• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 18 °C

Atlasjet kazasında 12 beraat, 8 sanığa hapis

Atlasjet kazasında 12 beraat, 8 sanığa hapis
Isparta'da, 8 yıl önce 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili duruşma sonuçlandı.

30 Kasım 2007 günü Atlasjet'in İstanbul- Isparta seferini yapan World Focus'tan kiraladığı yolcu uçağı, Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçtiği sırada, Keçiborlu Türbetepe Mevkii'nde düştü. Kazada 7'si mürettebat 57 kişi yaşamını yitirmişti. Kazayla ilgili şirkete karşı açılan dava ile kamu davasının birleştirilmesiyle birlikte bugün 29'uncu duruşma, Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. 20 sanığın yargılandığı duruşmaya dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru, Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı ve World Focus Havayolları Bakım Müdürü Fikri Zafer Dinçer'in de aralarında bulunduğu 13 sanık ile 6 müşteki avukatı katıldı.

SON SÖZLERİNİ SÖYLEDİLER

Saat 13.00'te başlayan duruşmada Mahkeme Başkanı Suat Yürekli, savunma vermeyen sanık vekillerine son kez söz verdi. İlk olarak World Focus Havayolları Genel Müdürü Aydın Kızıltan ve Atlasjet çalışanı Zeynel Gündoğ vekili İrfan Ataş savunma yaptı. Uçağın pilotaj hatasından düştüğünü söyleyen Avukat Ataş'a salonda bulunan kazazede yakınları tepki gösterdi. Salonda bulunan bir kazazede yakını, Mahkeme Başkanı Yürekli'ye, "7 yıldır bunları dinliyoruz sayın başkanım, artık sabrımız kalmadı" diye seslendi. Bunun üzerine Mahkeme Başkanı Suat Yürekli, "Dinlemek zorunda değilsiniz dışarıda bekleyebilirsiniz. Ayrıca siz değil mahkeme dinliyor" diye karşılık verdi.

 

İNTİHAR İÇİN BU UÇAĞI SEÇMİŞLER

Ardından dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru vekili Avukat Selçuk Aşçı savunma yaptı. Uçağın düşüşüyle ilgili tek nedenin pilot hatası olduğuna vurgu yapan Aşçı, "Uçak yanlış rota ile dağa çarpmıştır" dedi.

Meslektaşının bu ifadesine tepki gösteren müşteki avukatlarından Şehnaz Doğan Yüzer, "Bu savunmalara baktığınızda şunu çıkarabilirsiniz ki, bu pilotlar intihar için bu uçağı seçmişler" diye konuştu.

Bir başka müşteki avukatı Yaşar Öztürk ise pilotların günah keçisi ilan edildiğini kaydederek, "Nasıl olsa öldüler kendilerini savunma şansı yok diye günah keçisi ilan ediliyorlar" açıklamasında bulundu.

 

BU KAZA DEĞİL KIRIMDIR

Dönemin Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, bu kazanın açıkça pilotaj hatasından kaynaklandığını ifade ederken Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ise şunları söyledi: "Bu kaza bile değil kırımdır. İnsani bir hata ile uçak gidip dağa vurmuştur. Dosyaları incelediğinizde uçakla ilgili uçuşa engel bir tek bulgu yoktur. Bizim denetimlerimizdeki bulgular uçağa değil işletmeye yöneliktir." 
Daha sonra Mahkeme Başkanı Yürekli, Cumhuriyet Savcısı Murat Kılıç'tan mütalaasını istedi. Savcı Kılıç, önceki mütalaasını tekrar ettiğini söyledikten sonra karar için duruşmaya 2 saate yakın ara verildi.


20 SANIKTAN 8'İNE CEZA

Tekrar toplanan mahkeme heyeti, kararı açıkladı. Tutuksuz 20 sanıktan 12'si beraat ederken, 8 sanığa ise 1 yıl 8 ay ile 11 yıl 8 ay arasında hapis cezaları verildi.


'Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme' suçundan yargılanan World Focus Havayolları Genel Müdürü Aydın Kızıltan ile Teknik Müdürü İsmail Taşdelen'in 14'er yıl hapis cezası ile cezalandırılmasına karar veren mahkeme, sanıkların geçmişi, cezanın sanıkların geleceği üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak cezalarını 11'er yıl 8'er aya indirdi. Sanıkların ayrıca 3 yıl mesleklerinden yasaklanmasına karar verildi.


World Focus Havayolları Bakım Müdürü Fikri Zafer Dinçer, aynı suçtan 7 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Dinçer'in cezası 5 yıl 10 aya düşürüldü. Sanığın 3 yıl mesleğinden yasaklanmasına karar verildi.
Dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ve Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, 'taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme' suçundan beraat ederken, 'görevi kötüye kullanma' suçundan 2'şer yıl hapis cezası aldı. İki sanığın cezası sanıkların geçmişi, cezanın sanıkların geleceği üzerindeki etkileri göz önünde bulundurularak 1'er yıl 8'er aya indirildi. Sanıkların suçu işledikten sonra yargılama sürecinde pişman olduklarına dair halleri bulunmadığından tekrar suç işlemeyecekleri yönünde olumlu kanaat oluşmaması sebebiyle verilen cezanın ertelenmesine yer olmadığına karar verildi.

Davaya sonradan eklenen 2 pilot sanık Recep Değirmencioğlu ve Vedat Örs 'yalancı tanıklık' suçundan 3'er yıl hapis cezasına çarpıtırıldı. İki sanığın cezası 2'şer yıl 6'şar aya düşürüldü.

 

12 SANIK BERAAT ETTİ

'Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme' suçundan yargılanan diğer sanıkların beraatine karar verildi. Mahkeme ayrıca, karar kesinleştiğinde uçağın enkazının, mülkiyet hakkı sahibi şirkete teslim edilmesine karar verdi.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim