• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -4 °C

Avea'dan 1 yılda 10 milyon TL tasarruf

Avea'dan 1 yılda 10 milyon TL tasarruf
Avea, abonelerine 1 yılda 10 milyon lira tasarruf sağladı.

Avea'dan 1 yılda 10 milyon TL tasarruf

Avea, abonelerine 1 yılda 10 milyon lira tasarruf sağladı.

Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan, ''Alışveriş Avealıya Güzel'' platformundaki fırsatlardan bugüne kadar 200 binin üzerinde abonenin yararlandığını ve bu abonelerin son bir yıl içinde 10 milyon liranın üzerinde tasarruf sağladığını kaydetti.

Kaplan, 31 Ekim dünya tasarruf günü dolayısıyla AA muhabirinin sorularını yanıtladı. İnsanların mevcut bütçeleriyle daha iyisine kavuşabilmeleri için bir operatör olarak destek olmaya çalıştıklarını belirten Kaplan, bunun için uygun konuşma ücretleriyle abonelerine iletişim alanında faydalar sağlamanın yanı sıra geçen yılın kasım ayında başlattıkları ''Alışveriş Avealıya Güzel'' platformu ile GSM dışındaki harcamalarda tasarruf imkanı sunduklarını dile getirdi.

Bu platformda yer alan marka işbirlikleriyle müşterilerinin kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini sağlayacak avantajlar sunarak sadık müşteri yaratmayı amaçladıklarını anlatan Kaplan, şu ana kadar 75'in üzerinde marka ile işbirliği yaptıklarını söyledi.

Bu kapsamda müşterilerine ortalama fatura tutarlarının iki katı kadar fayda sağladıklarını belirten Kaplan, ''Ulaşımdan gıdaya, sağlıktan giyime, mücevherden beyaz eşyaya hemen hemen tüm sektörleri buluşturan kampanyalar düzenledik. Biz bu işi bankalardan, kredi kartlarının sadakat programlarından öğrendik. Şimdi operatörler de müşterilere daha iyi fırsatlar sunmak için yarışır hale geldi. 'Alışveriş Avealıya Güzel' platformundaki fırsatlardan bugüne kadar 200 binin üzerinde abonemiz yararlandı ve son bir yıl içinde 10 milyon liranın üzerinde tasarruf sağlandı'' diye konuştu.

Kaplan, markaların da bu şekilde cirolarının arttığını, yeni müşteriler kazandıklarını, daha az iletişimle daha fazla müşteriye ulaştıklarını kaydetti.

Gıda marketleri, çok katlı mağazalar, seyahat şirketleriyle yapılan işbirliklerine faturalı abonelerin, gençliğe yönelik giyim markaları, sinema, fast food restoranlarındaki işbirliklerine ise faturasız abonelerin daha yoğun ilgi gösterdiğine işaret eden Kaplan, Anneler Günü, Babalar Günü gibi özel günler için de kampanyalar düzenlediklerini, özel günler içinde en fazla ilginin Babalar Günü'ne gösterildiğini söyledi.

''Türkiye'de insanlar kampanyalara duyarlı''

Kaplan, Türkiye'de insanların kampanyalara duyarlı olduğuna dikkati çekerek, Avrupa'da, ABD'de indirimler belirli günlerde başlarken, Türkiye'de kampanyaların farklı tarihlerde başladığını bu nedenle insanların nerede ne zaman kampanya varsa onu takip etmeye alıştığını anlattı.

Yurt dışındaki bazı GSM şirketlerinin de benzer kampanya ve platformlar oluşturduğunu, ancak örneğin Avrupa'da çok yaygın olmadığını söyleyen Kaplan, ''Belli ülkelerden bizden danışmanlık istiyorlar. Yurt dışında da operatörüyle yaptığı konuşmalardan kazandığı puanları perakendecilerde harcamayı ya da tersini içeren programlar var. Yani perakendeci ve operatörün birlikte iş yaptığı çok durum var ama Türkiye bu konuda da bayrağı taşıyan ülkelerden bir tanesi. Televizyona taşıyacak kadar ya da ana iletişim unsuru yapacak kadar kapsamlı yapan ülke sayısı çok az'' şeklinde konuştu.

''Operatörler artık abonesini el üstünde tutmak zorunda''

Marka işbirliklerinden yararlanan ve yararlanmayanların operatörü terk etme oranlarına bakıldığında, fırsatlardan yararlananların operatörüne daha bağlı haline geldiğini ifade eden Kaplan, ''Türkiye'de abonelerin operatör değiştirme oranı Avrupa ortalamalarının üzerinde. Her operatör gerek hizmet ve fiyat gerekse GSM dışı hizmetleriyle artık abonesine daha özenli davranmak, el üstünde tutmak zorunda'' dedi.

Kaplan, 2011 yılında çeşitli cihaz üreticisi firmaların ürünleriyle 13 farklı cihaz kampanyası düzenlediklerini dile getirerek, önümüzdeki dönemde de cihaz kampanyalarında iddialı olmaya devam edeceklerini, bunun da tasarrufun ayaklarından biri olduğunu belirtti.

'''Siz de bırakabilirsiniz' kampanyamız numara taşıma skorlarına olumlu yansıdı''

Son dönem Avea reklamlarına da değinen Hakan Kaplan, fasulye ve optik karakterlerinin yer aldığı reklamların marka algısını önemli oranda yukarıya taşıdığını ifade etti.

Kaplan, ''En son 'siz de bırakabilirsiniz' kampanyamızla gerek rakiplerden, gerek sektördeki diğer oyunculardan, gerek reklam dünyasından gerekse de sokaktan hep olumlu geri dönüş aldık. Bu kampanyanın ardından aldığımız numara taşıma skorları da çok olumlu gidiyor'' şeklinde konuştu.

Türkiye'nin tasarruf haritası

Hakan Kaplan'ın paylaştığı bilgilere göre, Türkiye'deki hane halkı harcamalarında kira ve konut harcamalarını gıda ve ulaşım harcamaları takip ediyor ve bu üç kalem toplam harcamaların yüzde 65'ini kapsıyor. Haberleşme harcamalarına ayrılan toplam pay ortalama tüketim harcamasının yüzde 4,1'ini oluşturuyor.

2010 sonu verilerine göre, yurt içi tasarrufların GSYH'ya oranı bakımından Türkiye, yüzde 12,6 ile, 32 ülke arasında İrlanda, ABD, Yunanistan, Portekiz ve Hollanda'nın ardından sondan 6. sırada yer alıyor.

Rakamlar, Türkiye'de 2007'de yüzde 15,5 olan tasarruf oranının 2008 yılında yüzde 16,8'ye yükseldiğini, ancak 2009'da yüzde 13,1'e, 2010 yılında ise yüzde 12,6'ya gerilediğini ortaya koyuyor.

www.UlasimOnline.Com

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim