcuyu mümkün olduğu kadar hızlı ve ucuz bir şeklide uçağa yetiştirmektir. İnternet sitemize girerseniz görürsünüz. Belkide dünyadaki en basit algılanabilen ve 3 adımda bileti kestirebileceğiniz bir internet sitemiz var. Bazen biltinizi iptal etmeniz veya değiştirmeniz gereken durumlar olabiliyor. Low coast uygulamasında biletinizin parasını alamıyorsunuz ve yeni bilet aldığınızda bu size iki katı ücrete mal olabiliyor. Ama bizde 12 saat öncesine kadar ücretsiz iptal ve değişiklik hakkı veriyoruz. 12 saatten son saat dilimine girene kadar yüzde 30 cezayla biletinizi iptal edebiliyoruz. Boeing ve Airbus'tan oluşan bir uçak filomuz var. Önümüzdeki seneden itibaren tamamen Airbus'a dönüyoruz.

'Biz filomuzdaki A319'ları daha geniş gövdeli ve daha fazla koltuk sayısına sahip A321'lerle değiştiriyoruz. Bu uçaklar eğer doldurabilirseniz size önemli bir avantaj sağlar. Bizim de hedefimiz yeni hizmet standartları ile yüksek doluluk oranına ulaşıp maliyet artışını karşılamak. Doluluk oranlarında yüzde 80 - 90 artış olacağını tahmin ediyoruz.'

Atlasjet Havayolları olarak kendilerini THY'yi hedef seçmediklerini vurgulayan Ersoy, ' Türk Hava Yolları (THY), artık pazarda global bir oyuncu dünyanın birçok farklı ülkesine uçuyorlar. Biz uluslararası alanda bazı yeni noktalar açmakla birlikte var olan noktalara sefer sayılarımızı artıracağız. Biz artık ekonomi clas sınıfını ortadan kaldırıp, ekonomi plus uygulamasıyla yolcularımızın beklentilerine karşılık verecek şekilde, düşük fiyata yüksek konfor anlayışıyla uçuşlarımızı gerçekleştiriyoruz"

2.20111010131951.jpg
 
3.20111010132019.jpg
 
 
 
4.20111010132039.jpg
 
 

Haber ve Fotoğraflar: Tarkan Biricik - İSTANBUL HABER AJANSI

www.UlasimOnline.Com                                              www.istanbulhaber.com

www.ThyHaber.Com                                                      www.AksiyonHaber.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim