• BIST 9645.02
  • Altın 2429.254
  • Dolar 32.552
  • Euro 34.8813
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 18 °C

Bakan Çağlayan Boeing fabrikasını gezdi

Bakan Çağlayan Boeing fabrikasını gezdi
Google’ın ilk insansız aracına binen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Amerika temaslarında bir ilki daha yaşayarak Boeing 787 uçağının üretiminin yapıldığı yeri ilk defa gezen yabancı misafir oldu.

Zafer Çağlayan'dan bir ilk daha

Google’ın ilk insansız aracına binen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Amerika temaslarında bir ilki daha yaşayarak Boeing 787 uçağının üretiminin yapıldığı yeri ilk defa gezen yabancı misafir oldu.

Amerika’da temaslarının son günüde Bakan Çağlayan Everett bölgesindeki Boeing fabrikasını gezdi. Fabrikayı yaklaşık olarak 1.5 saatte golf arabalarla gezen Bakan Çağlayan ve heyete Boeing Üst Düzey Yöneticisi Jeffrey Cleemann bilgi verdi. Çağlayan, burada Boeing 777, 747, 737 ve 787 uçaklarının üretiminden montajının yapıldığı her yeri gezdi. Cleemann, uçakların en büyük kapalı alana sahip bir binada yapıldığını, binanın içindeki ana ulaşım koridorunun ise 1 kilometre olduğunu söyledi.

-YÜZDE 20 YAKIT TASARRFUF-

Bakan Çağlayan ve beraberindeki heyete yetkililer henüz piyasaya çıkmayan Boeing 787 uçağının yapıldığı yeri de gezdirdi. Cleemann daha önce bu alana hiçbir misafirin alınmadığını ancak Bakan Çağlayan’ın özel bir ziyaretçi olduğu için bu alanı da gezmesini istediklerini söyledi. Cleemann Boeing 787 uçağının diğer uçaklara göre yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlandığını belirtti.

-UÇAKLARIN ÜZERİNDE “MADE IN TURKEY”-

Dünya üzerinde 60 bin şirketle çalıştıklarını belirten Cleemann, “Uçak yapımında dünyanın her yerinden parçalar geliyor. Dünyanın her yerinden müşterilerimiz var” dedi. Gezi sırasında Cleemann Bakan Çağlayan’a Türkiye’den gelen TAİ ve TUSAŞ parçalarını gösterdi. Bunun üzerine Bakan Çağlayan’da Boeing’lerin üzerinde “Made in Turkey” yazısını görmenin kendisini gururlandırdığını dile getirdi.

Heyette yer alan Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.(TUSAŞ) Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı Bakan Çağlayan’a Boeing için ürettikleri parçalar konusunda bilgi verdi.

-BOEING 777 250 MİLYON DOLARA SATILDI-

Bakan Çağlayan Amerika temaslarının tamamladıktan sonra Boeing fabrikasına gelerek Türk Hava Yolları’nın satın aldığı Boeing 777 uçağını teslim alarak İstanbul’a hareket edecek. Burada THY’nin satın aldığı Boeing 777 hakkında da Çağlayan’a bilgi veren Cleemann, uçağın 49 gün içinde, daha önce hazırlanan parçalarının montajıyla birlikte tamamlandığını belirtti. Cleemann testler dahil bütün uçağın yapımının 3 ay sürdüğünü kaydetti. Yetkililer gazetecilerin soruları üzerine Boeing 777’nin 250 milyon dolara satıldığını ifade ettiler. Fabrikada yılda yaklaşık 500 uçağın üretildiğini belirten yetkililer, uçağın montajının 49 günde tamamlandığını boya ve test işlemlerinin ardından 3 ay içinde de teslimatının yapıldığını kaydettiler.

-75 TÜRK ÇALIŞIYOR-

Bu arada yetkililer gazetecilerin soruları üzerine Seattle’deki Everett Fabrikası’nda aralarında 75 Türk’ün de bulunduğu toplam 35 bin, dünya genelinde ise 165 bin kişinin çalıştığın söyledi.

Boeing fabrikasının her yıl 200 bin kişinin ziyaret ettiğini anlatan yetkililer, bu güne kadar fabrikayı gezen ziyaretçi sayısının 3.5 milyon kişiye ulaştığını söyledi.

Bu arada fabrika gezisi öncesinde basın mensuplarının çanta ve kameraları bomba dedöktörü bir köpek tarafından koklatıldı.

-BOEİNG 777-

Boeing 777 ailesi, kalabalık havalimanlarını bypass ederek noktadan noktaya uçabilme olanağı sunan, 5 yolcu ve 1 kargo modelinden oluşuyor. 777’nin pazar odaklı dizaynı, uçağın müşteri tercihlerini ve pazar ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayabilmesini sağlıyor. Sonuçta, yakıt verimliliği, ferah kabini, menzil kapasitesi, güvenilirliği ve tüm modellerdeki ortak kullanım özellikleriyle seçkin bir uçak ailesi ortaya çıkıyor.

777 serisi uçaklar, 3 ayrı sınıf seçeneğinde, 301 ila 368 arası koltuk kapasitesiyle, 9 bin 700 km ile 17 bin 5395 km arası menzilde uçabiliyor.

-KANAT DİZAYNI-

Boeing 777’in 60.9 metre genişliğindeki gelişmiş kanat dizaynı, uçağın hızını artırırken, aynı zamanda rakiplerine oranla daha çabuk kalkmasına ve daha yüksek irtifada uçabilmesine imkan tanıyor. 777-200LR ve 777-300ER modellerinde uygulanan, geriye doğru kıvrılan 1.9 metrelik ek kanat uçları, uçağın aerodinamik verimliliğini de artırıyor. Bu sayede kalkış mesafesi azalıp tırmanma performansı artarken, yakıt tüketimi de düşüyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim