• BIST 97.717
  • Altın 143,765
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

Avrasya Tüneli Projesi'nde son 1 kilometre

Avrasya Tüneli Projesi'nde son 1 kilometre
İstanbul Boğazı’nın altına 2 katlı olarak yapılan, Avrasya Tüneli projesinde son 1 kilometreye gelindi.


Boğazın altında yapılan 3 bin 340 metrelik kazı çalışmasından sadece 1 kilometre kaldı. Proje tamamlandığında Göztepe- Kazlıçeşme arasında seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya inecek.

İstanbul Boğazı’nın altına 2 katlı olarak yapılan, Avrasya Tüneli projesinde son 1 kilometreye gelindi. Boğazın altında yapılan 3 bin 340 metrelik kazı çalışmasından sadece 1 kilometre kaldı. Proje tamamlandığında Göztepe- Kazlıçeşme arasında seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya inecek.

Yıldırım Beyazıd adlı tünel delme makinesi, 2 bin 292 metrelik bölümün kazısını tamamladı. Asya yakasında Haydarpaşa’dan kazıya başlayan makinenin Eylül ayında Avrupa yakasında olması hedefleniyor. Takvim’in haberine göre, projenin diğer etaplarında da çalışmalar devam ediyor. İstanbul Boğazı’nın altındaki tüneli Anadolu Yakası’nda Eyüp Aksoy Kavşağı’na ulaştıracak yaklaşım tünellerinden ilki tamamlandı.

AVRASYA TÜNELİ PROJESİ (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi)

Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleşecek
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.

Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilecek olan iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilecek olan bağlantı tünellerinden oluşurken Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edilecek.

Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları, bütüncül bir yapıda araç trafiğini rahatlatacak. İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak.

T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), Avrasya Tüneli Projesi’nin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Tüneli kamuya devredilecek.

AVRASYA TÜNELİ PROJESİNİN KATKILARI

Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilecek olan Avrasya Tüneli Projesi, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresi 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli Projesi ile hızlı ve güvenli yolculuğun rahatlığı yaşanacak.

Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelecek.

Uluslararası dev organizasyonlara ev sahipliği yapmak isteyen İstanbul’un trafik sorununun çözümüne ilişkin en önemli yatırımları arasında Avrasya Tüneli de yer alacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim