• BIST 108.615
  • Altın 145,221
  • Dolar 3,4955
  • Euro 4,1321
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 18 °C

Avrupa limanları dev gemilere hazır değil

Avrupa limanları dev gemilere hazır değil
İngiltere merkezli uzun yol taşımacılık danışmanları yeni bir çalışmanın mega gemilerin göreve alınması Kuzey Avrupa hattında zaten zorlanan talebi daha da çok zorlayacağını açıkladı.

 

İngiltere merkezli uzun yol taşımacılık danışmanları (Ocean Shipping Consultants) yeni bir çalışmanın mega gemilerin göreve alınması Kuzey Avrupa hattında zaten zorlanan talebi daha da çok zorlayacağını açıkladı. Danışmanlar Kuzey Avrupa limanlarının konteyner terminalleri şayet aşırı yüklenme ve tıkanma olmadan çalışmak istiyorsa,  dev gemiler için daha derin kanallar ve daha büyük gemiden kıyıya tesislere geçiş yapmak zorunda olduklarını bildirdi.

Açıklamada, Avrupa – Uzak Doğu rotasına giren gemilerin her gün biraz daha büyüdüğü ifade edilirken, “ Şayet rekabetçi yapı korunmak isteniyorsa, su derinliği, koy uzunluğu, limana yanaşma ve terminaller tarafından işlenen konteyner hacminin oluşturduğu sorunlar bir an önce incelenmeli” ifadeleri kullanıldı.

OSC’nin çalışmasında: “ Konteyner taşımacılığı pazarı kriz içerisinde, aşırı kapasite fazlalığı şirketlerin çok büyük kayıplarla karşılaşmasına yol açıyor. Kuzey Avrupalı konteyner terminallerinin tüketicileri ve kullanıcıları olarak şirketlerin durumu piyasada büyük bir kararsızlık yaratmakta. Her ne kadar kısa dönem bakışları kararsızlık içerisinde olsa da Avro bölgesinde yaşanan makro – ekonomik sebepler dolayısı ile, uzun vadeli kar marjinleri ve getirileri güçlü görülmekte ve ön görülen bölümde beklenen talep büyümesi pozitif yönde.  Ancak terminal sahipliği, yöneticiliği ve bağlı yatırımlarında etki alanı geniş  değişimler söz konusu olacak” denildi.

OSC analistleri Kuzey Avrupa konteyner Limanlarının gerilemeyi durdurduğunu, 2009 gerilemesinden bu talep oranlarında yüzde 22’lik bir artış olduğunu bildirdi.

2025 yılına kadar ‘Kuzey Avrupalı Konteyner Limanları Pazarı’ başlıklı çalışma, terminal gelişimini zorlayan etmenler hakkında araştırma yaparken, Doğu Baltık bölgesinin güçlü bir şekilde büyüme göstermesiyle birlikte Kuzey Avrupa pazarının 2011 yılında toplam talebin 57,9 milyon TEU’ya ulaştığını bildirdi.

Araştırmacılara  göre, bir çok faktör dolayısıyla bölgesel talep düzenli olarak değişim göstermekte. derin su rotalarının düzenekleri değiştirilmesi, Doğu Baltık’ta ortaya çıkan direkt derin su rotalarından ve bölgede bulunan transit taşımaya uygun yer arayışından dolayı Transit taşımacılık talebi artış göstermekte.

OSC, iç kesimlere artış fiyatları giderek artış göstermekte, bu durum giderek artan çevresel baskı ile de birleşince çok türlü taşımacılık çözümlerinin ihtiyacını bir kez daha ortaya koyuyor.  Yatırım programları giderek ciddi bir konuma yükselirken, sözleşme ile bağlı çok türlü taşımacılık yöntemleri yatırım planlarının giderek merkezine doğru yönleniyor ifadesini kullandı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim