• BIST 9069.65
  • Altın 2324.847
  • Dolar 32.37
  • Euro 34.967
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 16 °C

Avea 2010’da kârını yüzde 508 artırdı

Avea 2010’da kârını yüzde 508 artırdı
Avea, 2010’u % 508 kâr artışıyla kapattı. 332 milyon lira vergi öncesi kâra ulaşan Avea’nın CEO’su Akdemir, 2010’da vitesi çok büyüttüklerini ve geçen yıl 11.6 milyon aboneye ulaştıklarını söyledi.

Avea 2010’da kârını yüzde 508 artırdı

Avea, 2010’u % 508 kâr artışıyla kapattı. 332 milyon lira vergi öncesi kâra ulaşan Avea’nın CEO’su Akdemir, 2010’da vitesi çok büyüttüklerini ve geçen yıl 11.6 milyon aboneye ulaştıklarını söyledi.

• Avea CEO’su Erkan Akdemir, 2010 yılında, bir önceki yıla oranla yüzde 508 artışla, 332 milyon lira faiz, amortisman, vergi öncesi kâr (FAVÖK) elde ettiklerini söyledi. Akdemir, GSMA Mobil Dünya Kongresi sırasında düzenlediği toplantıda, 2010 yılında vitesi çok büyüttüklerini ve yol almanın yanı sıra büyüyüp geliştiklerini belirtti. Geçen yıl toplam abone sayılarının 11.6 milyona ulaştığını, toplam gelirlerin ise yüzde 6 büyüme ile 2 milyar 650 milyon liraya çıktığını söyleyen Akdemir, yılın son çeyreğinde negatif mevsimsellik ve artan rekabete rağmen 3. çeyreğe göre gelirlerini büyütmeyi başardıklarını vurguladı.

ORTALAMA 270 DAKİKA KONUŞTURDUK

Mobil pazarda toplam gelirler içinde datanın hızlı bir itici güç oluşturduğuna dikkati çeken Akdemir “Avea olarak 3G data gelirinde bir önceki yıla göre yüzde 164 artış sağladık. Fakat belki de en önemli büyümeyi FAVÖK için yakaladık demem yanlış olmaz. 2010 yılını 332 milyon FAVÖK ile kapadık ve bu bir önceki yıla oranla yüzde 508 artış demek. FAVÖK marjımız da yüzde 14.1 oldu. Abone başı ortalama kullanım süremiz (ARPU) 2009’da 16.7 lira iken yüzde 11 büyüme ile 18.5 seviyesine geldi. Abone başı kullanımda 2010 ortalaması 270 dakika. Sektörün ortalaması ise 230 dakika” diye konuştu.  • YELDA ŞUMNULU İSTANBUL

Abone sayısının artırılması gerek

Erkan Akdemir 2011 yatırımlarının, geçen yıl gerçekleşen seviyenin üzerinde olmasını beklediklerini belirterek, “2010 yılında baz istasyonu yatırımımız tarihi rekor seviyeye ulaştı. Şebekesini en hızlı büyüten operatör eminim ki Avea oldu. 2011’deki büyüme bunun üzerinde olacaktır. Hedefimiz bu” diye konuştu. Türkiye’de kişi başına düşen mobil telefon aboneliğinde farkın oldukça açıldığını, Avrupa penetrasyonda yüzde 130’ları görürken, Türkiye’de oranın yüzde 85’lerde kaldığını kaydeden Akdemir, sektörün önümüzdeki dönemde en çok bu oranın nasıl artırılacağına kafa yorması gerektiğini belirtti.

Frekansların adil olarak tekrar paylaştırılması şart

Önümüzdeki dönemde sektörde en önemli gündem maddesinin, frekansların adil olarak yeniden paylaştırılması ve LTE gibi teknolojilerde frekansların dağılımı meselesi olacağını söyleyen Akdemir, şunları söyledi: “LTE’de frekansların da ticari anlamda anlamlı olması gerekiyor. Mobil operatörlerin başarısını etkilediği kadar piyasanın adil gelişmesi ve büyümesi anlamında da frekans en önemli etken. 2G’deki frekans dağılımının da gözden geçirilmesi, 3G’de fırsat varsa farklı frekansların kullanıma açılması, 4G frekans planlamasının şu anda anons edilmesi bizim gibi uzun dönemli yatırım yapan operatörler için çok önemli. Sayısal yayıncılığa geçme durumunda, bizim için çok değerli bir frekans alanının, 700-800 bandının, boşaltılması anlamına geliyor.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim