• BIST 97.726
  • Altın 145,622
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C

Autoport Limanı 3 yıl aradan sonra otomotiv sektörüne hizmet vermeye başladı

Autoport Limanı 3 yıl aradan sonra otomotiv sektörüne hizmet vermeye başladı
Arkas Holding’in ikinci büyük limanı İzmit Yeniköy’deki Autoport Limanı ile ilgili hukuk çıkmazı netliğe kavuştu. Autoport Limanı 3 yıl aradan sonra tekrar otomotiv sektörüne hizmet vermeye başladı.


400 bin araç kapasiteli Kocaeli Yeniköy’deki Autoport Limanı 3 yıl aradan sonra tekrar otomotiv sektörüne hizmet vermeye başladı. Arkas Holding Hukuk Direktörü Av. Hasan Ünal, ihaleyi 49 yıllığına kazandıktan sonra işletmesi durdurulan limanla ilgili kararın lehlerine sonuçlandığını açıkladı.

Arkas Holding’in ikinci büyük limanı İzmit Yeniköy’deki Autoport Limanı ile ilgili hukuk çıkmazı netliğe kavuştu. Otomotiv sektörü için 2008’de 400 bin araçlık yükleme kapasitesi ile faaliyete geçen Autoport, yakın arazide bulunan bir şirketin (Turgut Reis) itirazı üzerine ihaleyi uzun bir süre taahhüdü ile yıllığına kazanmış olmasına rağmen fiilen durma noktasına gelmişti. Sorunun uzun uğraşlar sonra çözüldüğünü belirten Arkas Holding, Zaman’a yaptığı açıklamada, “Otomotiv sanayii, Ro-Ro gemi işletmecileri için kritik bir tesis hüviyetine sahip olan AUTOPORT, işletme faaliyetlerine yeniden başlamış bulunmaktadır.” ifadelerine yer verdi. Autoport, ilk olarak 2008 yılında faaliyete geçmesini müteakip, üçüncü bir şahsın Maliye Bakanlığı’na karşı açtığı dava nedeniyle Eylül 2013’ten beri hizmete ara vermişti.

Arkas Holding Hukuk Direktörü Av.Hasan Ünal’ın verdiği bilgiye göre; dolgu ve iskele alanı için yapılan kullanım hakkı sözleşmesi ile ilgili dava sonuçlandıktan sonra Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından mahkeme kararındaki gerekçeler yerine getirilerek kullanım izni sözleşmesi 2058 yılına kadar geçerli olmak üzere yenilendi ve söz konusu dolgu ve iskele alanı Autoport’a tahsis edildi. Kocaeli’nin Yeniköy beldesinde 150 bin metrekare alan üzerine kurulu terminal konumu itibarı ile Doğu ve Güney Marmara’da yerleşik otomotiv üreticileri ve distribütör firmaların tesislerinin kesişme noktasında yer alıyor. Yıllık 400 bin araç elleçleme kapasitesi bulunan, uluslararası standartlarda Türkiye otomotiv endüstrisinin ihtiyaçlarına göre tasarlanan terminal, ithal ve ihraç edilen tüm markalara hizmet veriyor. Otomotive uygun fiziksel altyapısının ve işletme sisteminin üst düzeyde olmasından dolayı otomotiv firmaları ve gemi işletmecileri tarafından tercih ediliyor.

Limanın özelleştirilmesi ihalesini kazanan Arkas Holding’in üst yöneticisi Lucien Arkas, limanla ilgili yaşanan hukuk skandalını, “Yeniköy’deki limanın 49 senelik işletme hakkını aldık. Ancak mahkemeye verip ‘imar çalışmaları’ sebebi ile hakkımızı kullanmamaya mecbur ettiler. Çevre Bakanlığı’na sorduk, bölgede herhangi bir imar çalışması bulunmadığını söyledi. İhaleyi aldıktan sonra 50 milyon dolar yatırım yaptığımız liman şu an atıl durumda. Ford’a 1,5 kilometre uzaklıkta. Üstelik bana verilen bir işletme hakkı var.” şeklinde açıklamıştı.

Arkas, konu ile ilgili olarak bir üst mahkemeye başvurduklarını ve kararın çıkmasını beklediklerini kaydetmişti. Autoport kapanınca otomotiv sektörünün Derince’ye yöneldiğini kaydeden Arkas, “Fakat Derince Limanı özelleştirilmek üzere ve ardından genişletme çalışmaları yapılacağından kapasitesinde daralma olacak. O zaman sektörde bir taşınma krizi olacak. Bu enerji kaybı olur.” demişti. Autoport Limanı atıl hale geldiği için çalışanlar holdingin diğer limanlarına yönlendirildi. 2013’te 89 bin araç yüklenen limanın 2014’te 180 bin araç yükleme hedefi vardı. Rakamın 2015 sonunda 300 bine ulaşması planlanıyordu.

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim