• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 13 °C

Avea, mobil dönüşümün nabzını İPZ’de tuttu

Avea, mobil dönüşümün nabzını İPZ’de tuttu
Avea,bu yıl 8.’si düzenlenen, İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde iki ayrı oturumda birden yer alarak; mobil teknolojilerdeki dönüşümü anlattı.

 

Avea, yurtdışından ve Türkiye’den çok değerli pazarlama profesyonellerini bir araya getirerek; markalara ve bu alanda kariyer yapmak isteyen profesyonellere yol göstermek amacıyla bu yıl 8.’si düzenlenen, İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde iki ayrı oturumda birden yer alarak; mobil teknolojilerdeki dönüşümü anlattı.
 
Mobil hayat kavramının eskiden bir trend olarak görülürken günümüzde adeta bir yaşam tarzına dönüştüğünü belirten Avea Mobil Uygulamalar ve İçerik Yönetimi Departman Müdürü Ömer Şen yaptığı sunumda; dünyada her gün doğan çocuk sayısının 4,5 katı kadar akıllı cihaz kullanıldığına dikkat çekti.
 
Avea Kurumsal Pazarlama Ürün Yönetimi Müdürü Gökhan Uslu ise; tüm iletişim çeşitlerinin tek bir yerden yönetileceği platformların kullanıcılara sunulduğu bir dönem içinde olunduğunu belirterek, temassız ödeme sistemleri ile telefonların kredi kartına dönüştüğünü ifade etti.
 
Türkiye’nin en yenilikçi operatörü Avea,  bu yıl 8.’si düzenlenen İnteraktif Pazarlama Zirvesi’nde “Akıllı Müşteri” ve “Yeni Nesil Operatör İş Alanları” başlıklarıyla iki ayrı oturumda yer alarak; mobil teknolojilerdeki dönüşümü ve bu dönüşümün nedenlerini anlattı.
 
Ömer Şen: “Mobil internet kullanım hacmi, kullanıcı sayısından daha hızlı artıyor“
 
“Akıllı Müşteri” başlığındaki sunumunda, geçtiğimiz yıl ülkemizde akıllı cihaz satışının, bir önceki yıla kıyasla yüzde 58 artış gösterdiğinin altını çizen Avea Mobil Uygulamalar ve İçerik Yönetimi Departman Müdürü Ömer Şen, söz konusu artışın sebebinin ise eskiden bir trend olarak görülen mobil hayat kavramının, artık bir yaşam tarzına dönüşmesi olduğunu söyledi.
 
Dünyada her gün doğan çocuk sayısının 4,5 katı kadar akıllı cihaz kullanılmaya başladığını ifade eden Şen; “Günümüzde mobil internet kullanımı adeta bir yaşam tarzı haline geldi. Cep telefonu kullanıcıları, cep telefonlarıyla artık hayatını kolaylaştıracak her şeyi yapmayı istiyor. Bunun sonucunda da Türkiye’de 2012 yılında cepten internet kullanıcı sayısı yüzde 109 artarken; bilgisayardan mobil internet kullanıcısı sayısı yüzde 23’lük bir artış yakaladı. Aynı yıl, toplam 15 Milyon DVD kapasitesinde mobil internet kullanıldı. Mobil internet kullanım hacmi, kullanıcı sayısından daha hızlı artıyor.” dedi.
 
“Avealıların yüzde 47’si haftada en az 6 gün cepten internete giriyor”
 
Sunumunda Avea’nın akıllı telefon penetrasyon oranındaki liderliğine de değinen Ömer Şen, sözlerine şöyle devam etti: “Avea olarak, yüzde 30 penetrasyon oranımızla akıllı telefon kullanımında sektörün lideriyiz. Birbirinden avantajlı ve çeşitli paketlerle birleştirerek müşterilerimize sunduğumuz akıllı cihaz kampanyalarıyla; akıllı telefon kullanmak “en akıllıca seçim” oldu. Müşterilerimiz, akıllı cihazlarından hızlı ve kaliteli bağlantının keyfini çıkarırken; sonradan yüksek faturayla karşılaşma korkusu da yaşamıyorlar. Akıllı telefonlarından internet kullanan müşterilerimizin yüzde 47’si haftanın en az altı günü cepten internet kullanıyor.” 
 
“Google mobil aramalarının yüzde 73’ü değer yaratan aksiyonlara dönüşüyor”
 
Günlük hayatın karmaşası içerisinde her şeye vakit ayırmanın zorluğuna değinen Şen, yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Zaman en büyük servet. Müşterilerimiz, mobil dünyanın tüm verimliliğinden yararlanıyor. Mobilleşen hayatlar artık daha pratik. Örneğin, müşterilerimizin yüzde 82’si mobil interneti araştırma bazlı kullanırken; yüzde 79’u cepten sosyal medyaya bağlanıyor. Yine Nielsen tarafından hazırlanan ”2012 Life 360 Mobile Search Moments Q4” araştırmasına göre, değer yaratan aksiyonların yüzde 63’ü bir saat içerisinde gerçekleşiyor. Öte yandan, mağaza içerisindeyken ulaşan mobil reklamların hatırlanma oranı evdekine kıyasla yüzde 50 daha fazla.” 
 
Gökhan Uslu: “2020’de milyarlarca cihaz birbirleriyle haberleşecek”
 
İPZ kapsamında “Yeni Nesil Operatör İş Alanları” başlığında yaptığı sunumda “Operatörler kendi yetenekleri ile evrimleşiyor, dönüşüm geçiriyor, DNA’sı değişiyor” diyen Avea Kurumsal Pazarlama Ürün Yönetimi Müdürü Gökhan Uslu;” Operatörler, teknoloji ortakları ve Ar-Ge çalışmaları ile yenilikçi ve farklı sunumlarla müşterilerin karşısına çıkıyor. Bu alandaki gelişme hızı inanılmaz. 2020’de on milyarlarca cihaz birbirleriyle haberleşecek. Artık operatörler tarafından içerikler lisanslı ve internet paketi içinde bir şekilde kullanıcıya sunulurken, tüm iletişim çeşitlerinin tek bir yerden yönetileceği platformlar da abonelere sunuluyor. Yine, dijital yaşam çözümleriyle birlikte bilgisayar, tablet veya akıllı telefon üzerinden 7 gün 24 saat evin uzaktan kontrol edilmesi mümkün kılınıyor. Evcil hayvanlar uzaktan takip edilebiliyor; evin sıcaklığı ve ışıkları uzaktan ayarlanabiliyor“  dedi. 
 
Mobil ödeme sistemleriyle birlikte birçok ülkede Google Play ve diğer uygulama marketlerinin tahsilatlarını mobil finans ile yaptığına dikkat çeken Uslu; temassız ödeme sistemleri ile telefonların artık kredi kartı olduğunu ifade etti. 
 
Uslu; “Sayısız ürün ve  hizmet, bugün mobil ödeme ile tahsil edilebiliyor. Bu noktada Avea olarak, teknolojinin her alanında olduğu gibi, makineler arası iletişimde de inovatif çözüm odağıyla, yenilikçi projelerin mimarı oluyoruz. Bünyemiz altında çıkardığımız Avea Mobil Dergi ile mobil teknoloji gündeminin nabzını tutarak, müşterilerimize ulaştırıyoruz. “ dedi.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim