• BIST 81.618
  • Altın 145,952
  • Dolar 3,7756
  • Euro 3,9955
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 2 °C

Avea dünya markası çıkarma hedefinde

Avea dünya markası çıkarma hedefinde
Twitter, Facebook, Foursquare ve daha yüzlerce internet fikrinin doğduğu ABD’de bu alana proje yağdıran üniversitelerin başında gelen “MIT” ile işbirliği yapan Avea, önerilen 10 fikri sahiplendi.
Cep telefonu operatörü Avea, mühendislik ve teknoloji dalında dünyanın önde gelen üniversitelerinden MIT (Massachusetts Institute of Technology) ile yaptığı anlaşmayla yeni ekonomide Türkiye merkezli bir dünya markası çıkarmak adına yoğun çaba harcıyor. Bu kapsamda “MIT Mobile Experience Lab” ile birlikte hareket eden ve buradaki ekiple ortak çalışma yürüten Avea, internet alanında 10 yeni fikir üzerine yoğunlaştı. İçlerinden fotoğraf-video ve müzik alanındaki iki uygulama ürün geliştirme aşamasına gelirken, diğer sekiz fikirle ilgili çalışmalar sürüyor.
 
Geçen hafta Boston’daki MIT laboratuvarlarında ABD’li ekiple bir araya gelerek projelerin geleceğini konuşan Avea’nın Genel Müdürü Erkan Akdemir, “Son üç yılda Avea olarak Ar-Ge’ye 80 milyon TL bütçe ayırdık. Türkiye’de küçük şirketleri büyütüp uluslararası şirketlere mal satmaları adına Avea Lab’i kurduk. Yurtdışı ayağında ise dünya markası çıkarmak için MIT ile masaya oturduk” dedi.
 
‘Hayat değişiyor’
 
Yeni nesil bir teknoloji şirketi olarak basit diye nitelendirilip gözardı edilen fikirlerin hayatı nasıl değiştirdiğine atıfta bulunan Akdemir, şunları anlattı: “Facebook, Twitter, Google bunlardan en popüler olanları. Garajda, arkadaş sohbetinde ortaya çıkıp geliştirilen bu projelerin hayatı nasıl değiştirdiğini ise hepimiz çok net görüyoruz. Dolasıyla bu işbirliğinin meyvelerinin sadece bilişim sektörüne değil; her sektöre damgasını vuracağına inanıyoruz. Hedefimiz Kuluçka Merkezi’nden dünya markası dedi
Onlarca yeni ekonomi şirketinin kurulmasında fikir üssü olarak öne çıkan MIT Üniversitesi ile Ar-Ge kültürünü ve sınırsız düşünmeyi öğrendiklerini ifade eden Erkan Akdemir, bu çalışmaların bir diğer uzantısı olarak yakında Bilkent Üniversitesi ile benzer bir anlaşma yaparak “üniversite içinde Ar-Ge” adına çalışma yapacaklarını anlattı.
 
İşte ilk adım: Flipr
 
MIT Mobile Experience Lab bünyesinde, AveaLabs Ar-Ge uzmanlarının katkısıyla yürütülen 10 ayrı çalışmadan biri olan FotoFilm (Flipr) uygulamasının tanıtımı, MIT tarafından düzenlenen bir yarışma ile Boston’da gerçekleştirildi.
 
2012 yılının nisan ayında atılan tohumların da artık meyve vermeye başladıklarını anlatan Erkan Akdemir şöyle devam etti: “MIT işbirliği ile şu ana kadar iki ürün geliştirildi. İlki Flipr, yani bizdeki adıyla Fotofilm. “Şehrin Müziği Uygulaması” da tamamlanmak üzere. Flipr’ın çıkış noktası şu, bizler İstanbul’u daha hareketli ve eğlenceli nasıl kılabiliriz şeklinde proje istemiştik. İstanbul’un değişen bir şehir olduğunu, foto film uygulaması ile şehrin değişimini farklı insanların gözünden gösterelim istedik. Yakında “Şehrin Müziği” uygulaması da tamamlanacak.”
 
 
Yeni dünya yıldızı ‘akıllı şehirler’
 
Avea’nın MIT ile yaptığı çalışmalarda ‘akıllı şehir’ kavramını öne çıkaran çalışmalara imza attığını anlatan Erkan Akdemir, bu konuda şunları kaydetti: “Geleceğin şehirlerini tasarlarken, kaynakları, doğayı ve insanları düşünerek, hayatı kolaylaştıracak inovatif teknolojiler geliştiriyoruz. MIT’nin yaptığı bir araştırmaya göre gelecekte, şehirler dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 90’ını oluşturacak. Şu an ülke nüfusumuzun yüzde 70’ten fazlası kentlerde yaşıyor. Akıllı telefon kullanımı, akıllı şehirlerin oluşumunda en önemli ve en yaygın araç olabilir. Bu noktadan hareketle, Avea’nın altyapısı ve teknoloji üretme gücü, yenilikçi uygulamaların çok daha rahat hayata geçirilebileceği bir platform sunuyor. Eyüp Belediyesi ile başlattığımız Türkiye’nin en kapsamlı akıllı belediye projesi ile ilgili İstanbul dışındaki şehirlerde de dönüşümlere başladık.”
 
‘MIT ile Sınırsız düşünüyoruz’
 
MIT öğrencilerinin MIT Mobile Experience Lab bünyesindeki çalışmaları ve bu çalışmalara Avea’nın katacağı değer hakkında da bilgi veren Avea CEO’su Erkan Akdemir, konuşmasını şöyle sürdürdü:
”MIT ile yaptığımız işbirliğimizle trendleri, zengin akademik ortamı yakinen takip edebiliyoruz. Ar-Ge kültürünü öğreniyoruz. Ciddi bir bilgi sahibi oluyoruz. Sınırsız düşünmeyi öğreniyoruz. MIT’nin çalışma ilkelerini, araştırma modellerini ve geleceğe bakış açısını Avea nezdinde Türkiye’ye taşıyacak bir aşı rolünü üstlendik.“
 
MIT Mobile Experience Lab Direktörü Dr. Federico Casalegno ise “Avea ile kurduğumuz teknoloji köprüsü sayesinde bizler de İstanbul’u daha yakından tanıma fırsatı yakaladık. Bu yaz 5 araştırmacımız yürütülen projeler üzerinde çalışmak için İstanbul’a geliyor. İstanbul’un dinamizmi MIT’yi etkiledi” dedi.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim