• BIST 83.067
  • Altın 146,397
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -3 °C

Bakan Binali Yıldırım'dan rötar açıklaması

Bakan Binali Yıldırım'dan rötar açıklaması
Bakan Yıldırım'dan rötar açıklaması: Ne lodos ne trafik, vatandaş yaşadığını bilir.

Bakan Yıldırım'dan rötar açıklaması

Bakan Yıldırım'dan rötar açıklaması: Ne lodos ne trafik, vatandaş yaşadığını bilir.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki rötarlarla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Gecikmelerin bir kısmının mecburi sebeplerden dolayı diğer kısmının da işletmecilerin iyi yönetememesinden kaynaklandığını belirten Bakan Yıldırım, "Özellikle pistin güney tarafındaki askeriye ait 800 dönüm alan var orayı alıyoruz park ve apron sahasına dönüştürüyoruz. Bunlarda ciddi rahatlama sağlayacak. Ama yetmez. Bu trafik artışı devam ettiği müddetçe bizim mutlaka yeni bir havaalanına ihtiyacımız var Avrupa yakasında. Onunda kararını verdik 100 milyon asgari 150 milyon kapasiteye çıkacak bir havaalanını yapmak için düğmeye bastık" dedi.

İstanbul Atatürk Havalimanı'nda son dönemlerde güney rüzgarlarından dolayı yaşanan rötarlardan dolayı THY Avrupa'nın en rötarlı havayolu ve Atatürk Havalimanı'nda en rötarlı havalimanı olurken Bakan Binali Yıldırım, Atatürk Havalimanı'ndaki rötarların nedenleri ve nasıl çözüleceği konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu. Katıldığı bir televizyon programında Bakan Yıldırım, rötarlarla ilgili, "Şimdi Atatürk Havalimanı'nda 2003 yılında 8.5 milyon yolcu vardı. Geçen sene 38 milyon. Havaalanının ne sınırları büyüdü ne pist sayısı arttı. Nasıl gecikme olmasın. Normalde hiç yaprak kımıldamaması lazım iş yapılmaması lazım ama çok şey yaptık havaalanında. Yoksa 8.5 milyondan 38 milyona çıkacaksınız hala trafik işlemeye devam edecek ve her yıl transit trafik yüzde 15 artıyor. Yani toplam trafiğin yüzde 42'si transit trafiğe dönüşmüş. Böyle bir havaalanından bahsediyoruz. Bugün dünyada hub havaalanı dediğimiz havaalanlarının hepsinde gecikme vardır. New York, Londra, Paris Amsterdam, Frankfurt hepsinde vardır. Bazıların da bizden daha fazla" dedi.

"Bu gecikmeler olacak"

Gecikmelerin bir kısmının mecburi sebeplerden dolayı diğer kısmının da işletmecilerin iyi yönetememesinden kaynaklandığını dile getiren Bakan Yıldırım, "Gecikmenin iki tane nedeni var esasında bir tanesi lodos estiği zaman pistin biri tamamen kullanılamaz hale geliyor. Tek piste kalıyor. Ataköy Florya istikametindeki 05-23 pistine kalıyor. O trafiği kaldırmıyor kaçınılmaz bir gecikme yaşıyoruz onun başka hiç çaresi yok. Bunlar dışında da gecikme yaşanıyor. Park yerlerimiz yetersiz. Havadaki uçağı aşağıya indirip yolcu tahliyesi yapmak için körükten uçağı vaktinden önce uzaklaştırıyoruz. Bu sefer yolcular uçak içinde bekliyor. En çok şikayette budur. İki tercihten birini yapacağız ya havadaki havada bekleyecek ya da yerdeki pist başına gidinceye kadar bekleyecek. Havada bekletmek daha riskli hem çok yakıt yakıyor hem de başka riskleri bünyesinde bulunduruyor. Hiçbir mazeret hizmetin gerektiği gibi verilmesini özrü olamaz. Böyle bir şey yok. Ne anlatırsanız anlatın lodos vardı trafik çok arttı bunları kimse dinlemez vatandaş yaşadığını bilir ve haklıdır. Çözüm aslında iyileştirme son 9 seneden beri devam ediyor. Gecikmelerin bir kısmı mecburi sebeplerden dolayı diğer kısmı da işletmecilerin iyi yönetememesinden kaynaklanıyor. Bunu çok gündeme getirmiyorlar" şeklinde konuştu.

"Gecikmeleri makul seviyeye indirmek görevimiz"

İşletme becerisinde yaşanan zafiyetlerde bu gecikmelerin içinde yer almasına rağmen insanlar bunun ayrımını doğal olarak yapmadığını ifade eden Bakan Yıldırım, "İşletmeler aslında yer hizmetlerinden, yolcu geçiş hizmetlerinden, ikram hizmetlerinden tutun check- in, check out, transfer bağlantı bütün bu hizmetlerde bir entegrasyon olmayınca mesela bağlantı uçağı gelmiyor sefer gecikiyor veya gelmediği için bagajları gelmiyor bagajını almak için 2 saat 3 saat bekliyor. Böyle işletme becerisinde yaşanan zafiyetlerde bu gecikmelerin içinde yer almasına rağmen insanlar bunun ayrımını doğal olarak yapmıyor. Bu gecikmeler olacak. Ama bunları makul katlanılabilir seviyeye getirmek bizim görevimiz. Yani bizim görevimiz derken oradaki uçak şirketleri, yer hizmetleri, hava trafik kontrol hizmetleri, güvenlik ile ilgili hizmetler, ikramla ilgili hizmetler hepsi koordineli çalışıp buradaki iş ve işlem sürelerini kısaltacaklar. Bunun için bir koordinasyon kurulu kurduk" diye konuştu.

"Askeri alanı park sahasına dönüştüreceğiz"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, özellikle pistin güney tarafındaki askeriye ait 800 dönüm alanı alarak park sahasına dönüştüreceklerini belirterek rötarların azaltılmasıyla ilgili yaptıkları çalışmalar hakkında şunları söyledi:

"Hava trafik kontrol sisteminde kalkışlardaki inişlerdeki uçaklar arasındaki mesafeyi azaltıyoruz. Standartları değiştiriyoruz ama bunu yaparken de emniyetten taviz vermeden yeni seyrüsefer cihazları kullanarak yeni programlar iniş kalkış prosedürleri uygulayarak yapıyoruz. Bir başka şey ilave park alanları oluşturuyoruz. Özellikle pistin güney tarafındaki askeriye ait 800 dönüm alan var orayı alıyoruz park ve apron sahasına dönüştürüyoruz. Bunlarda ciddi rahatlama sağlayacak. Ama yetmez. Bu trafik artışı devam ettiği müddetçe bizim mutlaka yeni bir havaalanına ihtiyacımız var.Avrupa yakasında..onunda kararını verdik 100 milyon asgari 150 milyon kapasiteye çıkacak bir havaalanını yapmak için düğmeye bastık. Bu yıl içerisinde yılın son çeyreğinde de ihaleye çıkıyoruz"

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim